Verschepen naar Amerika + thuis bezorgen

Home Forum Zeverhoekje Verschepen naar Amerika + thuis bezorgen

• Maker
    Discussie
  • Ik moet weldra iets verschepen naar de States en aangezien ik dit nog nooit gedaan heb, vraag ik om jullie adviezen.

Wie heeft hier ervaring mee, welk is de beste en veiligste (verzekerd dus) manier ? En heeft iemand enig idee wat het gaat kosten ?

Alvast bedankt,

T

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Dank aan allen die hebben meegedacht!
      Ik ga eens informeren bij desbetreffende bedrijven (DHL was iets van een 950€, UPS en FedEx nog eens informeren)

T

[quote=”911-lover”:1spbko44]De douane rechten zijn toch niet voor de verkoper maar voor de koper ❓
        Dit kan je omzijlen door het pak als cadeau te versturen[/quote]

idd Koen , als je “koopt” in de states betaal je wat ik opsomde.
        Als je verkoopt naar de states betaal je niets !
        Of de deal met de koper zou moeten zijn dat jij sommige kosten overneemt.
        Als cadeau versturen zou ik zeker niet doen. Invoerrechten en btw zijn heel fair in de US. Maar nog is , als MRD verstuurd naar ginder zijn dat allemaal zijn zorgen niet.
        Alleen zal hij waarschijnlijk de transport zelf moeten betalen om het dan van zijn klant te ontvangen. De transport firma neemt liever geenn risico indien ze te bestemmeling niet kent.

Heb ooit eens paar dingen in HongKong en Amerika besteld.

Als het naar België komt heb je inderdaad bijna 30% taxen op het goed maar ben je zeker dat het op het totale bedrag is? Of is autoonderdelen iets speciaals?

Item uit HongKong had de firma een waarde van 1euro geplakt dus dan doen ze die moeite niet… Ken wel iemand die een pakket als cadeau kreeg (echt cadeau, koekjes van moeder in buitenland) en daar 15euro taxen moest op betalen 🙄 Dus misschien best toch waarde opzetten?
          Dit gaat van hier naar Amerika dus daar zullen taxen wel lager liggen zeker?

In dit geval moet jij het item versturen T, dus is het de koper die kiest voor transportfirma (die jij hem kan aanbieden) en of hij verzekering wil of niet…

Mijn velgen van Oosten Duitsland naar België was 120euro met verzekering…

De douane rechten zijn toch niet voor de verkoper maar voor de koper ❓
            Dit kan je omzijlen door het pak als cadeau te versturen

Op auto onderdelen betaal je :
              bovenop het bedrag van de aankoopfactuur =
              -inklaringskosten
              -verzendkosten
              -adminstratiekosten
              -dossierkosten
              Op dat totaal bedrag wordt dan 10% invoerrechten getelt.
              En op dat bekomen bedrag betaal je dan nog is 21% BTW.
              Dus BTW betaal je op alles !

[quote=”MRD-Porsche”:2fiw9rqo]Ok, hoe kan ik weten hoeveel douane rechten er op een pak moet betaald worden, is dat afh van het gewicht, volumetrisch gewicht ?[/quote]

Wordt berekend over de totale prijs van de goederen plus verzendkosten

Ok, hoe kan ik weten hoeveel douane rechten er op een pak moet betaald worden, is dat afh van het gewicht, volumetrisch gewicht ?

van UPS ben ik zeer tevreden ,het is natuurlijk niet de goedkoopste .

Anoniem

ook een bekende nemen zoals DHL of UPS zijn betrouwbaar, heb al verschillende waardevolle zaken van de states zo naar hier gekregen. Je kan trouwens je verzending perfect volgen via hun website via je trackingnumber.

ik rad je aan om een verzekering te nemen bij de verzending indien mogelijk…best effe informeren bij de desbetreffende transportfirma’s 😉

gewoon ‘n pakketdienst (DHL, FedEx, UPS, …) inschakelen… De meeste hebben een “calculator” op hun website 🙂

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.