vervangen van voorste lampen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 vervangen van voorste lampen

• Maker
    Discussie
  • ik ben gloednieuw op deze site.

ik ben reeds 10 jaar eigenaar van een 964 C2 targa uit 1991. beste auto die ik ooit kocht. hoe langer ik ermee rijd, hoe meer ik er aan verknocht ben. zo ver zelf dat ik me erop betrap steeds meer zelf te willen doen aan die wagen, qua onderhoud, probleempjes oplossen, …

ik zou mijn voorste lampen willen vervangen (één gloeilamp heeft het begeven) en ik vermoed dat de spiegels ook eens moeten schoongemaakt worden.

de sierring (in koetswerkkleur) demonteren is niks. maar dan…? hoe krijg je de glazen kap eraf? en daarna er terug op? de schroefjes die onder de sierring zijn, zijn duidelijk richtschroeven om de lampen af te stellen.

heeft iemand een idee met een duidelijke uitleg?

dank

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Opgelet! Niet aan de stelschroeven draaien, maar enkel zoals hierboven omschreven de onderste schroef in het midden.
      Glas kun je demonteren door de veren achterop los te maken (ivm kuisen spiegels). Neem een stuk papier en teken de volgorde en manier over waarin deze vastzitten. Kun je ze later op hetzelfde patroon terug steken.

Veel succes, is makkelijk zelf te doen.
      mvg
      Jack-in-the-box

thanks.
        ik ga dat onmiddellijk zo doen.
        stefan

Onderaan, waar de schroef van de gekleurde sierring bevestigd is, kan je opnieuw een schroef met een grote platte schroevendraaier los draaien.
          Vervolgens even bovenop de koplamp drukken of tikken, daarna zou hij moeten loskomen. Opgelet dit kan plots gebeuren daar de ring wat vast gezogen
          is door de afsluitrubber in de rand van het koetswerk. Dus koplamp stevig vasthouden en koetswerk beschermen.

Heb je geen instructieboekje? Dit alles staat daar netjes in vermeld.

Wegens dubbel post heb ik het tweede identieke draadje verweiderd .
            PS : Welkom hier op het forum

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.