vervangen schijfremmen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 vervangen schijfremmen

  • Maker
    Discussie
  • Hey techneuten op het forum.

    De voorste schijfremmen op de 964 zijn aan vervanging toe en deze wil ik zelf veranderen.
    Op rose passion rond gesnuisterd en alle gerief gevonden!
    Een vraagje: er zijn 2 soorten schijfremmen.
    Geventileerde volle schijven en geventileerde geboorde schijven, mag men de volle door geboorde vervangen?
    ( voor CT?)
    Grts Floere.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • ken

      zat met hetzelfde dilemma
      hebben terug de gewone gestoken om idd geen miserie te hebben met de CT….

        Allen bedankt voor de info!!
        Zullen de gewone schijfremmen worden om geen geleuter te hebben op CT.
        Ga de bestelling bij rose passion plaatsen.
        Thanks Floere.

          Ik heb destijds met mijn Lotus Elise nooit problemen gehad op de keuring, en de wagen had (van fabriek af) geboorde remschijven.

          In praktijk (circuit) vond ik het wel erg merkbaar als de gaatjes ‘verstopt’ waren of vrij van enig vuil.

          Remstof durft nogal eens aan te koeken in die gaatjes, en dat heeft toch een voelbaar negatief effect op het remvermogen ! Even doorblazen en t is terug ok, natuurlijk 😉

          Maar idd, met gegroefde schijven geen keurings-perikelen, en geen verstopte gaatjes alvast 😉

            De 986 Boxster S had standaard geboorde schijven, dus je kan ze op de keuring nog steeds wijsmaken dat het origineel is.
            Je garagist naar de keuring laten gaan is altijd makkelijker om goedgekeurd te worden, een garagist wordt namelijk in het algemeen minder snel tot niet afgekeurd op zulke “tuning” zaken.

            floere, als je toch andere schijven wilt voor de looks (want echt beter presteren doen die gaatjes niet) ga dan voor gegroefde schijven. Die ogen even goed, gaan niet scheuren zoals geboorde schijven en zijn wél goed voor de keuring. Als je echter geboorde schijven wilt omdat je betere remprestatie wilt, kan ik je alleen maar aanraden om je blokjes te upgraden. Doet veeeel meer af dan een andere remschijf steken.

              geboorde schijven is gegarandeerd ooit problemen op de keuring dus waarom dat risico nemen

                Boxster vorig jaar met geboorde en geventileerde schijven naar de keuring geweest en geen opmerkingen.
                ‘k heb wel de garagist met de wagen naar de keuring gestuurd, kost wel wat meer (80€).
                Het voordeel is dat de keurders de garagist redelijk goed kennen.
                CO² uitstoot was ook op het randje.

                Boxster gekeurd zonder opmerkingen.

                IMG_0246.jpg

                  Geboorde schijven zijn afkeur op de keuring. ❗

                  Daar bovenop komt nog dat je blokjes sneller slijten en dat de geboorde gaatjes kunnen scheuren door het enorme temperatuurverschil wat er lokaal ontstaat.

                  Maar, ja, geboorde schijven zien er wel vet uit. 🙂

                    Hallo Floere,
                    Ik had recent hetzelfde dilemma.

                    Ook schijven en blikjes besteld bij Rosepassion, maar uiteindelijk voor niet geboorde schijven gekozen. :sleep:

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.