verschil

Home Forum Zeverhoekje verschil

• Maker
    Discussie
  • Vandaag weer eens het verschil tussen autosportliefhebbers en wielerliefhebbers kunnen aanschouwen…
    Ik woon vlak bij het circuit, tussen de parkings, je komt er normaal langs door als je naar het circuit wandelt
    Als hier op het circuit te doen is met auto’s, loopt alles goed, iedereen vriendelijk, hoffelijk voor de bewoners, en samen genieten van autosport, alsof ze allemaal vrienden zijn.
    Nooit geen overlast, weinig of geen foutparkeerders, weinig lawaai, kortom leuk volk rond ons huis.
    Vandaag wereldbeker veldrijden hier op het circuit, geraakte niet aan mijn huis, half uur stil gestaan in mijn straat (en lang is ze niet),kon niet meer voor of achter, en heb speciale “doorlaten”, dreigende sfeer, mijn kinderen van 9 en 7 hadden zelfs schrik in de auto van al die opdringerige mensen…, ruzie op straat, tot vechtpartijen toe… en als ge dan de politie aanspreekt dan krijgt : ja we weten het… ze geven altijd problemen…
    Toppunt van al, wij bewoners mogen altijd gratis binnen, een beetje compensatie voor de overlast (die ik er trouwens normaal graag bij neem en niet als overlast beschouw), kom ik met mijn pasje aan de inkom, konden me alleen afsnauwen dat ik daar niets te zoeken had en niet binnen mocht.
    En die van het circuit, niet te bereiken natuurlijk… maar ze mogen zicht morgen aan een bezoekje verwachten.
    Dan zijn ze hier in hun gat gebeten dat sommige buren het circuit weg willen.
    Ik zit helemaal niet in dat kamp maar begin die mensen te begrijpen.
    Als er hier iets te doen is, mag iedereen die het me komt vragen gerust zijn auto bij me parkeren, ik vind die 5 euro ook veel, maar ongevraagd met een dikke 4×4 mijn gras onder de sneeuw omploegen, dat gaat me te ver.
    Dus autosportliefhebbers, allemaal welkom, maar zwijg me vanaf nu van fietsadepten… 😈

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • vawilliam2003 schrijft:

Die 24 uur koers heb ik een stukje van gezien op tv 😕
      Ik had Pitstop opgenomen, dan verwacht je toch niet naar fietsers te moeten kijken 😀

zware teleurstelling ja 😛

Anoniem

Die 24 uur koers heb ik een stukje van gezien op tv 😕
        Ik had Pitstop opgenomen, dan verwacht je toch niet naar fietsers te moeten kijken 😀

je kan ze inderdaad niet echt in gebreke stellen, maar ik ben vandaag toch even tot daar geweest en gaf niemand thuis…
          Kwam wel Koen Monnu tegen, blijkbaar de organisator van deze fietsdingen, en hij vertelde dat circuit en gemeente Zolder reeds enkele dagen op de hoogte waren dat het problematisch kon worden, blijkbaar heb je dus gelijk en moet de fout bij gemeente gezocht worden die de toestroom niet goed ingeschat had en het circuit die te weinig parkingwachters hadden aangesteld…
          Heb de schepen van openbare werken en iemand uit de opositie vandaag ook al aangesproken en gaven toe dat er vanalles misgelopen is, maar schoven bal door naar slechte weer en vele sneeuw, goedkoop vind ik, die sneeuw ligt er al bijna twee weken.
          Mijnheer Monnu vertelde mij wel dat hij 4.000 euro moest betalen aan het circuit om te zorgen voor een vlot parkingverloop…
          of je gisteren moest betalen weet ik niet, maar normaal vragen ze ook nog 5 euro per auto om te parkeren…

Maar ja, daar gaat het niet om, iedereen kan fouten maken en verkeerde inschattingen maken, mij ging het er om dat de sfeer gewoon niet goed was en zeer vijandig was, dat heb ik met autosportliefhebbers nog nooit meegemaakt.
          De overlast van gisteren was enorm, wij zijn echt geen klagers, maar vandaag ook heel wat andere buren gesproken en iedereen was het eens dat dit niet meer normaal was.

Zet die polargrijze P dan maar op mijn parking voor mijn donkergrijze woning…
          Drank staat hier altijd koud, welkom.
          Je kan mijn huis vinden als je van de afrit komt en rechtdoor richting lummen neemt (als je uit richting van het klaverblad komt), dan eerste straat links, richting parking, staat een pijl, na ongeveer 750 meter grijs huis, links, nr 72.

pas op voor 1 augustus komen, daarna woont er iemand anders, mijn vrouw en ik hebben vorige week namelijk ons huis verkocht, op 6 dagen tijd, aan een andere autosportliefhebber (hoop ik dan toch) 😆

Over dat 2 keer per jaar velo koers begin ik toch te twijfelen, vandaag in ons gazet een artikel dat ze een rit in de Tour willen…
          En iedere avond honderden fietser hier op circuit, hebben ze zelfs verlichting voor gezet.
          En die stommerikken doen die dan nog aan tijdens de 24-uren…
          Maar ja dat is dan weer een andere discussie.

Groetjes
          Jorgen

PT

Ik vind dat het Circuit Zolder in deze situatie niet echt verantwoordelijk kan gesteld worden, (no offense). Zij stellen enkel het circuit, met bijhorende parking(s) ter beschikking. Het is echter hun plicht om de bewoners op de hoogte te houden over welke evenementen er wanneer plaats vinden.

Ik denk dat de organisatie van de wielerbond + het gemeentebstuur het hier laten afweten.
            (Wat mij betreft mogen ze die wielerterroristjes van het circuit verbannen 😈 ! Zij horen daar helemaal niet thuis.)

Enfin,… als het een troost mag wezen Jol,…’t is maar 1 of 2 keer per jaar vlo-koers hé 😆 😆 !

En als je ooit een polargrijs P-ke op je oprit ziet verschijnen, (tijdens een oto-koers), dan kom ik een stuk van je oprit, met bijhorend drankje, opeisen 😆 😉 .

JoeBar_S2 schrijft:

gevolg, de rest wordt gestigmatiseerd tot god weet wat allemaal.
              EN, niet onbelangrijk
              Belgisch talent in een andere sport krijgt bijna nooit sponsoring wegens geen nationale media coverage 🙁

en alhoewel de ‘kleine zelfstandige’ of KMO heel graag hier en daar wat sponsort.

Kom je toch telkens weer budget te kort om een Belgisch team op te zetten…
              een piloot sponsoren voor een zitje lukt soms nog (even).

Maar een team opzetten voor een seizoen is andere koek :-(, een team opzetten dat na enkele seizoenen leergeld iets kan gaan betekenen is out of the question…

jammer en kortzichtig als je het mij vraagt.

Da’s idd een triestig gevolg… veel talent gaat verloren omdat piloten er ten einde raad zelf zodanig veel moeten insteken dat ze het moeten opgeven.

Goeie maat van me zit in dat schuitje maar kan dankzij lange uren kloppen, talent en wilskracht toch nog blijven koersen 🙂
              mensen die geïnteresseerd zijn: http://www.richardwhite.be/

hier zelfde mening, zeg dit ook iedere keer tegen baancommis. en/of agent dit verkeer tegenhoudt bij wielrennen, en bij ons is dat WEKELIJKS in het seizoen (paar km van muur-van-geraardsbergen)

vorige zomer mijn wagen 300 meter van thuis moeten achterlaten (na het werk) omdat kermiskoers bezig was aan laatste ronde, was bijna thuis en auto’s van organisatie vlogen mij om de oren :([/quote]

regio kluisbergen net hetzelfde, in het seizoen kunnen we niet 1 keer naar mijn schoonouders gaan zonder die pipo’s met hun lekstokken tegen te komen. Dat ze de baan nu en dan eens afzetten voor een groot evenement, ok. Maar elke week voor d’een of d’ander kermiskoers waar 20 fietsers aan deelnemen is er een beetje te veel aan.

René schrijft:

Kben blij te lezen dat nog mensen er zo over denken… voor wielrennen bvb mogen ze hier gans het centrum afsluiten, mogen ze op talrijke plaatsen het verkeer in het 100 laten lopen omdat er en bende drugsverslaafde op hun fiets moet passeren… voetbal hetzelfde, tijdens de week de grootste seuten en brave huisvaders maar als er op een bal getrapt wordt zijn het kuddegeesten en hooligans LOL!

voor de motorsport heerst er eerder een nul-tolerantie, er komen nergens off-road circuits voor crossmoto’s, geen baancircuits zoals beloofd, zelfs de motorace in Oostende was deze zomer de laatste keer…

Kvind het verhaal van JOL een zeer mooie illustratie!

hier zelfde mening, zeg dit ook iedere keer tegen baancommis. en/of agent dit verkeer tegenhoudt bij wielrennen, en bij ons is dat WEKELIJKS in het seizoen (paar km van muur-van-geraardsbergen)

vorige zomer mijn wagen 300 meter van thuis moeten achterlaten (na het werk) omdat kermiskoers bezig was aan laatste ronde, was bijna thuis en auto’s van organisatie vlogen mij om de oren 🙁

+1

Heeft er niemand een connectie bij HBvL die eens kan langsgaan bij Jol?

er zijn in Belgie maar een paar sporten voor de Media.
                    Voetbal, Wielrennen, Cyclocross en een beetje atletiek en tennis.

gevolg, de rest wordt gestigmatiseerd tot god weet wat allemaal.
                    EN, niet onbelangrijk
                    Belgisch talent in een andere sport krijgt bijna nooit sponsoring wegens geen nationale media coverage 🙁

en alhoewel de ‘kleine zelfstandige’ of KMO heel graag hier en daar wat sponsort.

Kom je toch telkens weer budget te kort om een Belgisch team op te zetten…
                    een piloot sponsoren voor een zitje lukt soms nog (even).

Maar een team opzetten voor een seizoen is andere koek :-(, een team opzetten dat na enkele seizoenen leergeld iets kan gaan betekenen is out of the question…

jammer en kortzichtig als je het mij vraagt.

911-lover schrijft:

PT schrijft:
                      [quote]Alles wat met wielrennen en voetbal te maken heeft komt mij persoonlijk de ‘strot’ uit.

Dito hier .
                      Maar ja , zijn volksspelen hé . En zoals de romeinen al wisten ; geef het volk hun spelen en ze zijn controleerbaar.[/quote]

Kben blij te lezen dat nog mensen er zo over denken… voor wielrennen bvb mogen ze hier gans het centrum afsluiten, mogen ze op talrijke plaatsen het verkeer in het 100 laten lopen omdat er en bende drugsverslaafde op hun fiets moet passeren… voetbal hetzelfde, tijdens de week de grootste seuten en brave huisvaders maar als er op een bal getrapt wordt zijn het kuddegeesten en hooligans LOL!

voor de motorsport heerst er eerder een nul-tolerantie, er komen nergens off-road circuits voor crossmoto’s, geen baancircuits zoals beloofd, zelfs de motorace in Oostende was deze zomer de laatste keer…

Kvind het verhaal van JOL een zeer mooie illustratie!

zet het voor mijn part in ‘t HBVL , zelfde perikelen als op de meeste voetbalmatchen

PT schrijft:

Alles wat met wielrennen en voetbal te maken heeft komt mij persoonlijk de ‘strot’ uit.

Dito hier .
                          Maar ja , zijn volksspelen hé . En zoals de romeinen al wisten ; geef het volk hun spelen en ze zijn controleerbaar.

Je mag altijd de pers verwittigen, ik zal ze met plezier te woord staan 😀

Het normbesef was inderdaad ver weg bij sommigen, het alcoholpercentage was ook aan de zeer hoge kant, maar dan is er in de verste verte geen controle natuurlijk, maar als het “autokoers” is dan kan je er donder op zeggen dat ze hier in de buurt staan te flitsen…

het was inderdaad een evenement van de BWB en niet circuit zelf.
                            Maar mag toch ook geen excuus zijn vind ik.
                            Circuit moet ook dan zorgen dat alles vlot loopt.

Maar zoals reeds hoger : het is een heel ander publiek, dat bleek vandaag.

Maar de uitnodiging blijft, wie naar een autosportevenement komt en een veilige parkeerplaats wil zonder betalen, en nog een drankje bovenop, die laat me iets weten, als ik thuis ben altijd welkom, en nu niet allemaal tegelijk komen he, want kan maar ne auto of 5 zetten op mijn oprit 😉

PT

Het zou fijn zijn moest Jol178 zijn verhaal eens in de krant verschijnen ! Kwestie van de autosport eens in een positief daglicht te stellen. 😉

Alles wat met wielrennen en voetbal te maken heeft komt mij persoonlijk de ‘strot’ uit. Hiervoor moet alles wijken en zoals Jol178 aanhaalt is het normbesef van de supporters bij de grote meerderheid ver te zoeken.

Organiseert circuit Zolder deze wielerwedstrijd of is het de wielerbond die het circuit huurt ?

inderdaad in Zolder, ik woon vlak achter de parking langs het zwembad.
                                normaal zijn wij allemaal (de buren) fans van het circuit, maar vandaag liep het de spuigaten uit.
                                Met autosport heb je dat niet is een totaal ander publiek.
                                Ze hebben zelfs een buren “verantwoordelijke” de heer Martens.
                                Blonk uit in afwezigheid.
                                Toen Jan Verschraegen nog directeur was liep alles hier gesmeerd, buren waren van alles op de hoogte, sindsdien is het circuit een beetje op de dool, hebben al heel wat directeuren versleten de laatste jaren.
                                Nu is er een nieuwe met een autosporthart, ik hoop dat het terug goed komt.
                                Van mij krijgt hij in alle geval alle krediet.

Yup was wereldbeker veldrijden in Zolder. 8) 8) 8)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.