Home › Forum › Zeverhoekje › Verplichte Snelheidsbegrenzer in nieuwe auto’s
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 8 maanden geleden door the body docter.
-
MakerDiscussie
-
28 februari 2007 om 18:55
Amai , ze zijn weer goed bezig in Belgie:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast … ndex.shtmlJe kan stemmen of je het hier al dan niet mee eens bent :
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast … ndex.shtmlScroll wat naar beneden en je ziet het stemvakje staan.
47% tot nu toe vindt dat dit moet 😥 -
MakerDiscussie
-
[quote=”chris_lbr”:34a24gi6] Wat is het trouwens waard op het internet, buiten dat er 1 of andere groene clown ernaar zal willen verwijzen. Er staan toch geen handtekeningen bij dus is het m.i. een waardeloze petitie.[/quote]
Chris , het is geen petitie he , het is een opinie peiling om een idee te krijgen wat er onder de bevoling leeft. En ik ben wel zeker dat geen enkele groen of anders gekleurde clown daar naar zal willen verwijzen Want op zijn minst 52% vindt dat een snelheidsbegrenzer NIET kan. En 52% is de meerderheid.
een buske haarlak erover spuiten zou werken ???
zo zou de plaat over belicht zijn en onleesbaar 😆 maar met de nieuwe technieken het kunnen ze dat misschien wel weer bij corrigeren 😳
Gisteren nog en flitsje in mijn spiegel gezien bij het terugkomen van Antwaerp Classic Salon.
Ze stonden op de middenberm in Herentals verstopt achter een schutbord.
Ik heb ze zien stan en ben volop op de rem gegaan.
Toch ging het nog af. Ik schat echter dat ik maximum nog rond de 130 gehangen hebAnoniem5 maart 2007 om 22:50Ik denk eerder dat de mensen zich aan de beperkingen houden omdat ze schrik hebben om te betalen. Maar dat ze anderzijds wel liever op het pedaal zouden duwen. Mij kan het geen kl… schelen of ik buiten de bebouwde kom al eens geflitst wordt met 20 per uur teveel, betaal ik gewoon. Liever dat dan het gevoel te hebben dat ik vooruit kruip of dat ik continu die snelheidsmeter in de gaten moet houden. Ik rij liever op het gevoel en met m’n ogen op de baan gericht.
Waardoor het echter komt dat er toch zoveel pro hebben gestemd…ik kan mij niet ontdoen van het gevoel dat er in die stemming deftig geknoeid werd. Wat is het trouwens waard op het internet, buiten dat er 1 of andere groene clown ernaar zal willen verwijzen. Er staan toch geen handtekeningen bij dus is het m.i. een waardeloze petitie.[quote=”911-lover”:3g4colw2]Triestig resultaat , echt triestig 😥 [/quote]
Ik vind het resultaat best meevallen.
Als ik op de baan ben, zijn er toch meer mensen die zich aan de snelheidsbeperking houden, dan mensen die ze negeren.
Dit wil zeggen dat ondanks dat ze geen probleem hebben met de snelheidsbeperkingen, ze toch geen snelheidsbegrenzer willen.Die opinie peiling is nu afgelopen.
Je kan wel de resultaten bekijken als je via een nieuwe opinie peiling verder klikt naar de vorige.
Op het moment is er echter geen opinie peiling online .Het eindresultaat was 52/53 % tegen en 47/48% voor dacht ik.
[quote=”911-lover”:17hhlq05]
Ben ik nu echt zo stom of praten we hier echt over 2 maten en 2 gewichten van het gerecht 😥 [/quote]
twee maten en gewichten
in de meeste gevallen zelfs twee kleuren
een kennis van mij riijd ook keuringen op zz platen ope een dag tegen gehouden geen gordel en zz plaat achter de venster
boete 175 euro
oa in meulenberg rijden ze rond met twee verschillende copies op de auto geen verzekering en dergelijke en die lopen allemaal vrijuit een andre gepakt met calibra zonder keuring en verzekering komt er vanaf met een waarschuwing
waar is hier de RECHTE lijn ???????
Ach je moet net zoals in de politiek ook in het gerecht geen vertrouwen meer hebben, is één pot nat…
Zwijg me stil over straffen.
Gisteren was een maat van me hier met de uitspraak en krantenartikel over zijn veroordeling.* 167 gereden op een snelweg (‘s nachts en droog) waar 120 mocht.
Daar dit zijn derde zware snelheidsovertreding was was de uitspraak als volgt870€ boete, 4 maanden rijverbod en een sensibiliseringscursus volgen.
Dezelfde dag is er voor de zelfde rechter en rechtbank een vrouw veroordeeld. (Artikel stond in de krant onder de zijne)
* 119 gereden in de bebouwde kom waar 50 toegestaan was. Het was de vijfde keer dat de vrouw een zware snelheidovertreding deed.
Volgens de reporter was daardoor de rechter niet mild met haar (stond er extra bij)550€ boete en 2 maanden rijverbod.
Ben ik nu echt zo stom of praten we hier echt over 2 maten en 2 gewichten van het gerecht 😥
ik verschiet er niet echt van dat het percentage zo hoog is…
als je kijkt hoeveel slakken er nu rond rijden.
ik heb voor alle duidelijkheid ook neen gestemd. 8)
ik ben er zelfs van overtuigd door op sommige plaatsen de snelhied te verhogen 😈 de ongevallen zullen dalen: iedereen kijkt meer uit[quote=”Setakira”:g6sfnmyv]2. Voorstander voor automatische snelheidsbeperking voor een groot deel van de autobestuurders = JA [/quote]
Welke maatstaf gaan ze hiervoor nemen?
Snelrijden blijft een doorn in het oog van vele mensen, dit heeft een deel te maken met het feit dat voor vele mensen wagens zoals Porsche , Ferrari, Am enz niet in hun bereik ligt. Hun oordeel word meer bepaald door neid en jalouzie dan door gezond verstand.
Je moet de straffen maar eens vergelijken tussen dronken rijden en te snel rijden. De straffen voor dronken rijden zijn veel lichter dan voor te snel rijden, de meeste vinden storen hun hier zelfs niet aan. Waarom, omdat ze zelf regelmatig dronken achter het stuur zitten.
Hoeveel mensen worden niet dronken tegengehouden en mogen enkele uren nadien niet gewoon verder rijden? Meer dan 40 te snel is je rijbewijs kwijt voor 14 dagen 🙄
Geef mij maar een nuchter betsuurder op de snelweg tegen 250, dan een dronken op een dorpsweg tegen 40.
Maar wie denk je dat door de meeste mensen als wegpiraat bestempeld gaat worden?Mijn ongezouten mening van weer een leuk topic uit ons apenland:
1. Voorstander voor automatische snelheidsbeperking voor alle autobestuurders = NEEN
2. Voorstander voor automatische snelheidsbeperking voor een groot deel van de autobestuurders = JA
3. Voorstander voor het vervallen van het rijbewijs om de 3 a 5 jaar, dus telkens opnieuw rijvaardigheidstesten laten afleggen = JA
4. Voorstander om het IQ te meten voordat iemand zich in de politiek mag storten = JAHet zijn niet de snelle rijders die ongevallen veroorzaken maar die die achter hun stuur schrik hebben of zitten te slapen (enkele heethoofden uit het weekend hierbuiten gelaten, als zij (hopelijk alleen zichzelf) doodrijden daar heb ik geen medelijden mee).
Helaas worden de rijders met gezond verstand telkens mee de dupe…Waar blijven trouwens de statistieken van het werkelijk aantal ongevallen op dit ogenblik (flinke stijging sinds dat de politiekers hun IQ overal langs de weg zetten (90, 70, 50 en 30) al zijn die 2 laatste cijfers weliswaar de omtrek van hun nekske…)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.