- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
-
Discussie
-
6 november 2014 om 12:33
Tja, wegens aankoop van een langgewenste Boxster Spyder zal er dus eentje moeten plaats ruimen.
Na veel twijfelen is het dan toch de 944 S2 geworden welke voortijdig weg mag. 😐Ik heb de wagen begin van de zomer gekocht maar pas in september ingeschreven, dus spijtig genoeg zelf te weinig kunnen mee rijden. Het goede nieuws is wel dat de wagen nu oldtimer is en dus de eerste afrekening (BIV + taks) ondanks 3.000 cc en ongekende CO2 uitstoot slechts 76 euro bedraagt i.p.v. >2.300 euro. :hail: :hail: :hail:
Naast het feit dat dit een relatief zeldzame 1989 cabrio is, onderscheidt de wagen zich van de rest omdat ie vanaf dag 1 tot vandaag ongelofelijk goed onderhouden werd, zowel cosmetisch als technisch werden kosten noch moeite bespaard. Dit uit zich onmiddellijk door de uitzonderlijk goede staat van deze 25-plusser alsook door de zeer uitvoerige documentatie (> 30 facturen) van de uiterst regelmatige onderhoudsbeurten gedurende de 185.000 gereden kms.
Dit jaar nog werden pro-actief de grote werken reeds gedaan zoals o.a. distributie, waterpomp en vele vele meer (zie apart overzicht vorige eigenaar). Natuurlijk geen lekken, alles werkt, ook de elektrische kapbediening (ruitje is nog in zeer goede staat) en zetelverwarming.Foto’s spreken voor zich denk ik. PS: er ligt een recente beige mattenset in terwijl het interieur zeer licht grijs, bijna wit is. Persoonlijk denk ik dat zwarte tapijten beter zouden zijn.
Aan de wagen werd ook nooit gebricoleerd. De zeldzame zijschorten zijn af fabriek gemonteerd en op de radio en de achterlichten (moeilijk te vinden area-correcte upgrade) na, is de wagen volledig origineel. PS: De Speedliners liggen er nog maar net een 200-km op, de rest van zijn carriere ligt ie al op zijn originele 16-ers vandaar dat er zo goed als geen rammeltje in de wagen zit.
Vraagprijs bedraagt 14.000 euro (op de originele 16-ers) met windscherm
Voor diegene welke de wagen nog niet gezien hebben, ga aub er eerst een paar andere bekijken dan merk je dat dit exemplaar in feite een koopje is. En zoals ik deze keer wel heb bijgeleerd: Wel eerste aan de vrouw vragen hé :engeltje:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.