Verschil in prijzen voor banden?En karmaperikelen!

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Verschil in prijzen voor banden?En karmaperikelen!

• Maker
    Discussie
  • Prijzen van banden verschillen enorm. Ik had onlangs geïnformeerd voor twee nieuwe banden (dankzij ne Eddy-merckx-coureur een borduur mogen opvlammen en één band gescheurd).

Eerste bandencentrale was 469 euro + BTW + plaatsing (Yokohama 315/25-19).
    Tweede bandencentrale was 325 euro alles inbegrepen voor juist dezelfde band.

Dus even sluikreclame : banden Chris Van Woensel = topservice aan een goede prijs. Helaas bleken achteraf de banden niet op voorraad en ook niet bij de distributeur. Ook niet in Duitsland. En blijkbaar is het een nogal aparte band want er is maar één ander merk dat ze kon leveren maar dan aan een belachelijk hoge prijs.

Dus maar beginnen telefoneren. Een andere bandencentrale uit de regio kon wel iets regelen maar vroeg voor een band maar liefst 650 euro 😯 (een prijs letterlijk uit zijn duim gezogen volgens mij). Andere poging > HAMANN Duitsland gebeld en daar was het antwoord : op voorraad en met DHL “shipping to Belgium” op twee dagen geleverd. Na het ontvangen van een bevestigingsmail direct het bedrag overgeschreven en vandaag stond DHL aan de deur met 2 banden. Kostprijs per band : 220 euro 😀

Of de verschillen : van 650 euro – 569 euro – 325 euro in België en 220 euro in Duitsland 🙄

[IMG]http://i220.photobucket.com/albums/dd104/verthyco/DSCN1412.jpg[/IMG]

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
    • Net ook 911-lover weer geplust maar kennelijk heeft iemand hem weer gemint, kinderachtig………..vawilliam2003 schrijft:

Ik heb Koen deze week al zeker 3 keer geplust, voor mij verdient hij het niet om negatief te staan.
      Nu dus een 4de keer.
      Maar er zit hier blijkbaar iemand die hem dit niet gunt 🙄

🙄 Vind het een naar systeem dat karma gedoe……

Voila, Koen staat terug op 1, heb het opnieuw verhoogd 😀

Anoniem

Ik heb Koen deze week al zeker 3 keer geplust, voor mij verdient hij het niet om negatief te staan.
          Nu dus een 4de keer.
          Maar er zit hier blijkbaar iemand die hem dit niet gunt 🙄

Koen, heb je “gepluseent” 😀 Je staat al op -2 ….

😆 😆 😆 😆 😆

Jij maakt snel vrienden 😆

😈

Durf hier op het forum niet meer te reageren, sta eindelijk op +2 😆 heb jou weer geplust 911-lover 8)

deepee schrijft:

hey, das blijkbaar een leuk pingpongspelleke 😆

Inderdaad .
                      Nu twee dagen later is er goed gepingpong en sta ik -4 .
                      De laasgte score dat ik al gehaald heb .
                      Wie doet het beter 😈

plumber schrijft:

En heb je al een robot om met je Porsche te rijden?
                        Indien niet wil ik me wel kandidaat stellen 😉 😆 😆 😉

Een Porsche blijft nog altijd leuker om zelf mee te rijden hé 😉

wedden dat hij dan wel een perimeter zal instellen? 😉

Anoniem

😀 😀 😀

En heb je al een robot om met je Porsche te rijden?
                              Indien niet wil ik me wel kandidaat stellen 😉 😆 😆 😉

porschky schrijft:

zo’n tuinrobot is ook doorgaans enkel maar haalbaar als de tuin vrij eenvoudige vormen heeft, en er niet te veel zaken staan zoals tuinspeeltjes voor kinderen, bloemenperkjes, prieeltjes and the likes. Je moet immers eerst met een geleidingsdraad de perimeters afspannen waarbinnen dat toestel moet werken! In mijn geval bvb zijn er dermate veel kleine hoekjes en ‘obstakels’ dat het al bijna onbegonnen werk is (idem trouwens voor de gelijkaardige stofzuigers die men kan kopen) Een kennis van me heeft zo’n tuinrobot, en hij moet toch minstens om de twee weken met een boordmaaier dan alle kantjes en hoekjes gaan bijwerken die die robot niet kon bereiken!

Ik kwam toevallig op deze topic terecht en wou toch even melden dat ik al meer dan 2 jaar een tuinrobot heb en hem niet meer zou kunnen missen.

De omvang en helling van een tuin spelen totaal geen rol. Bij het kopen van dergelijk toestel hou je uiteraard rekening met de omvang van de tuin. Er zijn namelijk diverse robots al naargelang je tuin. Hoekjes en bv. zwembad in je tuin zijn ook geen enkel probleem want die omzeild hij perfect. Je heb namelijk robots die werken door een afgespannen perimeter maar je hebt er ook met grassensoren en daar heb je totaal geen perimeter instelling voor nodig.

De prijs is niet goedkoop maar mijn tuinman ook niet. Die vraagt 27 euro p/uur om het gras te maaien, en als ik in de zomer mijn tuin strak wil dan moet dat 2 keer in de week gebeuren, wel dan heeft mijn robot zich al dubbel en dik terugbetaald. Je kan ook zelf je gras afrijden maar ik drink liever een glaasje wijn in mijn tuin terwijl mijn robot het gras af rijdt.

Voor de geintresseerden, ik heb destijds diverse robots geprobeerd en getest. Diegene die er het best is uitgekomen en nog steeds boven alle ander staat is de Ambrogio. http://www.ambrogio.be/

Voor de woonkamer heb ik ook een stofzuig robot van het merk Karcher. Je moet maar eens aan mijn vrouw vragen of ze hem nog zou kunnen missen. 😉

en misschien ook best niet combineren met een hond! Want iedere keer als dat ding uit zijn ‘hok’ rijdt (oplaadpunt), begint zijn hond te flippen, en er continu blaffend achter te lopen. In het begin misschien wel eens grappig, maar na enkele uren ook niet meer zo leuk… 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.