vervangen turbo 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 vervangen turbo 964

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Hallo weet er iemand hoeveel het ongeveer kost om de turbo te vervangen van een 964 van 1992. Ik heb deze juist gekocht en het is echt een droomwagen maar als ik optrek hoor ik steeds het typisch ratelende geluid van een defecte turbo. Ik heb hetzelfde geluid gehad in een andere auto en toen was de turbo ook stuk…

    10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
      • Amai, die originele Turbo’s zijn wel duuuuuur 😯
        Als je de specificaties kent van de originele, kan je bijvoorbeeld ‘n HKS Turbo bestellen, deze staan gekend als zeer goed (al de japanse auto’s worden hiermee zwaar getuned)
        Op de site van HKS USA staan kits voor de Turbo 3.6, maar jij hebt ‘n 3.3 geloof ik?

          Idd ik heb hier echter zelf niets meer an toe te voegen als ik alles hier lees klopt het als en bus. Wij kunnen u zeker helpen op hem te demonteren en te monteren met nieuwe dichtigen en bouten en moeren, maar de turbo kost nieuw 3255.83 euro btw incl. en in ruil is deze niet meer te verkrijgen. Ik heb contact opgenomen met en bedrijf die ruil turbo’s levert en deze prijs heb ik tot op heden nog niet binnen maar ik laat het u zeker weten.

            Verder is Stephen van ImagineAuto in de US een crack in turbo’s voor 930/964/965. Zijn k27 Highflow S is heel bekend.
            http://www.imagineauto.com/
            Meer info omtrent 964 turbo’s op het Rennlist forum voor 964 turbo’s
            Echt de moeite, met heel veel informatie!
            http://forums.rennlist.com/rennforums/forumdisplay.php?f=79

            Mvg,

            Geert

              Hanzie,

              Is je Bosch diverter valve nog ok?
              Die gaan vaak stuk en kunnen er voor zorgen dat plastic onderdelen tot bij de turbo geraken. Niet dat je je turbo vervangt om hem daarna onmiddelijk opnieuw stuk te hebben.

              Mvg,

              Geert

                Ik denk dat forum sponsor RSR je hierbij zeker kan helpen.
                Vergeet zeker niet om ook tijdig nieuwe “gaskets” te bestellen (wat je tussen de turbo en de uitlaat/inlaat steekt). Kost niet veel geld, maar zo krijg je terug correcte afdichting.
                Ook wordt doorgaans aangeraden om de bouten ook niet te herbruiken, omdat ze ook wel gevoelig zijn aan de hitte.
                Die 2 zaken kan je normaal van Porsche rechtstreeks bestellen, je vindt de codes terug via de workshop manual (die elke porsche garagist normaal wel heeft, je kan ze ook soms op CD krijgen)

                Anoniem

                  Ok ik begrijp het al wat beter! Wat zijn goede garage’s voor het demonteren en terug installeren?

                  Mijn vorige Porsche werd onderhouden door Racing Piessens in Antwerpen…

                    [quote=”porschke”:ekp649dc]hangt ervan af op welke manier je met de wagen rijdt. Er wordt gezegd na een rit de wagen een minuutje stationair te laten draaien. Maar ik geloof dat je de turbo zelf kunt herstellen als je wat handig bent. Ga het eens vragen aan mijn vader straks hoe je dit doet. Hij heeft dit al een paar keer gedaan in het verleden 😉 [/quote]

                    Meestal gaan Turbo’s stuk omdat olie die door de turbo loopt (smering) door de hitte gaat vastkoeken. Daarom moet je inderdaad de auto nog ‘n minuutje of zo rustig laten nadraaien. De olie blijft daardoor verderstromen, en kan zo al ‘n stuk afkoelen voor je de auto stillegt.

                    Een turbo zelf herstellen lijkt me vrij moeilijk. Het schoepenrad zit op ‘n asje die (from memory) 30.000RPM draait. Hier zit je met precisiemateriaal te werken.

                    Een turbo reviseren kost een paar honderd euro, bij TurboService kunnen ze je zelfs een turbo op maat maken. Wat ook wel doortelt is werkuren om alles te verwijderen en terug te monteren.

                    Ik zou aanraden om ofwel een nieuwe turbo te plaatsen, maar dan eventueel een turbo te kiezen die iets interessanter is qua karakteristiek (bijvoorbeeld iets vroeger opspoolen, maar iets minder PK, of juist omgekeerd?). Ook bij revisie kan je hiervoor in zekere mate opteren.

                      hangt ervan af op welke manier je met de wagen rijdt. Er wordt gezegd na een rit de wagen een minuutje stationair te laten draaien. Maar ik geloof dat je de turbo zelf kunt herstellen als je wat handig bent. Ga het eens vragen aan mijn vader straks hoe je dit doet. Hij heeft dit al een paar keer gedaan in het verleden 😉

                      Anoniem

                        Klopt. Onder 3000 toeren geen probleem maar vanaf ik daar boven ga dan heb ik ook de indruk dat de motor zwaar begint in te houden maar dat zal wel een normaal fenomeen zijn bij een defecte turbo zeker?

                        Gaat zo’n turbo snel stuk? Er staan 140.000km op de teller en ik heb een volledige OHB + alle fakturen vanaf aankoop auto tot nu….

                          Tussen 1.000 en 1.700 Euro.
                          Voor een revisie heb ik geen idee.
                          Misschine bij Turbo Service in Herk De Stad?

                          Bij welk toerental begin je het geluid te horen?
                          Zou rond 2800 toeren moeten zijn.

                          Mvg,

                          Geert

                        10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.