vervangen distributieriem 968

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 vervangen distributieriem 968

• Maker
    Discussie

• x

Hallo beste raadgevers,
      Zoals u waarschijnlijk wel weet ben ik nog altijd de fiere bezitter van een, al zeg ik het zelf, een zeer mooie 968 uit 1994.
      De wagen heeft ondertussen 175.000 km en de distributieriem werd vervangen op 142.000 km. Op zich geen probleem ware het niet dat dit ondertussen 6 jaar geleden is. Bij mijn laatste onderhoud bij RS Motors stelde men vast dat de riem nog OK was…..
      Daar ik de wagen straks dagelijks ga gebruiken ben ik aan het overwegen om toch het nodige te doen….
      Mijn vraag is concreet; wat dient er allemaal vervangen te worden…riemen, spanrollen, waterpomp, kettingspanner nokkenassen… en vooral kent u iemand in het circuit die de nodige deskundigheid aan de dag kan leggen om deze “operatie” feilloos en tegen een redelijke prijs tot een goed einde te brengen zodat ik zorgeloos alle dagen naar mijn werk kan rijden…. bedankt voor uw reactie !! Mvg Philip 968

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
      • Zou de nokkenassen en geleiders en ketting nakijken.
        Spreek uit ervaring. Zwak punt van de 968, zo rond de 100.000 km kunnen er kosten aan komen.

x

Hallo,

Dankjewel voor de reactie….inderdaad de 968 is meer dan goed onderhouden en werd steeds in een droge garage gestald. Naar het schijnt kun je duidelijk een storend geluid horen indien de kettingspanner aan vervanging toe is…. de waterpomp lekt niet, da’s ook een feit… en volgens RS Motors is er nog geen zichtbare slijtage aan de riem….misschien moet ik inderdaad van een groot probleem een klein maken en van een klein …..geen…..

Normaliter werd de kettingspanner aan de nokkenassen vernieuwd samen met de distributieriem en de spanrollen.

Volgens onze bescheiden mening hoeven de riemen NIET vernieuwd na slechts 33 000.00 km., ook al zijn ze 6 jaar oud. Uw 968 werd toch steeds gestald (overwinterd) in redelijk goede omstandigheden. Vochtige garages zijn daarbij nefaster dan buitenstalling.

Waarom een waterpomp preventief vervangen?

En vooral, uw 968 draait bij ons weten als een zwitsers uurwerk en wordt zeer regelmatig onderhouden.

Geen spoken zien!!!

😈 😉 😈

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.