Mijn mening
968 = handgeschakeld
928 = automaat
Dan is de 968:
Lichter
Speelser (zeker CS), doch goed afgestelde coupe met M220 doet niet veel onder
Zuiniger
Zeldzamer
Daarnaast:
Groter targa dak is mogelijk (wel iets meer werk, dan dakje bij de 928)
Meer snelheidsgevoel
Eenvoudigere elektronica
Minder dan 50% oldtimer (lees: forfetair belast)
Mogelijkheid om voor een cabrio of CS te opteren (beide aanrader)
Wisselstukken iets goedkoper (deels 944)
De 928 is
Zwaarder
Dikwijls rijker uitgerust (hoewel heel wat 968-jes ook wel wat opties hebben)
Meer comfort gericht, makkelijker in & uit stap, betere rijhouding voor zwaardere / grotere mensen
Iets ruimer op de achterbank (stel niet veel voor, zeker niet wanneer je elektrische stoelen hebt)
En zet aan tot rustige rijstijl (wel snel genoeg doch dat merk je enkel wanneer je naar de wijzer kijkt)
Sound (V8) is iets beter doch daar hoor je binnen niet veel van
Imago is toch ook anders
Er zijn meer oldtimers van, zelfs in S4 uitvoering zijn er al te vinden van 30 jaar
Wisselstukken worden al wat schaarser (Porsche koop zelf al S4 & GTS motoren op)
Verbruik ligt toch een 30% hoger dan dat van een 968. Draait dan wel weer op 95 terwijl de 968 wel 98 vraagt.
Beide wagens hebben sowieso een zeer goede balans en relatief ruime koffer
Indien de stoelvulling nog goed is zijn beide wagens zeker ook geschikt voor lange afstanden (vermoeien minder dan veel modernere wagens) en/of meer daagse trips
En bouw kwaliteit is in principe ook beter dan de meeste P-kes
Voila. Er zijn zeker nog meer verschillen doch hierbij al een eerste input.