Verschil in voorfenders 911 85

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Verschil in voorfenders 911 85

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem , namelijk dat men wiel aan de bestuurders kant een cm uit men kas komt.
    Na wat meet werk blijkt dat de fenders verschillen van elkaar, kan dit zijn dat er effectief verschillende van die spatborden bestaan?
    De kant die goed past is er zeker nog nooit afgeweest want deze was nog vast geplakt.. andere kant had hij wel een tikje gekrege dus kan zijn dat deze vervangen is geweest.
    Aan de bussen of wielen liegt het niet die afstanden zijn hetzelfde.

Iemand een idee?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • XXX

Ah zo Wim, dat wist ik niet. In ieder geval, met ‘m lager te leggen valt het des te meer op.
      Bedankt voor uw wijsheid (weeral) :hail: :hail:

Wim

Maar achteraan is dat normaal hoor, daar staat elk wiel tot en met de 993 rechts standaard iets meer naar binnen.

Uitzonderingen waar het niet is zijn sporadisch te vinden.

XXX

Ja Dirk, peins het ook, ik krijg geen vinger meer tussen band en wielkast, recht toch niet 😮

Amai Peter, op die laatste foto ziet hij er inderdaad :up: uit.
            Ik denk ook dat dit zo wat het maximum is zowel qua uitzicht als rijcomfort.
            Zal ongeveer overeenkomen met de afstelling hieronder

DSC01318.jpg

XXX

[URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/TeLaag_01_zpsc107c264.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/TeLaag_01_zpsc107c264.jpg[/IMG][/URL]

Dat was te laag en er was niet mee te rijden, volgende is beter:

[URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Beter_01_zps06ecbac3.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Beter_01_zps06ecbac3.jpg[/IMG][/URL]

Aha, verlaagd :relaxman:
                En waar blijven die foto’s Peter :think: :what:

XXX

Heb de mijne net verlaagd en achteraan heb ik hetzelfde voor, is een camber / toe probleem.
                  Woensdag wordt hij uitgelijnd en is het opgelost (moet wel voor het ‘Amber’ ritje :engeltje: ) . Is wel een wreed zicht achteraan lijkt net of het ene wiel bijna 2 cm meer uitsteekt dan het andere…
                  Zal bij jou ook wel zo iets zijn zeker.

Wim

Voor zover ik weet zijn al die schermen hetzelfde van maat voor de oudjes, anders zouden ze ook niet kunnen back daten of iets anders.

Maar zou kunnen dat het een slechte after market is, en bedoel ik dus niet van een gekend bedrijf net als Dansk of zo.

gho tzou ook kunne dat de camber ni goe sta maar , als je duidelijk een verschil meet van binnen in de kas tot buitenste punt van de fender.. en er zit ne cm op?
                      Kan het zijn dat die wat uitgerold is ofzo? of zijn er echt verschillen op jaartal ofzo of zoals ge zegt aftermarket? ma hoe zie je dit?

T’is hier inderdaad al eens voorbij gekomen dat er verschil zit in de wielnaven ofzo maar ik heb bij men vorige SC zo ook een spatbord gehad dat langs geen kanten klopte , zelfs niet in de lengte 😕
                        Hoe dat komt ik weet het niet ,ik had hem tweedehands gekocht ..is het verschil in jaartal ,misschien aftermarket …of wat is er allemaal mee gebeurd, die dingen hebben soms al een heel leven achter zich .

Als het camber niet gelijk staat (wat goed mogelijk kan zijn), zou het dan ook niet aan de banden te zien moeten zijn?

eens laten uitlijnen, cambers zullen niet gelijk staan denk ik

ja? Zou wel kunnen natuurlijk maar hoe kan ik zeker zijn? Als ik dan een nieuwe steek dat ni exact hetzelfde is.
                              Heb even bij van kessel gehoord en hij zelf had dit nog nooit meegemaakt?

Aftermarket fender aan 1 kant denk ik

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

nee tis zoals ik zeg niets verschil aan de spacers.. Beide spatborden verschillen echt 1cm..

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.