Verschil tussen bougiekabels van Porsche en Beru ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Verschil tussen bougiekabels van Porsche en Beru ?

• Maker
    Discussie
  • een vriend van me heeft recent een Porsche 911 SC 3.0 gekocht van 1983 (204PK).
    De bougiekabels zijn aan vervanging toe, en hij vraagt zich nu af of er verschil is tussen de originele bougiekabels van Porsche en die van Beru.

Prijs voor de kabels origineel van Porsche zou volgens hem 1500 euro zijn , wat me wel veel lijkt.

Iemand een idee?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Misschien off topic , maar toch een leuke levenservaring en les voor me .

Jaren geleden (toen ik nog getrouwd was) reed mijn (toen)vrouw met een jappannertje rond en ik met een Duitse wagen .
      Zij was niet tevreden over haar garage en wilde bij de volgende smering elders gaan .
      Als tussen oplossing ben ik met haar wagen naar mijn garage gegaan (die enkel dat Duitse merk deden)
      Sindsdien reed haar wagen niet meer mooi .
      Dan toch uiteindelijk naar een garage van haar merk gereden en die stelden vast dat de fout de bougies waren .
      Er zaten “Duitse” bougies in een Japanse wagen en dat mocht niet . “Japanse” bougies erin gestoken en het euvel was verholpen .
      Zij beweerden dat je steeds de bougies moet kopen van het land van de wagen (Franse wagens Franse bougies bvb zeiden ze) .
      Of het waar is of niet laat ik in het midden , maar we waren er welmee geholpen en sindsdien heb ik me er steeds aan gehouden .

ik heb ondertussen vernomen dat BERU onder andere bougiekabels maakt voor Porsche zelf.
        Geen idee of het ook voor de 3.0 SC is maar zo slecht zullen ze dan wel niet zijn als Porsche hun eigen kabels er laat fabriceren

ik heb al problemen gehad met Beru. Men kreeg de ontsteking niet goed. Achteraf bleek dat de 6 nieuwe beru’s niet mooi vonken gaven. nieuwe Bosch erin en alles was opgelost.
          Vrienden hebben dit trouwens ook al meegemaakt met beru 😥

Ik heb magnecors geplaatst. Een vrij tot zeer degelijk alternatief voor de originele Porsche spullen. (en goedkoper)

http://www.pelicanparts.com/catalog/sho … nt_pg2.htm

Wim

😆 😆 scherp, inderdaad. 😉

hij denkt misschien dat ge per bougie zo nen kabel nodig hebt?! 😉

Wim

Volgens Mittelmotor.DE ong. 250 euro.
                  En bij Renntech.nl 257.50.

Dus lijkt mij die prijs een woeker winst prijs. 🙄 💡

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.