Verschil Boxster / Cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Verschil Boxster / Cayman

  • Maker
    Discussie
  • Beste,

    Ik sta op punt om een Boxster of een Cayman aan te schaffen vanuit Duitsland van officiele Porche garages,het gaat om gewone types geen S modellen.
    Het zou gaan om 03/11 datum van inschrijving modellen.

    Welke van de twee is het meest betrouwbare en voordeligst in na service?

    Gaarne info hoe ik op de eenvoudigste manier deze kan invoeren naar België en hoeveel gaat mij dit ongeveer kosten als ik alles zelf doe ? Hoeveel is ongeveer enkel de invoer kost?
    Of zijn er mensen of bedrijven die dat voor een vaste prijs invoeren.

    Ik heb ook eerder gelezen in de forum dat er precies trucjes zijn om je CO2 naar beneden te halen
    Ik ga hem inschrijven in mijn bedrijf en nu met die nieuwe wetgevinging, voordelen in alle aard!!!!
    Kan ik ook iets doen met een de nieuwe catalogisch waarde naar beneden te brengen van een van de tweedehands Porsches die ik wil aanschaffen?

    Alvast bedankt Vox

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Ik kan het bovenstaande beamen. Kocht in mei van dit jaar de C4 in Porsche Zentrum München: COC is essentieel! Verder transitplaten aangevraagd. Bij de douane krijg je het roze formulier waarmee je naar de verzekering moet, en vervolgens naar de keuring (keuring tweedehandsverkoop). Verliep als een fluitje van een cent. Alleen waren de lichten van de C4 niet correct afgesteld (verdomme) en ben ik na een uurtje even terug moeten gaan (verdomme bis).

        No prob 😉 succes!

          Ik weet voldoende betreffende het invoeren van een Porsche, iedereen bedankt voor het snel antwoorden op mijn vragen!
          Rudy

            Hdman ,bedankt voor je reactie ( al de andere leden ook hoor 😉 ) in jouw post staat zowat alles !

              Aloha,

              Heb in juni een Boxster Mod 2006 in D gehaald. Via de handelaar kan je een Duitse transitplaat (ZOLL kenzeichen) krijgen. Belangrijk is dat het een 30 dagen plaat is (met rood label! GEEN GEEL). Dit is belangrijk later voor de technische controle in België! Deze plaat heeft ook een BA verzekering voor 30 dagen en kost een dikke 100€. Bij de auto zit, gezien het om een 2011 model gaat een Europees gelijkvormigheidcertificaat. Ook moet je de Kfz (Kraftfahrzeugbrief) in twee delen hebben!! Voor de douane is tevens een officiële factuur belangrijk (dus geen bestelbon of ander document)als het een aankoop betreft bij een handelaar. De bankgegevens en BTW n° zijn hier belangrijk.
              Voor de rest is het een fluitje van een cent 🙂 Als je een goeie verzekeringsagent hebt dan krijg je direct een wit vignet mee om op het roze inschrijvingsdocument (dat je aan de grens krijgt) te kleven. Zo kan je van de grens direct naar de technische controle (In Eupen heb je er één). Als je snel je plaat wilt hebben ga je het best naar de DIV in Brussel. Anders moet je naar territoriale DIV gelinkt aan de controle centra(Ook in Eupen). Let op hier. Het best naar een controle centrum gaan de dag dat de douanier er zit. Zo ga je vroeg naar de controle (aanschuiven bij verkoop/herkeuring) en laat je tegelijkertijd al iemand aanschuiven bij de DIV. Na de keuring kan je dan direct je plaat afhalen. Gezien het een import is kan je verzekeringsagent geen plaat aanvragen via het computer systeem en duurt het veel langer omdat alles manueel gaat. De aanwezigheid van de douanier bij de territoriale controlecentra is terug te vinden op het I net. Ik ben in Brussel Buda geweest en ben aansluitend naar DIV in Brussel gereden. Op 2 dagen was alles rond :relaxman: Succes en als er nog vragen zijn lees ik het wel 😉

                [quote=”Peter_Targa_84″ post=115458]Succes Vox met de zoektocht en de aankoop.
                Voor mij is de keuze snel gemaakt, open rijden natuurlijk, maar da’s uw eigen keuze hé. CU soon :driver:[/quote]
                Zelf zeer bewust voor cabrio, dus Boxster, gekozen. Open cruisen is reuze!
                Maar uiteraard is de Boxster een echte droog weer auto.
                Aan jou de keuze…

                  OK, maar de TS geeft aan dat hij in een officiële Porsche garage wil kopen. Dan ga ik er ook vanuit dat alle documenten aanwezig zijn. Was bij mij in ieder geval zo, en zonder problemen langs de douane en technische keuring geweest.

                    Als het COC document of fahrzeugbrief niet meegeleverd wordt bij aankoop moet je altijd naar Dieteren voor een copy, zelf met de meest recente modellen. :respect2: :respect2: :respect2:

                      [quote=”Vox” post=115406]Beste Jochen,

                      Bedankt voor de info!
                      Moet ik niet voor het bezoek bij de importeur (D Ieteren) niet eerst langsgaan bij de douane ?
                      Die makelaar waar kan ik die vinden en wat doet die juist en hoeveel kost dat ongeveer?

                      Bedankt voor de info Vox[/quote]

                      Vox

                      Makelaar = verzekeringsmakelaar.
                      Inderdaad je moet met fahrzeugbrief naar douane, kost 10 € cent.
                      Mijn Boxster is een 99 en ik kon er niet om heen om bij de importeur te gaan voor een copy COC. Blijkbaar beweren onze collega’s hier dat het sneller kan? Mss met latere modellen dat het simpelder is maar zelf geen ervaring!

                      Grtn en succes.

                      PS

                      http://www.porsche.de
                      dan gebrauchtsfarzeug
                      VEEL MOOI SPEELGOED :relaxman:

                      XXX

                        Succes Vox met de zoektocht en de aankoop.
                        Voor mij is de keuze snel gemaakt, open rijden natuurlijk, maar da’s uw eigen keuze hé. CU soon :driver:

                          Is inderdaad zoals ericbullet aangeeft. Je moet helemaal niet langs de importeur met dergelijk recente modellen. Als je bij een goede garage koopt regelen ze alles voor jou, zelfs de transitplaten. Dan moet je gewoon zelf langs de douanen en naar de keuring. In principe kan je het dus op een dag regelen.

                            Als je een Boxster of Cayman hebt gevonden bij een particulier, vraag dan gelijk of hij de Fahrzeugbrief aan kan vragen, dat scheelt al een hoop ellende en tijd voor jou. Douane is peanuts, neem wat kleingeld mee en opgelost. Eens dat gedaan kan je wagen hier gewoon naar de keuring rijden volgens mij, zo deed ik het jaren terug met aankoop van duitse wagens. Dit alles onder voorbehoud van wijzigingen door de jaren heen.

                              als je de wagen koopt bij een officiele dealer in Duitsland is er geen probleem betreft papieren,zij regelen alles,eventueel inclusief transitplaten.
                              Aanbieden bij Dieteren niet nodig,gewoon met transitplaten aanbieden bij Douanekantoor en technische controle laten uitvoeren.
                              transitplaten inclusief verzekering kosten ongeveer 250 euro voor 1 week tot 450 voor 1 maand geldigheidsduur staat vermeld op de rechterkant van de plaat.
                              veel succes

                                Beste Jochen,

                                Bedankt voor de info!
                                Moet ik niet voor het bezoek bij de importeur (D Ieteren) niet eerst langsgaan bij de douane ?
                                Die makelaar waar kan ik die vinden en wat doet die juist en hoeveel kost dat ongeveer?

                                Bedankt voor de info Vox

                                  Welkom Vox

                                  Import Duitsland geen enkel probleem. Europees gelijkvormigheidsattest zal er hoogstwaarschijnelijk niet bij zijn. Systeem werkt andsers in Duitsland. Ik heb ook Boxster in D gekocht. Het enige wat moet gebeuren is dat je de auto moet aanbieden bij de importeur (D Ieteren) voor een technische keuring. Indien auto ok, wordt er vanuit Duiotsland een duplicaat gemaakt. Kost ongeveer 350 € en 2-weken wachttijd. Dan de gewone gang van zaken, makelaar voor papieren en gewone technische keuring.

                                  Bij mijn weten zijn beide chassis identiek of bijna toch? Wegligging is voortreffelijk door goede gewichtsverdeling. Problemen als je de auto met de nodige liefde behandeld zijn minimaal of nul. Ik had onlangs een lambda-sonde defect, maar voor de rest perfecte auto.

                                  Boxster of Cayman: Je bent cabrio man of niet? Is leuk in de zomer, maar met gesloten kap het je meer geluiden en bijgeluiden dan in een vaste coupé. Dus denk dat het rijplezier van beide idem is maar dat je louter moet afgaan of je de wind in de haren wil hebben of je puur gaat voor vlekkeloos en stil rijden.

                                  Grtn,

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.