Versnellingsbak olie 911 3.2 met G50

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Versnellingsbak olie 911 3.2 met G50

• Maker
    Discussie
  • Welke olie moet er in een G50 versnellingsbak en hoeveel? Een 911 carrera 3.2.
    Hoe dikwijls moet dit eigenlijk vervangen worden?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • [size=100]Klopt helemaal , wat kan een goede kwaliteits olie nog meer doen !!! .
      Swepco zal ook wel goed zijn , maar het is een hype dat overgewaaid is uit Amerika in 2010 .
      Deze zou uw versnellingsbak geluidsarmer maken energie besparen  enzv , ja die Amerikanen hé .
      Er is ook nog de duure classic olie van Porsche geen mens weet wat er in zit ! maar je hebt wel een mooie verpakking .
      Ollie zal altijd een discussie punt blijven , zelf gebruik ik al jaren Kroon en ben daar zeer tevreden van .[/size]

Tja, tevreden, dat zal wel zeker. Hij schakelt toch goed, ik weet niet wat olie meer kan doen?

Eerste keer met die Kroon ? of had je er al ervaring mee ? laat je iets weten of je er tevreden over bent ? had een 80W-90 die het totaal niet goed deed, ben dan overgeschakeld op een Swepco 75W-90 en super tevreden over…

Das mooi handig zo’n smeerput!

Super gedaan

Gisteren er aan begonnen, werkske van niets eigenlijk. Olie aflaten (was bijna als water) en dan met de goedkope pomp ongeveer 3,5 liter Kroon Classic Gear erin gepompt tot het uit de vulstop liep. Omdat de olie vrij dik is moet je wel hard duwen op de pomp om deze over te hevelen.

Tip: draai eerst beide stoppen los zodat je niet door een verassing komt te staan als de aflaatstop wel losgaat en alle olie er uit is en dat je dan de vulstop niet open krijgt omdat deze potvast zit.

@ De_Koen waarom mag er geen Swepco 201 gebruikt worden is hier een reden voor?,ik lees hier op het forum dat deze word aangeraden en als ik op verschillende online sites voor porsche onderdelen bezoek deze ook word geselecteerd voor een G50

[quote=”Rud993 post=288461 userid=7541″]Ik hoor ook veel goeds over de versnellingsbakolie Swepco 201

[/quote]
                    ZEKER GEEN Swepco 201 in een G50 of G64 (964) doen !!!

Kijk eens bij produkten advies , Olie 964 geef type en bouwjaar in .
                      Weet je ineens ook de hoeveelheid die in je motorblok gaat , of Bak .
                      Bompa

Mag dezelfde olie ook in mijn 964? En zo ja, hoeveelheid?

Ik heb onderstaande pomp besteld, spotgoedkoop en werkt blijkbaar prima.

[url=https://www.youtube.com/watch?v=iVxTHmGcveo]The Cheapest Fluid Transfer Pump on Amazon – YouTube

[/url]

Da’s ook het mooie van KROON. Op hun website vind je al deze data ook terug samen met hun productadvies:

inhoud: 3,1 liter
                            soort: classic gear MP90
                            interval: check elke 20000 km/ 12 maanden, ververs elke 80000 km

https://www.kroon-oil.com/nl/productadvies/klassieke-autos/porsche/911/911-carrera-32/62945/496924/#!/component:496924/

Hier in bijlage de nodige info en volumes

Bedankt iedereen, hoeveel liter moet ik bestellen?

Hier ook tevreden over het Kroon gamma wat door de lokale autoshop wordt verdeeld.
                                  Ik gebruik hun olie voor motor, boite, diff, remmen, … zowel voor daily driver als oldtimers.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.