versnellingsbak er onderuit halen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 versnellingsbak er onderuit halen

• Maker
    Discussie
  • Hallo, ik ben bezig met men porsche 944 te demonteren, maar krijg de versnellingsbak er niet onder uit. Ik heb deze helemaal los gemaakt dus deze hangt volledig los op de as. Maar vanachter steekt de plaats van het reservewiel in de weg. Enig idee hoe je deze er onder uit krijgt? We werken niet op een brug ofzo 🙂 dus het is niet zo handig om er aan te werken daarom zou het kunnen dat we misschien iets over het hoofd gezien hebben.

bedankt,
    Daan

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • heb hem eronder uitgekregen, was toch niet zo eenvoudig. Het hitte schild was ik wel vergeten te verwijderen. mercie voor de reacties!

0

Oh ja, na de uitlaat ook het hitte schild eraf halen (4 vijsjes) 🙂

0

Ik heb niets moeten demonteren aan de bak.

0

Bedankt voor jullie reacties, ik ga deze avond of morgen nog eens een poging ondernemen. De bak hangt echt zal volledig los, enkel er afschuiven gaat moeilijk. Het is een Porsche in afbraak, dus ik moet hem voorlopig niet direct opnieuw monteren 🙂

Je hebt achteraan op de bak zo’n bescherm kapje staan precies, moet deze misschien ook er eerst afgehaald worden?

groetjes,
            Daan

0

Yabba,

not true.

de bak kan er vanonder door los te vijzen, en zoals Carrere924gt zegt met een kirk er schuin vanonder te halen,

het enige dat er eerst afmoet is de uitlaat van voor(net na collector) naar achter

wat moet voor de rest los, de transaxle en de cardanassen.

works like a charm. terugplaatsen is iets moeilijker.

onlangs samen met carrera924gt (eigenlijk hij alleen, en ik materiaal aangegeven en luisteren naar zijn raad en uitvoeren wat hij zei 🙂 ) op mijn 944S2 op dikke halve dag, bak ervanonder en andere bak (met sper) er onder en direct kunne vertrekken 🙂
              zoals beschreven.

gaat perfect.

lokatie in mijn garage met 2 as steuntjes en 2 grote krikken,…
              en toegegeven, je hebt geen 2mm plaats aan het reservewiel en moet soms volledig opnieuw beginnen met montage als je krik niet goed staat, maar het gaat! 🙂

anders carrera924gt eens bellen of zo.

maar volhouden. ik heb op nog geen enkele auto zo gemakkelijk een versnellingsbak weten afnemen (geen olie, geen koppeling, niets 🙂 )

gr,
              J

0

Om de versnellingsbak er onderuit te krijgen moet heel de transaxel los , en vooraan ook de koppelings-eenheid van de motor losmaken en eronderuitnemen, dan kan je de transaxel naar voor schuiven en de bak dan laten zakken achteraan. enkel de bak los en er gewoon vanonder kantelen gaat net niet, of je moet idd de bak van het reservewiel openslijpen/naar achter inkloppen. Is een van de nadeeltjes die niet goed doordacht is bij de inplaatsing van de transaxelconstructie van de Porsche-ingenieurs en waar vele DIY’ers op vastlopen bij de demontage.

0

is de bak volledig los?
                  dan met de krik eronder de bak schuin er van onder laten komen. Opletten dat je ze niet op je krijgt.

🙂

0
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.