Verschillende soorten targadaken porsche 911 targa 1979

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Verschillende soorten targadaken porsche 911 targa 1979

• Maker
    Discussie
  • Ik ben een paar jaar geleden in contact gekomen met een soort van hardtop voor een porsche 911 targa.
    Dit was gemaakt van een soort van doorschijnende zwarte kunststof. Ik kon dit toen aanschaffen, maar heb de kaas van tussen mijn boterham laten halen 😥

Ik ben nog steeds op zoek naar dit soort dak voor m’n elf van 1979, wat ik toen gevonden heb, was dat dit alleen in amerika zou gemaakt geweest zijn gedurende 2 jaar. Is er iemand die de benaming weet van dit soort dak? ik weet dat het een benaming had naar een bepaalde race/plek.

alle info is welkom!

groetjes

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Nog nooit gezien , maar is wel leuk

ineens out of nowhere viel de naam sarratoga in m’n brein binnen als’k wat tv aan het kijken was.. weet niet meer waar’k het vandaan heb, maar heb het in google gesmeten et voila.. ik denk dat dit het dak is dat’k bedoelde en porsche ook heeft gehad als optie in amerika.

Voor meer info kijk op
        http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/77542-new-saratoga-targa-top-maybe.html

Iemand zoiets liggen of info over waar nog te koop? 💡

voor die van pelican moet je wel je eigen dak afbreken blijkbaar, want je hebt zelf een montuur nodig en de bevestigingspunten.

Maar van Polen of Tsjechie laten afkomen 🙄

Maar er is blijkbaar niet zoveel over geweten over die verschillende soorten daken.. ❓

svm

Bij pelicanparts is er een hardtop te verkrijgen, maar niet doorzichtig dacht ik.

http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/kse … =JM-PRO-T1

Ben er ook nog op ebay.de tegengekomen een hele tijd terug. Kwam wel uit polen of tsjechië, dus weet niet of het betrouwbaar is om er daar eentje te bestellen.

ik heb het wel degelijk toen gevonden op google dat dit type dak door Porsche zelf gemaakt is geweest, maar héél beperkt dus.. én voor de oudere types.

Die hardtops die jij bedoelt heb ik ook al gezien, maar deze zijn niet lichtjes doorschijnend. Deze ben ik al een paar keer tegen gekomen op Porsche’s die te koop stonden toen ik op zoek was naar mijn elf, en dat waren ook oudere targas waar die daken oplagen. Dus ze moeten er zijn voor de oudere ook.

[quote=”T-911″:1vqc0hqv]Ik ben een paar jaar geleden in contact gekomen met een soort van hardtop voor een porsche 911 targa.
                Dit was gemaakt van een soort van doorschijnende zwarte kunststof. Ik kon dit toen aanschaffen, maar heb de kaas van tussen mijn boterham laten halen 😥

Ik ben nog steeds op zoek naar dit soort dak voor m’n elf van 1979, wat ik toen gevonden heb, was dat dit alleen in amerika zou gemaakt geweest zijn gedurende 2 jaar. Is er iemand die de benaming weet van dit soort dak? ik weet dat het een benaming had naar een bepaalde race/plek.

alle info is welkom!

groetjes[/quote]
                Hetgeen jij bedoeld is geen hardtop maar een vast targa dak. Die werden destijds verkocht in Duitsland en bij Penders kon je ze ook krijgen maar dat is natuurlijk lang geleden. Vermits er geen vraag meer is zijn ze ook moeilijk te vinden.
                Dit vast targa dak was in polyester maar ik geloof nooit dat het zou passen op je model ’79. Ze werden gemaakt voor de ’86 modellen en de 964 targa modellen van ’90. De sluitingen verschillen namelijk.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.