Verplichte Snelheidsbegrenzer in nieuwe auto’s

Home Forum Zeverhoekje Verplichte Snelheidsbegrenzer in nieuwe auto’s

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
    • Als de staat me een auto en alles erbij (verzekering , inschrijving , benzine etc bekostigd. Doet je werkgever tenslotte ook) mogen ze er van mij ook een trackingsysteem in zetten

awel das nog eens een goed voorstel van de koen

gij moogt een trakking systheem in een auto zetten en alle s betalen zal ik er wel mee rond karren 😆 😆 😆 😆

nee alle gekheid op een stokje ge hebt gelijk maar ge weet in ons belgen landje wordt je nog altijd gestraft om te werken en alles volgens het boekje te doen ennals die eikels ergens hun zinnen op gezet hebben zullen ze al de calculatie gemaakt hebben wat dat weeer gaat opbrengen en de veiligheid das waarschijnlijk minder belangrijk

maar ze moeten iets verzinnen om aan de “pak de poen show ” te blijven mee doen he 😥

Dat is goed nieuws. 😉

[quote=”911-lover”:am6h2tyb]Vandaag op het nieuws gehoord.

Men wil een wetsvoorstel indienen dat jonge bestuurders en recidivisten een snelheidsbegrenzer in de wagen zullen moeten ingebouwd hebben en een Black Box.
          Mij deed dit dadelijk denken aan gevangenen die vanwege de overvolle cellen thuis moeten blijven zitten met een enkelband om 😕 [/quote]

Praktisch onmogelijk, dan gaan ze wel vlammen met de auto van een vriend enz.

En bij mij staat de Porsche op mijn BVBA, dus het is “mijn” wagen niet eens.

Enzovoort 😉

Wel dan mogen ze van mij dat voorstel van Margriet Hermans ook uitvoeren: Castratie van criminelen zodat ze hun evil gen niet kunnen doorgeven 😆 (maar vergeet dat dan ook niet met de huidige politiekers en hun nakomelingen 😈 )

Dat van die tracking systemen weet ik (mijn broer doet daarin en ik weet hoe het werkt) doch dit is de keuze van je baas (ofe verhuurder) waar het nog altijd gaat om iemand anders die jouw eigendom gebruikt en je dus controleerd.
              Iets van staatswege te laten inzetten in jou eigen eigendom omdat zij vinden dat ze je moeten controleren is iets heel anders in mijn ogen.
              Als de staat me een auto en alles erbij (verzekering , inschrijving , benzine etc bekostigd. Doet je werkgever tenslotte ook) mogen ze er van mij ook een trackingsysteem in zetten 💡

sommige autos hebben al een soort standaard blackbox waarin d e piek verbruiken en de max toeretallen bijgehouden worden gaat over een vrij beperkte tijd

vragen ze meestal op ingeval van elektronische storingen

dus ge zou niet de eerste zijn die op onderhoud gaat waar de mechanieker zegt U hebt nog al een sportieve rijstijl of U bent vlotjes tot hier gereden

en in de handel bestaan bepaalde tracking modules die meetsal gebruikt worden door firmas om hun techniekers te lokaliseren kunnen via een inlog site exact zeggen waar de uato zich bevindt en geven de rijsnelheid en alles op deze kunnen natuurlijk ook weer later opgevraagt worden worden meestal gebruikt om de aankomst uren vand e techniekers te conroleren en eventueel aankomst uren bij klanten te bewijzen

trouwens iedereen draagt zonder dat hij het weet de perfekte trakking module bij zich ……………………………..;

wist je dat ze op elke moment uw gsm positie kunnen opvragen ook waar je geweest bent en welke tijdstippen

ik werk in de beveiligings sector en het is niet de eerste keer dat via het opvragen van de gsm inbraken verijdeld werden 😆

YES [size=200:113kpygq]BIG BROTHER[/size] is watching

Vandaag op het nieuws gehoord.

Men wil een wetsvoorstel indienen dat jonge bestuurders en recidivisten een snelheidsbegrenzer in de wagen zullen moeten ingebouwd hebben en een Black Box.
                  Mij deed dit dadelijk denken aan gevangenen die vanwege de overvolle cellen thuis moeten blijven zitten met een enkelband om 😕

ken

Waar gaat da alemaal naartoe…
                    viva belgica ❓ 🙄 ❓

Als ze hun zakke ma kunnen vullen, binnenkort is het dat en daarna dat… en daarna vinden ze nog wel iets anders uit 🙄 🙁

och er zijn nogevranderingen op komst binnen enkel jaren mag iedereen weer de nodige euro s op tafel leggegn voor een nieuwe nummerplaat

het zou ongeveer volgens het duits principe worden zodat men aan de eertse letters de herkomst van de auto kan bepalen

zouden allemaal zwarte letters worden op een witte achtergrond enkel vooraan zou een europese vlag komen met de initialen van het land van herkomst

dit is info die waarschijnlijk eerst na de verkiezingen gaat mede gedeeld worden

ik heb deze info gekregen toen ik enkele letters bijbestelde voor mijn nummerplaat machien kwam terspraken hoe veel zo een machien koste en toen zei die kerel binnen een korte tijd zal je het nog goed kunnen gebruiken ……………………….

afwachten he en hopelijk wordt het geen al te dure grap 😳

Leren rijden voor te slagen voor een rijexamen is heel anders dan rijden in “het echt”
                        Als je ziet wat sommige instructeurs aanleren!

Goed autorijden is vooral ERVARING en dat kan je nu eenmaal niet aanleren maar moet je verzamelen. Dat er mensen zijn bij wie dit niet lukt even terzijde.
                        Ervaring gekoppeld aan verkeersinzicht is pas ideaal maar dat tweede heeft slechts een heel klein percentage van de bestuurders. Dat merk ik elke dag als ik de files in Mortsel trotseer. Kruispunten vrijhouden, enkel VOORLANGS kruisen, Ritsen (en dit pas op het einde van een wegversmalling)… enz, het zou enorm helpen.
                        Wat mij dan soms nog het meeste stoort is gebrek aan al dit bij sommige vrachtwagen- en bus bestuurders. Dat zijn PROFESSIONELE Chauffeurs, daar zou je dit toch wel van mogen verwachten.

Mijn voortsel dus: Lessen/examen verkeersinzicht invoeren.

LOL , Setakira de onverbiddelijke !

[quote=”Setakira”:3p9gcacz]

Diegene die het voor ons verpesten zijn natuurlijk zij die niet kunnen rijden maar af en toe toch het pedaal te hard induwen. Voor mij kunnen die rijexamens niet streng genoeg zijn en ik vind na 4 en ZEKER 5x niet geslaagd => sorry kom binnen 10j maar eens terug ipv blijven te foefelen totdat ze eens toevallig er door zijn…

[/quote]

Deze is wel heel kort door de bocht.
                            Omdat je het niet zo snel aanleerd als de gemiddelde persoon mag je het gewoon vergeten 🙄
                            Als je de tafel van 7 of 8 niet na 5X kan moeten ze je dan ook maar van school sturen en ben je veroordeeld tot de bedelstaf.
                            Als een werkgever elke werknemer de laan zou moeten uitsturen die een nieuwe machine niet kunnen bedienen na 5X proberen, zou er echt een personeelstekort zijn 🙄 🙄

Probleem is dat er vele mensen zijn die niet met de wagen kunnen rijden.
                              Je merkt gewoon dat ze bang hebben om te rijden (vraag mij niet waarom ze dan buitenkomen maar kom…).

Dit merk je wel aan bv. hard op de rem gaan staan terwijl de wagen voor hun pas 200m verder op de rem ging staan (en dan nog niet hard). Merk je ook vooral aan die koddige kleine wagentjes die remmen omdat er langs hun kant een wagen stilstaat en aan de andere kant een andere komt aangereden terwijl er plaats is voor meer dan 3 wagens. Ze rijden dan 2m van de geparkeerde wagens af ipv 20cm.

Diegene die het voor ons verpesten zijn natuurlijk zij die niet kunnen rijden maar af en toe toch het pedaal te hard induwen. Voor mij kunnen die rijexamens niet streng genoeg zijn en ik vind na 4 en ZEKER 5x niet geslaagd => sorry kom binnen 10j maar eens terug ipv blijven te foefelen totdat ze eens toevallig er door zijn…

Laatste tijd wel nadeel dat er zoveel slechte rijders zijn (denk dat de mensen meer slapen achter hun stuur dan iets anders of zit er iets in de genen ik weet het niet…) zo erg dat je niet op je eigen rijgedrag maar dat van anderen moet letten.

Nu ja, ik geef ze af en toe wel wat om over na te denken, bv. komt de wagen in de bocht over mijn stuk, dan rij ik er gewoon op een 5 a 10cm langs hun zonder van mijn rijweg af te gaan. Ik hoop dat ze dan de komende 100km wel wat aandachtiger zijn…

[quote=”993S”:1yjls9j3]Want op zijn minst 52% vindt dat een snelheidsbegrenzer NIET kan. En 52% is de meerderheid.[/quote]

Kunnen ze met niets samengaan (coalitie) zoals in de politiek waardor ze toch een meerderheid kunenn krijgen ❓

PS : Zo was er jaren geleden ook een officiele petitie omtrend lagere snelheden toepassen in Peer (was nog in het nieuws geweest) . De meerdeheid was ertegen. Gevolg een half jaar later (toen iedereen in België niet meer dacht aan de petitie) zijn overal de snelheden in Peer omlaag gebracht 😥

Anoniem

Ja maar wel op de valreep. ‘t Gaat er bij mij niet in dat 48% pro zou zijn. Geloof ik gewoon niks van.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.