vervangen turbo 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 vervangen turbo 964

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Hallo weet er iemand hoeveel het ongeveer kost om de turbo te vervangen van een 964 van 1992. Ik heb deze juist gekocht en het is echt een droomwagen maar als ik optrek hoor ik steeds het typisch ratelende geluid van een defecte turbo. Ik heb hetzelfde geluid gehad in een andere auto en toen was de turbo ook stuk…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
      • Daar begrijp ik ook niets meer van 😕

En iemand anders is er ook niet zo gelukkig mee…

na denken komt doen 😉

Ook aan mij Lucskeuh 😉

❓ ❓ ❓ ik denk elke dag aan u Number1 😉

ken

vallen er mss nog dingen te regelen tussen Luc en Number1 ❓ 🙄

🙄 😯 ❓ 😕

en denk dan nog eens aan mij als ge die 1300 euro voor die turbo krijgt 😉

Ik heb er eentje voor jou gevonden 😆 en ruil turbo voor 1300 euro alles inbegrepen zelf de dichtingen + waarborg, maar je oude moet ik wel terug hebben. Goedkoper kan ik echt geen enkel vinden

Hanzie,

als je een nieuwe moet kopen, kijk even naar de K27 HFS.
                            1499,- $ = 1190,- Euro. Met invoertaks, douane en transport komt dit op
                            +/- 1600,- Euro. Deze turbo gaat door tot 7000 tr/min en weerstaat een turbodruk tot 1.3 bar. Laten we het echter tot maximum 1 bar houden.

Mvg,

Geert

ken

heb nog een goed adresje
                              klik hier 😉 eens bellen of mailen kan nooit geen kwaad hé

normaal gezien staan al de opties van je wagen, op de sticker die de kofferkap plakt, dus daar moet je eens kijken 😉

Anoniem

Bedankt voor de info! Ik ben wel verschoten van de prijs!! Ik had niet verwacht dat het zo duur zou zijn… Moet de motor er uit voor het demonteren en monteren?

Ik heb trouwens in de zeer uitgebreide historiek een document teruggevonden waarop staat dat de motor een ”upgrade” heeft gehad tot 360pk. De auto is van 1992 dus een 3.3 maar ik heb gelezen dat er ook een speciale optie was in dat jaar namelijk X33 met 355pk. Zou het dat kunnen zijn en hoe kan je dat checken?

Ik kan normaal wel een turbo leveren via FVD en die zijn denk ik wel goedkoper.

Turbocharger Sport K27 965 3,3/ 3,6 91-94 FVD 123 003 2.595 €

en dit is ex BTW.

Nog even wachten hoor ik bel nog eens rond

Ik heb iemand gekend met een Delta HF Integrale.
                                    Zijn Turbo was stuk gegaan wegens niet te gebruiken.
                                    Er werd zo rustig gereden en snel opgeschakeld dat de Turbo nutteloos was geworden.
                                    Die ene ker dat die wel zijn werk moest doen was het POEF

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.