verschroomde kofferhendels 996 2000

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 verschroomde kofferhendels 996 2000

• Maker
    Discussie
  • Dag jongs allemaal,
    als recente -en trotse- eigenaar van m’n eerste porsche (996 cabrio, maar dat vermoedden jullie allicht al…), ben ik quasi dagelijks bezig dat juweeltje zo proper en mooi mogelijk te houden. Omdat ik een zeer goed onderhouden 996 heb kunnen vinden (7/2000), valt dat onderhoud allemaal best mee. Enige waar ik geen goeie oplossing voor vind: die aluminium kofferhendels links naast de chauffeurstoel. Die zijn door de vorige eigenaar door het vaak in-en uitstappen wat gekrast. Op eender welke andere auto zou ik er niks van maken, maar op mijn bijou zou ik dat graag oplossen. Iemand van jullie ooit al eens geprobeerd om die krassen eraf te krijgen, en zoja, hoe en met welk resultaat ? Ze lijken me eerder op gelakte plastic hendels, dan wel échte massieve aluminium stukken. Kan je zoiets opnieuw lakken ?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • het is inderdaad een gekende problematiek bij de 996’s: de zeeeer goedkope afwerking van enkele plastic onderdelen, die snel geschonden worden bij het instappen (is ook al aangepast bij de 997!). 🙄

Ook de mijne heeft prijs…ik heb ze voorlopig bijgeretoucheerd met verf voor modelbouw! Is niet 100% de perfecte oplossing, doch de zwarte krassen vallen tenminste al niet meer zoveel op. Heb er daarna nog eens een doorschijnend laagje glanslak opgezet om ze hopelijk iets meer te beschermen…

0

Prima,hou me zeker op de hoogte ❗
        Greetz Alex.

0

dag Alex,

aangezien ik niet veel reactie kreeg op m’n vraag, ben ik wat verder gaan zoeken naar dit probleem (kon toch niet zijn dat geen andere 996 dit probleem ook niet had 😕
          http://www.renntech.org/forums/index.php?showtopic=7067
          Ik ga dit heel binnenkort eens uitproberen, samen met hun techniek met dat lichtjes bijwerken van velgen ( http://www.renntech.org/forums/index.php?showtopic=80 ). Ik hou je alvast op de hoogte wat m’n resultaat was…

0

Even onder het stof onderuit halen want ik heb hetzelfde probleem.

0
          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.