versnellingsbak g50 of niet ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 versnellingsbak g50 of niet ?

  • Maker
    Discussie
  • hoi, ik heb nu een 3.2 L motor met een gewone versnellingsbak, en als je echt wil doortrekken, van 1 naar 2 gaat echt stroef, kraakt niet, enkel stroef, hoe is dit op te lossen, en is een g50 versnellingsbak zoveel verschil ? en wat kost zo een g50 ?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • ik begrijp dat jij een stroeve pook hebt als je met koppeling compleet ingeduwd, van 1 naar 2 trekt? tis te zeggen, het is niet bij ontkoppelen dat ie hapert?

      eerst eens de pook – bak gedoe juist afstellen
      dan eens swepco bakolie in kappen, 915 bakken herleven der van

      915 bakken zijn echt geen slechte versnellingsbakken, maar er zijn er o zo veel die gewoon een slecht afgestelde pook hebben

      en ja, het vergt een minimum aan gewoon worden
      ‘t zijn geen bakken zoals je op de huidige VW’s vindt, maar das nu net de charme vind ik…echt stroef zijn ze niet indien goed afgesteld en in goede conditie

      als de synchro’s echt weg zouden zijn, dan zou je het veel meer voelen in 3 naar 2 dan 1 naar 2

      opschakelen vergt minder van de syncrho’s dan neer schakelen

      een G50 bak monteren vergt een aanpassing van de achterste traverse
      want de neus van een G50 (voorkant) is hoger dan van een 915

      Wim

        Ik zie dat je meerdere problemen hebt, maar slecht schakelen van de 915 bak mits je synchroomringen niet versleten zijn, ligt puur aan de afstelling dat de versnellingen niet mooi achter elkaar liggen.
        Je moet ahter de stoelen het deksel even weghalen en kijken of de bussen niet versleten zijn, en je koppelstuk van versnelling goed afstellen, is een trukje voor en zal het even opzoeken voor je

          [quote=”lavidaloca”:1m0l0z52]toch is het lastig dat je van 1 naar 2 minder snel kan schakelen he, als je is wil doortrekken …………[/quote]

          Dit gaat echter wel maar je moet een beetje zoeken, trouwens je kan ook dubbel ontkoppelen en dan gaat dit zeker.

            toch is het lastig dat je van 1 naar 2 minder snel kan schakelen he, als je is wil doortrekken …………

              En g50 bwat is wel aangenaam om met te rijden doch is de 915 bwat ook goed.Nu je kan de 915 vervangen door een g50 maar daar kruipt wel veel werk in .

                G50 bak werkt met hydraulische koppeling.

                Dus om deze te plaatsen moet je niet enkel de versnellingsbak veranderen.

                Een goede 915 schakelt anders ook wel goed hoor, maar wel merkbaar vlotter als hij warm staan. Misschien kan je beter je huidige bak laten reviseren.
                De afstelling van het koppelstuk aan je boite kan misschien al helpen.

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.