Vervangen klein glas Porsche 911 Carrera 1984

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Vervangen klein glas Porsche 911 Carrera 1984

• Maker
    Discussie
  • Heeft er soms iemand ervaring of iemand die een handleiding heeft ivm het
    vervangen van het klein glas in de bestuurdersdeur ?

Ik heb vorige week noodgedwongen het glas moeten uitslaan, VAB heeft me niet
    kunnen depanneren !!!! De sleutel zat op het stopcontact, heb gewoon de deur
    dichtgedaan -zoals gewoonlijk- en de deur zat muurvast, niet meer open te krijgen.
    Waarschijnlijk zal ik ook de regeling van het slot moeten verbeteren of ineens vervangen?

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Das nie normaal nee, mogelijks is hij dan kapot :mrgreen:

[quote=”cabrio wim” post=134023]Je moet deze eruit klikken met een plastic koevoetje.
        De snor zal wel breken want zijn bijna bij elke oudere Porsche door gerot.

Voor het inzetten hetzelfde gereedschap gebruiken, en wat zuurvrij vet opzetten voor je ze erin klikt, dan gaat het makkelijker want is een soort druk bolletje waar de strip met vast zit.

Dus das dat ding dat van de week als ik mijn raam terug omhoog deed er mee in stukken tussenuit kwam ! :think: :bounce:

Is eindelijk gelukt ! Alles prima verlopen, heb wel 2 nieuwe raamsnorren gemonteerd en 2 nieuwe mechanismes onder de ruiten en meteen wat bedrading in orde gebracht.
          Volgende week zal het complete slotenset vervangen worden, het contactslot lijkt wat te haperen en zo…

OK, hartelijk dank Cabrio Wim !!!!!

Wim

Je moet deze eruit klikken met een plastic koevoetje.
              De snor zal wel breken want zijn bijna bij elke oudere Porsche door gerot.

Voor het inzetten hetzelfde gereedschap gebruiken, en wat zuurvrij vet opzetten voor je ze erin klikt, dan gaat het makkelijker want is een soort druk bolletje waar de strip met vast zit.

Dag Cabrio Wim,
                Kun je me aub ‘s uitleggen hoe die raam snorren eruit gehaald moeten worden?
                Ik zie namelijk niet goed hoe ze er uit moeten, het binnenste deel is roestig…
                zal vervangen moeten worden, maar eerst er uit !
                Bedankt alvast voor je goede raad….

Ik ga er inderdaad een tijdje mee “zoet” zijn, maar dan heb ik ook al weer wat geleerd 🙂

[quote=”911_NL” post=133565]
                    Ik heb nog 2 complete setjes van die driehoekige ruitjes voor een Carrera 3.2[/quote]

Ruitje heb ik ondertussen al, toch bedankt !!!

Hey bedankt cabrio Wim !!!
                      Ondertussen was ik al -verkeerd- begonnen, ben nu op de goeie weg…
                      Het ruitje heb ik al…
                      wat bedoel je met “raam snorren” ??? zijn dat de rubber/metaal delen
                      zoals op de foto, beneden -zwarte lang deel- en zo ?
                      Alvast vriendelijk bedankt voor de tip en de foto !!!

Wim

Snap je nu waarom sommige werken duur zijn aan arbeid. 🙁

Begin er maar eens aan, denk je het kleinste ruitje te nemen, maar om te maken het duurste.

De ruit die op en neer gaat kun je zo vervangen en hoef je alleen het deurpaneel maar te verwijderen, en achterste ruitje is nog het makkelijkste, want dat is gewoon er opnieuw intrekken.

Dus als dit nog eens iemand meemaakt, het achterste zijruitje nemen. 😉

Leuk werkje :bounce:

[quote=”cabrio wim” post=133561]
                            Daarna kun de nieuwe ruit met rubber erin schuiven ..[/quote]

Ik heb nog 2 complete setjes van die driehoekige ruitjes voor een Carrera 3.2 (zal ook in een eerdere en latere 911 passen).

1 setje is groen getint
                            1 setje is wit

Beide setjes hebben ook alle rubbers er bij.

Mocht het interessant voor je zijn – dan lees of hoor ik het wel!

Succes!

Wim

Even niet op de rommel letten naast het raamframe, maar je gehele frame van de coupe zal eruit moeten.
                              Dan heb je boven en onder bij de driehoekruit kruiskop schroeven zitten om het te kunnen splitsen.
                              Daarna kun de nieuwe ruit met rubber erin schuiven, en daarna alles weer monteren en afstellen voor een perfecte sluiting.
                              Let wel op voor je frame eruit haalt, dat je de raam snorren binnen en buitenzijde bovenkant verwijdert, anders krijg je het frame er niet uit.

Als je de foto vergroot zie je onder de schroeven zitten.

Heel gevaarlijk een sleutel in het stopcontact steken !! :mrgreen:
                                Heb dit ook ooit voor gehad maar toen hebben ze het zijraampje achter eruit gehaald en de garage heeft het terug geplaatst. (964)

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.