versnellingsbak

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 versnellingsbak

• Maker
    Discussie

• Bart
    Deelnemer

hallo,

volgend vraagje, heb nu al 1 jaartje mijn 964 en ondervindt toch probleempje
      aan mijn versnellingsbak – ambriage.
      Wanneer ik rij met wagen, alles ok, schakelt goed. Wanneer ik voor lichten kom die
      snel achter elkaar volgen of file, dus constant terug in eerste versnelling gaan, gaat deze zeer moeilijk in eerste “muurvast”, ambriage voelt ook hard aan.

Wat kan ik het beste doen, wat zou hiervan probleem kunnen zijn? Alvast bedankt

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • ik heb het ook ooit aan de gehad… pompje na het pedaal laten vervangen…. maar geen idee of dat bij jou ook het probleem is

Hallo,
          Mag ik weten hoe je het opgelost hebt? Ik heb hetzelfde probleem.
          Alvast bedankt!

Zo van achter mijn pc zou ik zeggen: Koppeling ontluchten. Eventueel een kapot werkcilindertje.
            Misschien zoals aangeraden wordt ook de remvloeistof (deze wordt ook gebruikt voor de hydraulische koppeling) en versnellingsbakolie vervangen (kan sowieso al eens nuttig zijn).

Hallo hier.

ivm je koppeling/bak: eerst servo olie verversen, remolie. Pompje controleren. Indien nog steeds moeilijk schakelen, koppeling…

8)

Anoniem

Top nu nog een foto en we zijn allemaal blij 😀

kleine voorstelling,

heb 1 jaar terug een 964 gekocht van particulier.
                  Het is carrera 2 van 1990 om lekker uit de breken in de bochten.
                  Er staat zo’n 200 000 km op de teller.
                  Prachtige wagen, donker blauw…. ben er helemaal zot van!!!

bij deze…

ik dacht dat de koppeling bij een 964 ook (al) met een servo werkte toch? dus in eerste plaats oliepeil ervan eens checken en desnoods ontluchten of vervangen.

Anoniem

Barry schrijft:

Wat kan ik het beste doen,

Het eerste wat je kan doen is U even voorstellen aan de mede forumers 🙂
                      Iemand zal U zeker kunnen helpen met uw probleem.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.