Verschil vliegwiel -koppeling 3,2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Verschil vliegwiel -koppeling 3,2

  • Maker
    Discussie
  • Welke verschillen zijn er tussen een 3,2l motor met 915 bak en G50 bak?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • [quote=”por 914″:2k75e05r]Welke verschillen zijn er tussen een 3,2l motor met 915 bak en G50 bak?[/quote]

      Starterkrans is in elk geval verschillend, echter over de koppeling en het vliegwiel kan ik jammer genoeg niet met zekerheid een antwoord geven.
      Echter de bediening van de koppeling is compleet anders zoals U uit mijn vorige post kan afleiden.

      Edit: pelican parts even bezocht koppeling en vliegwiel 84-86 en deze van 87-89 worden telkens als verschillende onderdelen aangeboden (ook nummers). Ook op de afbeelingen zijn verschillen waar te nemen.

        [quote=”kleinekastenteufel”:3mhwedou]Hemelsbrede, of toch niet![/quote]

        De G50 bak zelf is berekend op veel grotere krachten dan de 915 versnellingsbak.
        Hierdoor zal deze ook minder last hebben van het koppel die een 3.2 kan leveren (max 284 NM) en dus ook minder vlug slijtage vertonen.
        Ook de bediening van een G50 is makkelijker. Dit hydraulische systeem maakt het gewoon simpeler voor de gebruiker om zijn koppeling in te duwen en te verleggen van versnelling. 915 rijden daarentegen is een vorm van gewenning.
        Echter is een niet versleten goed afgestelde 915bak zeker niet te versmaden en zou ik het (bij normaal gebruik van de wagen) iedereen aanraden zijn 915 te reviseren ipv up te graden naar een G50.

        Mvg
        Jack-in-the-box

          915 = kabel bediende bak
          G50 = hydraulisch bediende bak

          Wanneer men onder een 911 3.2 van voor 1986 (modeljaar) een G50 wil plaatsen:

          ander pedalen-systeem met aansluitingen voor hydraulische leidingen monteren
          andere schakelpook en schakelverbinding met de bak monteren
          ander remvloeistof-reservoir voor toevoer naar de hydraulische koppeling monteren
          Koppellinghuis van de G50 bak inkorten om de bak onder de auto te kunnen plaatsen
          Andere versnellingsbaksteun om G50 te monteren

          mvg
          Jack-in-the-box

            het enige dat ik weet is dat een 915 versnellingsbak manueel bediend word en een g50 hydrolisch'(915 met kabelbediening,g50 met hydrol.gever en nemer.Er zijn 4 soorten koppelingskits voor een 911 3.2.geef je chassisnummer,bwj en 915 of g50 en ik stuur je het verschil,ook in prijs)groeten franky

              [quote=”kleinekastenteufel”:f3b5c2tt]Hemelsbrede, of toch niet![/quote]

              Denk dat er aan de motor zelf geen verschillen zijn.

                Hemelsbrede, of toch niet!

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.