Verschil oltdimerkeuring – dagdagelijkse keuring

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Verschil oltdimerkeuring – dagdagelijkse keuring

• Maker
    Discussie

• rsporsche
    Deelnemer

Is er een groot verschil tussen de oldtimerkeuring en de gewone keuring.

Deze morgen tegenhouden door de politie die me vroegen naar waar ik reed.
      Had weinig keuze dan te zeggen dat ik ging werken aangezien ik mijn vriend per
      week 2 keer passeer.

Achteraf bleek ook dat hij wist waar ik werkte dus liegen had sowieso niet
      echt een goede optie geweest.

Daarom dat ik de 944 waarschijnlijk voor dagelijks gebruik ga laten keuren.

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
      • Hij gaat van oldtimerkeuring naar dagelijks, dus een halve flintstone auto zal in dat geval niet meer lukken. Overigens volledig terecht, die dagdagelijkse oldtimerrijders maken heel de regeling kapot en zorgen voor een negatieve perceptie.

[quote=”rsporsche” post=247730]Is er een groot verschil tussen de oldtimerkeuring en de gewone keuring.

Deze morgen tegenhouden door de politie die me vroegen naar waar ik reed.
          Had weinig keuze dan te zeggen dat ik ging werken aangezien ik mijn vriend per
          week 2 keer passeer.

Achteraf bleek ook dat hij wist waar ik werkte dus liegen had sowieso niet
          echt een goede optie geweest.

Daarom dat ik de 944 waarschijnlijk voor dagelijks gebruik ga laten keuren.[/quote]

Op hun vraag waarheen, zou ik zeer vriendelijk en ernstig geantwoord hebben: “naar onze gezamenlijke vriendin” voor een triootje (mijn vriend en ik uiteraard). Dit omdat het hen geen moer aangaat waarheen je rijdt.

👿 :engeltje: 👿

bij oldtimer GEEN; milieukeuring ( CO) en schokdempertest; verlaging ook geen attest nodig en een “pert total” mag gemaakt worden zonder keuring na ongeval. Ook de keuring van de banden (maat en symmetrie ) is soepeler
            Voor de rest is het ongeveer geliijk aan een gewone keuring…

Wanneer is jouw 944 gekeurd ? De oldtimerkeuring is al enige jaren een pak strenger… ik ben enkele jaren geleden nog gekeurd geweest met een halve flinstone auto waarbij ze enkel papieren nakijken, en met een aanloopje laten zien dat je gestopt geraakt… Dat is nu niet meer het geval… Dus afh van wanneer hij gekeurd is en hoe hij onderhouden is gaat hij er makkelijk door geraken of ga je werk hebben 😉

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.