Verontrustend?

Home Forum Gestolen Porsches Verontrustend?

• Maker
    Discussie
  • Er is ons gisteravond iets overkomen dat mij wat verontrust. Misschien is het allemaal inbeelding maar toch.

Mijn vrouw en ik kwamen gisteren (zaterdagavond, 19 juli 2014 omstreeks 22:45) met de nieuw aangeschafte Porsche 996-4 terug van een restaurant. Het viel mij op dat wij op de weg naar ons wijk gevolgd werden door een auto met daarin – voor zover zichtbaar – iemand met een mediterraan uiterlijk. Ik had verwacht dat deze bij de afslag naar onze wijk rechtdoor zou rijden, maar hij volgde ons de wijk in. Dit bevreemdde mij want ik had de auto daar nog nooit gezien en het is een kleine wijk. Bovendien volgde hij ons tot in onze straat en reed ons voorbij toen ik voor het huis parkeerde. Twee minuten later kwam hij opnieuw voorbijrijden, wat geen wonder is want de wijk heeft langs die kant geen uitweg.

Het ging (voor zover ik kon zien) om een zilvergrijze Opel Omega Break van een jaar of 15 met de Belgische nummerplaat BZU323. Eens te meer, misschien beeld ik mij allerlei zaken in maar op porscheforum.nl staan er zoveel meldingen van gestolen Porsches (weliswaar meestal kostbare oldtimers) dat ik een beetje wantrouwig geworden ben. Bovendien vraag ik me af of mensen met kwade bedoelingen niet uit het bezit van een Porsche (in ons geval ten onrechte) afleiden dat er in dat huis nog heel wat méér moois te rapen moet zijn.

Heeft iemand van jullie gelijkaardige ervaringen?

Hartelijke groet, JanMLB

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • Of voor de Oostblokwietteelt … :wtf:

1. Ostentatief foto’s nemen van de ‘achtervolger’
        2. Gas geven
        3. Omrijden
        4. Toch eventjes melden aan de politie

Een tijdje geleden ook al eens meegemaakt dat ik ongeveer 5-10 km werd gevolgd op weg naar huis, toen doorgereden tot een volgende rond punt voorbij mijn thuis en ervoor gezorgd dat ze redelijk dicht zaten. Na anderhalve ronde zijn ze doorgereden, gaf in ieder geval een onaangenaam gevoel.

zouden die Xenons werkelijk voor de nederwietteelt gebruikt worden ?

Over politie gesproken, met welke vintage 911 rijdt Saga Norén, de Zweedse autistische politiedetective in The Bridge? Ik vond dit: http://origin.porsche.com/uk/articles/revealed-history-saga-nor%C3%A9ns-porsche-911

Als ge een “butsmuts” op hebt zien alle Harley rijders er hetzelfde uit.
                Dus ook de ruige zien er vriendelijk uit en andersom!!!

Een ruige gast op zijn Harley achtervolgen, ge moet maar durven … :what:

Enige tijd geleden werd ik gevolgd gedurende 20 km op mijn Harley.
                    Het waren buitenlanders en zagen er onfris uit.
                    Was van plan om rechtstreeks naar het politieburo te rijden.
                    5 km voor mijn huis kozen ze voor een andere weg.
                    Losrijden gaat bijna niet op een Harley dus kiezen voor het politieburo.
                    Te zot voor woorden dat je niet vrijuit meer naar huis kunt rijden.

Rij anders gewoon door naar het flikken kantoor…….

Het is misschien wat overdreven van mij, maar na een rit met mijn 3.2 uit 1988 neem ik, als ik merk dat iemand achter mij rijdt, wat niet te vaak voorkomt, een andere route naar huis en rij de auto los. Dit is zelfs met mijn wagen, nochtans oldtimer geen moeite. Wanneer de “kust” veilig is rij ik gewoon naar huis. t’is maar een tip maar naar mijn normen zeer efficiënt.

Ik zou zeggen: gewoon losrijden

ken

hey,

is wel zeeeeer lastig natuurlijk!!!!
                            hopelijk is dit de eerste keer en de laatste keer.

ik zou het sowieso gaan aangeven bij de politie, kan nooit kwaad. zoals als eerder vermeld.

en moest je in de toekomst nog eens twijfels hebben een beetje rond rijden, je merkt dat idd snel of je al dan niet gevolgd wordt.

Jep same here. Ik rijd niet mijn straat of huis binnen als ik word gevogld ! Staan er verdachte auto’s / gasten in de straat, of zo een afgeragde bmw met vier voze gasten met een geblokt bakkes die stapvoets doorbolt en overal aan het prospecteren zijn, dan stop ik en laat duidelijk merken dat ik de nummerplaat aan het noteren ben. Verder heb ik het geluk dat ik in een BIN woon, dus da’s direct bellen naar de BIN nummer, en iets later komen de flikken checken ! Een waakzame buurt kan al veel verhelpen …

Ive

in zo’n geval moet je 4 maal rechts afslaan. Rijdt hij dan nog achter je, is het duidelijk dat hij volgt 😉

in dit geval speelt je kleur ook wel in je voordeel….best opvallend waar er niet veel van rondrijden….Dus voor terug te ‘spotten’ na diefstal is het voor de daders weer een bijkomend risico en zo minder gegeerd.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.