- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
19 oktober 2009 om 23:06
Vraagje voor de specialisten.
Mijn 964 van ’91is 500km geleden voorzien geweest van een nieuwe koppeling + drukgroep en lager .
Ik heb ook de versnellingsbak laten reviseren , omdat er een lager versleten was (duidelijk hoorbaar boven de 80kmh.) Verschillende lager en naallagers zijn vervangen geweest kostprijs +/- €1200 excl.
Sedert ik mijn wagen terug heb , krijg ik hem héél moeilijk in 1ste versnelling , ik moet eerst naar 2de gaan en dan pas gaat het(nog steeds moeilijk) in 1ste.
Terug geweest bij de garage voor deze klacht , en men heeft dan maar als mogelijke oplossing mijn leidingen opnieuw ontlucht. Na testrit bleef alles zoals voorheen . “Het zou ook kunnen dat de “slave cilinder” die de koppelingsplaat ontkoppelt naar de vaantjes is ” antwoordt de technieker., Maar het vreemde is enkel in 1ste komt dit probleem voor . Als de cilinder naar de vaantjes zou zijn zou ik toch moeite moeten hebben in achteruit ook, omdat de verhouding bijna hetzelfde is??? Bijkomend:na 1ste versnelling schakeld de bak zoals in boter. Zou het kunnen dat er iets verkeerd gemonteerd is geweest in de versnellingsbak?? 😳
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.