Verschil in prijzen voor banden?En karmaperikelen!

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Verschil in prijzen voor banden?En karmaperikelen!

• Maker
    Discussie
  • Prijzen van banden verschillen enorm. Ik had onlangs geïnformeerd voor twee nieuwe banden (dankzij ne Eddy-merckx-coureur een borduur mogen opvlammen en één band gescheurd).

Eerste bandencentrale was 469 euro + BTW + plaatsing (Yokohama 315/25-19).
    Tweede bandencentrale was 325 euro alles inbegrepen voor juist dezelfde band.

Dus even sluikreclame : banden Chris Van Woensel = topservice aan een goede prijs. Helaas bleken achteraf de banden niet op voorraad en ook niet bij de distributeur. Ook niet in Duitsland. En blijkbaar is het een nogal aparte band want er is maar één ander merk dat ze kon leveren maar dan aan een belachelijk hoge prijs.

Dus maar beginnen telefoneren. Een andere bandencentrale uit de regio kon wel iets regelen maar vroeg voor een band maar liefst 650 euro 😯 (een prijs letterlijk uit zijn duim gezogen volgens mij). Andere poging > HAMANN Duitsland gebeld en daar was het antwoord : op voorraad en met DHL “shipping to Belgium” op twee dagen geleverd. Na het ontvangen van een bevestigingsmail direct het bedrag overgeschreven en vandaag stond DHL aan de deur met 2 banden. Kostprijs per band : 220 euro 😀

Of de verschillen : van 650 euro – 569 euro – 325 euro in België en 220 euro in Duitsland 🙄

[IMG]http://i220.photobucket.com/albums/dd104/verthyco/DSCN1412.jpg[/IMG]

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
    • zo’n tuinrobot is ook doorgaans enkel maar haalbaar als de tuin vrij eenvoudige vormen heeft, en er niet te veel zaken staan zoals tuinspeeltjes voor kinderen, bloemenperkjes, prieeltjes and the likes. Je moet immers eerst met een geleidingsdraad de perimeters afspannen waarbinnen dat toestel moet werken! In mijn geval bvb zijn er dermate veel kleine hoekjes en ‘obstakels’ dat het al bijna onbegonnen werk is (idem trouwens voor de gelijkaardige stofzuigers die men kan kopen) Een kennis van me heeft zo’n tuinrobot, en hij moet toch minstens om de twee weken met een boordmaaier dan alle kantjes en hoekjes gaan bijwerken die die robot niet kon bereiken!

kleinekastenteufel schrijft:

@ Karma: Wie vertelde ooit: “‘t is beter gerespecteerd te worden dan geliefd te zijn” – – – of iets dergelijks. 😀 😈 😀

– ‘Het is veiliger om gehaat te worden dan te worden geliefd.’ – Niccolo Machiavelli (16de eeuw)

Audiotronics schrijft:

Audiotronics schrijft:
          Misschien even in de zeverhoek plaatsen : wie heeft er ervaring met van die gazonrobotten? Gisteren even gaan informeren en die verkoper zei dat dit enkel voor grasperkjes is en niet voor +12 are gazon? Andere oplossing : een groot kippenhok zetten, geiten houden of een pony voor de juffrouw 😆

Geen echte ervaring mee maar ben wel ook al eens gaan luisteren naar zo een gazonrobot.
          Ten eerste mag er niet teveel helling op het gazon zitten.
          En 12 are lijkt me ook nogal veel voor zo een robot.

En dan de prijs 😯
          Ik dacht dat ik in de Porsche garage stond… zijn dezlefde type prijzen die ze hanteren 😯

Ik kwam op 3.000€ voor een gazonrobot. Voor die prijs komt onze tuiman zeeeer veel keer hoor (vraagt 25€ per uur en ik kan de factuur in het bedrijf steken 8) )

Wim

😆 wel cool zo’n gazon tractor.

kleinekastenteufel, ik heb uwe karma van -1 naar 0 kunnen zetten 😉
              Iemand die geen blad voor de mond neemt heeft bij mij altijd een streepje voor 😉

Audiotronics ….
              Ziehier uw nieuwe droom :

@ Karma:

Wie vertelde ooit: “‘t is beter gerespecteerd te worden dan geliefd te zijn” – – – of iets dergelijks.

😀 😈 😀

plumber schrijft:

Audiotronics schrijft:
                  [quote]
                  Ik weet deze avond weer wat doen : velgen veranderen op de wagen (maar eerst nog enkele uren gazon afrijden 👿 )

Kleine tip: neem een tuinman in dienst :lol:[/quote]
                  En zeker als de kabel halverwege doorbreekt en het machien niet meer vanzelf verder rijdt. Een halve gazon dat ding kunnen verderstompen 👿 Met als resultaat dat de velgen daar nog maar liggen. Eigenlijk ook geen zin meer gehad om ze te plaatsen.

Misschien even in de zeverhoek plaatsen : wie heeft er ervaring met van die gazonrobotten? Gisteren even gaan informeren en die verkoper zei dat dit enkel voor grasperkjes is en niet voor +12 are gazon? Andere oplossing : een groot kippenhok zetten, geiten houden of een pony voor de juffrouw 😆

lijkt eerder op de beursgang: lijkt ook soms weinig logica in te zitten, en ge kunt er ook maar naar zitten gapen als het u overkomt! 😉

(hopelijk zakt mijn koersgang hier nu niet weer mee! 😆 )

hey, das blijkbaar een leuk pingpongspelleke 😆

😆 😆 😆

Dan zou ik op twee moeten gestaan hebben , doch blijkbaar vond iemand me weer minder leuk en sta ik weer op 1 🙄 😕
                        Zo zie je maar 😉

k’vind de Koen ne toffe pee dus heb zijn karma ook met 1 verhoogd 8)

Om eerlijk te zijn wist ik zelf niet dat het bestond… heb het pas gisteren leren kennen 😆 😆

plumber schrijft:

Kleine tip: neem een tuinman in dienst 😆

dit is iemand met gezond boerenverstand, dus die verdient +1 op z’n karma 😀

Anoniem

Koen nu dan terug +1 😆
                              Voor het aangename gezelschap In Dinslaken.
                              Zeker voor herhaling vatbaar 😀
                              Ook aan de anderen trouwens.
                              Maar die hun namen ben vergeten 😳
                              Enkel Geert weet ik nog.

Ik denk enkel om het negatieve .
                                Ben geen voorstander van heel dat stiekemle achterbakse karmagedoe .
                                Ik heb eens op 4 gestaan en zonder dat ik ook maar één reden weet waarom stond ik een paar maanden later op -1 .
                                Waarschijnlijk omdat ik hier mijn plicht doe en bvb verkoopsdraadjes sluit van nieuwe leden . 👿

Tof, voel me vereerd 😆

Jij staat nu ook op karma 1 😆 😆

Volgens mij wordt dit op dit forum niet gebruikt 8)

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.