Versnellingsbak probleem

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Versnellingsbak probleem

  • Maker
    Discussie
  • Vraagje voor de specialisten.
    Mijn 964 van ’91is 500km geleden voorzien geweest van een nieuwe koppeling + drukgroep en lager .
    Ik heb ook de versnellingsbak laten reviseren , omdat er een lager versleten was (duidelijk hoorbaar boven de 80kmh.) Verschillende lager en naallagers zijn vervangen geweest kostprijs +/- €1200 excl.
    Sedert ik mijn wagen terug heb , krijg ik hem héél moeilijk in 1ste versnelling , ik moet eerst naar 2de gaan en dan pas gaat het(nog steeds moeilijk) in 1ste.
    Terug geweest bij de garage voor deze klacht , en men heeft dan maar als mogelijke oplossing mijn leidingen opnieuw ontlucht. Na testrit bleef alles zoals voorheen . “Het zou ook kunnen dat de “slave cilinder” die de koppelingsplaat ontkoppelt naar de vaantjes is ” antwoordt de technieker., Maar het vreemde is enkel in 1ste komt dit probleem voor . Als de cilinder naar de vaantjes zou zijn zou ik toch moeite moeten hebben in achteruit ook, omdat de verhouding bijna hetzelfde is??? Bijkomend:na 1ste versnelling schakeld de bak zoals in boter. Zou het kunnen dat er iets verkeerd gemonteerd is geweest in de versnellingsbak?? 😳

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • OPGELOST !!

      Oorzaak was toch een versleten “Slave cilinder” .
      Schakelt als nieuw………Prachtig. 8)

        [quote=”tvanbroekhoven”:2v8s7gdp][quote=”Bjorn”:2v8s7gdp](b.t.w.. Factuur is nog niet betaald! :mrgreen: )[/quote]

        Goed!

        Was het eigenlijk een Porsche ‘specialist’ waar je t hebt laten doen ?[/quote]

        De Garagist ja , en zelfs een zeer goede , maar de boite is door een collega-(specialist) gereviseerd geweest.

          [quote=”Bjorn”:d4ci45vg](b.t.w.. Factuur is nog niet betaald! :mrgreen: )[/quote]

          Goed!

          Was het eigenlijk een Porsche ‘specialist’ waar je t hebt laten doen ?

            Eerst advies vragen bij een andere garage of er iets niets in orde is.
            Als het blijkt dat er iets niet juist is de garage waar je geweest bent een (mogelijkheid tot) tweede kans geven (dus kans om hun fout te herstellen) . Zorg dat je hiervan bewijzen hebt (aangetekend schrijven , emailverkeer , …)
            Als er dan niets gebeurd (weiegeren of gebrek ontkennen) een advocaat raadplegen en de factuur aanvechten .
            Dan een expert de gebreken laten vaststellen .
            De rest is advocatenwerk.
            Ik heb het helaas een paar jaar geleden ook moeten doen vanwege proswerk en zware nalatigheid van mijn toenmalige garagist 👿

              Welke opties stellen jullie voor ??
              (b.t.w.. Factuur is nog niet betaald! :mrgreen: )

                Ik durfde het al niet vragen , maar ook dat was mijn eerste gedachte toen ik dit draadje las 🙄 😉
                Waar was het ❓

                  Heu, welke knutselaar heb je eigenlijk losgelaten op je versnellingsbak ? :mrgreen:

                    Het vervelende is , dat hij voordien goed schakelde buiten de zware koppeling en versleten lager. 😐 |

                      Vrees dat de bak niet zo goed gedaan is, maw dat niet alles goed nagekeken is en dat er nog delen kapot of versleten zijn…
                      Voor die prijs zal het geen volledige revisie geweest zijn. 😕

                        Heeft de persoon die de ‘revisie’ gedaan heeft iets gezegd over slijtage aan andere, niet-vervangen onderdelen ?

                          Ik vermoed inderdaad een slechte montage of kapotte syncrones van je 1ste. De montage is uiteraard zéér belangrijk maar mag geen probleem zijn voor een specialist.

                          Reviseren wil ook niet altijd zeggen dat men al je tandwielen heeft vervangen, dat kan ook niet voor de prijs die je opgeeft vandaar dat ik vrees voor je eerste.

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.