Verschillen 997.1 GT3 clubsport en 997.1 RS

Home Forum Porsche Talk Verschillen 997.1 GT3 clubsport en 997.1 RS

  • Maker
    Discussie
  • [quote=”Monza” post=169646][quote=”pvdw” post=169578]Ni alles gelezen… RS en GT3 CS schelen niet zo veel… Lichtere achteruit en 4cm spoorbreedte achteraan dacht ik… Al 2.5 teruggewonnen, nu achteruit nog vervangen :relaxman:[/quote]

    -70kg minder en circa 30pk meer ? :engeltje:[/quote]


    @monza

    Not quite … Volgens mij vergis je je met de 997.2 generatie

    Heb het even opgezocht want je deed me twijfelen 😳

    Verschillen :
    RS brede kont en 44mm extra spoorbreedte achter
    Lichtgewicht vliegwiel
    Plexi achteruit
    Plastic motorkap en carbon spoiler
    RS 20 kg lichter
    415 pk beide identiek

    Echter 😉
    Clubsport package op GT3 :
    Carbon stoelen
    Rolkooi achter
    Harnas bestuurder
    Andere deurpanelen
    Brandblusser

    Gewichtsbesparing carbon stoelen tov sportstoelen volgens *porsche : 24kg :mrgreen:

    Rolkooi weegt ook wel wat natuurlijk 😉 maar zo heel veel kan het dan niet meer schelen denk ik.

    Lichtgewicht vliegwiel komt er sowieso op de dag dat de koppeling vervangen moet worden. Carbon spoiler en lichtgewicht motorkap ook high op de wish list 😉

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Dynamische motorsteunen staan er al paar maanden op 😉

      Op het dak… Eerste eigenaar vond het nodig de optionele antenne bij te bestellen 🙁
      Heb het voetje laten staan en dacht misschien ooit te herbegrbruiken om gps antenne op aan te sluiten.
      Liever zonder gehad maar so be it…

      Idem vraag pds cup te koop: details ? … graag meer info !

      PDS

        [quote=”RS” post=169768]
        Trouwens indien interesse vriend heeft een GT3 Cup Gen I, pracht exemplaar, te koop 😈
        [/quote]

        996 of 997 ?

          [quote=”pvdw” post=169748][/quote]

          Zie het nu pas, wat staat daar op uw dak?

            Velgen hebben idd een andere ET. Banden maten zijn identiek.
            Heb GT3’s op een brede kas dus achter 27 mm moeten bijsteken!

            Geef Wes wel gelijk, steeds meer aanpassingen doen kost u op ‘t eind een Cup…en uit ondervinding!!!!
            Trouwens indien interesse vriend heeft een GT3 Cup Gen I, pracht exemplaar, te koop 😈

            Al eens aan dynamische motorsteunen gedacht? Of zijn die voor de GT3 Gen I niet te krijgen?
            Ondervinding op een GT3 Gen II gehad en dat scheelt een pak in snelle bochten!

              Snel is nagekeken:
              ET 51 op RS
              ET 68 non RS

              Vooraan telkens ET 53

              Voor volledigheid 😉

                Opgelet, velgen RS hebben ander ET waarde achter.
                Passen niet op gewone GT3, I tried 😉

                @wes
                Zolang hij niet breder is dan kont zelf….lijkt het me wel ok 😉


                @ghost
                & pds
                Volgens wat ik weet… Cup revisie motor ongeveer elke 40 tot 80 uren, neem nu nog gemiddeld 50 uren, bak dan ook aan revisie toe…
                Banden, schijven, remblokken enz zal ongeveer gelijk lopen. Het zijn de revisiekosten en noodzaak waar ik schrik van heb bij een cup. Corrigeer me gerust indien foutief, vraag niet beter….zou me misschien hoop geven :sarcastisch
                Vind het wel net zo makkelijk om bv tot aan tankstation te kunnen rijden…ipv jerrycans of tankinstallatie om hem hiervoor te sparen…


                @pds

                Mmmh zie het verschil niet tussen schade aan clubsport tov cup… RS met lage kmstand is ander verhaal.

                Net fotoke gedownload club franco van tijdens Porsche Days
                I like, kassen mooi gevuld en ziet er goed uit, al zeg ik zelf …
                zelf met standaard spoiler een smalle non-RS :ass:
                Als ik me niet vergis zijn de cups ook met smalle kont nee?
                Misschien moet ik er een wel een cupsport van maken :happy:
                image_2014-05-25.jpg

                PDS

                  De cup kost ons minder aan running kosten dan mijn clubsport !

                  En het blijft in mijn ogen 100x erger als er iets gebeurd met de clubsport dan met een cup n :think:

                    @ pvdw je schrijft in een ander draadje dat de cup duurder is in running kosten.
                    Waar zit het verschil? Ik ken de echte verschillen niet tussen de Cup en de straat GT3 😳

                      Een 997 gt3 mk1 en gt3 Rs hebben het zelfde vermogen ,zelfde velgen enkel de Rs heeft de bredere kas .Beiden hebben een 3.6 l motor
                      Tussen een mk2 zijn er wel grotere verschillen 435 pk tov 450 pk ,ander vliegwiel enz .Hier heeft de 3.6 plaats gemaakt voor een 3.8 l .

                        Motorkap en spoiler niet om het gewicht te doen 😉

                        Gotcha. :coolness:
                        Vraag me wel af of de spoiler niet te breed gaat komen op de smalle GT3 kont…?

                        De velgen van een GT3 en GT3 RS zijn identiek volgens mij.
                        Misschien zijn de RS’en een maatje breder voor de bredere banden?
                        (dit durf ik niet met zekerheid zeggen en vind ik ook niet direct iets over terug…)
                        Als je lichtere velgen monteerd zoals bijv. Dymag win je aardig wat!
                        Reken wel op een paar euro voor lichte velgen maar een velg is altijd herverkoopbaar voor een breed publiek… 😉

                          Motorkap en spoiler niet om het gewicht te doen 😉

                          Onafgeveerd gt3 en RS identiek nee?
                          Iets specifieks in gedachten Wes ?

                          Alle input of ideeën zijn welkom :up:

                            Met al die upgrades aan de GT3 CS kom je bijna aan de prijs dat een RS kost… 😐

                            Heel veel verschil zit er niet in mk1 modellen. Maar elke 3.5kg die je wint is vergelijkbaar met 1pk dus… :up:
                            Misschien is het een optie om het onafgeveerd gewicht te laten zakken? Elke kilo onafgeveerd gewicht kun je x5 doen!
                            Heb je veel meer aan dan aan die paar kilootjes die je wint met een lichtere motorkap. 😉

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.