vervanger van de 964C4 -> 996TT

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s vervanger van de 964C4 -> 996TT

  • Maker
    Discussie

  • Dominique
    Deelnemer

      Gisteren, na een dag hard labeur (betonneke gieten van bijna 50 m2, daar ga ik nog een weekje van nagenieten 🙄 ) om de nieuwe aanwinst gereden, een zwart/zwart 996TT.

      Jawadde… die macheert wel goe moet ik zeggen (understatement), enorm veel koppel en vanaf de 4000+ rpm range bereikt wordt is er geen houden meer aan… fun fun fun 😆 420 paardjes in de stal en 560 Nm voor een goede 1500 kg is meer dan voldoende… en dankzij het overvloedige koppel ook zeer geschikt voor ‘lazy driving’… me like it 😉

      Qua rijden niet te vergelijken met de 964 natuurlijk, meer comfort en moderner maar de eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat de 964 toch een pak mooier klinkt. De 996TT klinkt wat mak… tot je het rechterpedaal beroert 🙄 😉 Tja, elk van deze wagens heeft zijn charmes, de beide in één combineren lijkt me zeer moeilijk (of onbetaalbaar).

      Hierbij wat fotootjes

      [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/577/dscn7143resized.jpg/][IMG]http://img577.imageshack.us/img577/6559/dscn7143resized.th.jpg[/IMG][/URL]
      [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/706/dscn7148resized.jpg/][IMG]http://img706.imageshack.us/img706/223/dscn7148resized.th.jpg[/IMG][/URL]
      [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/52/dscn7144resized.jpg/][IMG]http://img52.imageshack.us/img52/7762/dscn7144resized.th.jpg[/IMG][/URL]
      [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/101/dscn7142resized.jpg/][IMG]http://img101.imageshack.us/img101/4489/dscn7142resized.th.jpg[/IMG][/URL]

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
      • JA , hier hebben die van het blauwe water ingezien dat flitsen een zeer goede bron van inkomsten is en heel wat minder risico’s bevat dan interventies doen 😥
        Ik zie de dagelijks wel meermaals staan .

          JoeBar_S2 schrijft:

          (…)
          omgekeerd na een weekendje porsche in Duitsland, betrap ik me er soms op dat ik een inhaal maneuver afbreek (nog voor het begonnen is) in de DD omdat ik toch iets te overmoedig was en dacht daar ga ik eens snel voorbij (NOT). 😛

          Zéér herkenbaar 😛

          Heb jammer genoeg weinig tijd op het ogenblik om veel uitjes te doen met m’n 996TT (‘t is alweer geleden van de mini-meet met de 993 TT’s op 12 juni maar dat heeft natuurlijk het voordeel dat het voelt alsof het Sinterklaas is als ik eindelijk nog eens de sleutel omdraai en het beest brullend (nou ja – is idd wat te stil) wakker wordt.

          Wat daarna? De 996TT is dermate capabel dat zelfs m’n grootmoeder er snel in zou gaan, dus soms voelt het iets te gemakkelijk. Ik had gisterenavond de kans om een 911 3.2 G50 van 1987 eventjes de sporen te geven op een bochtig baantje (met dank aan mijn maat/eigenaar die blijkbaar ontieglijk veel vertrouwen in me heeft (ofwel heel naief is 😆 ). En mogelijks ligt daar de volgende uitdaging: geen ABS, stuurbekrachting of servorem en toch het spel leren controleren en glijden “at will”. Dat de snelheden daarbij wat lager liggen is wslk geen slechte zaak, nu ik binnenkort weer m’n rijbewijsje mag inleveren voor een maand na een iets te enthoesiast ritje met de 996TT in de Limburg.

          Decisons, decisions (zucht)…

            Proficiat met uw TT!!

              ik denk dat alles went,
              een Hayabusa of ZX12-R (en consoorten) met 200+ paarden voor 200kg geeft ook een speedkick, maar ook dat went.

              en “Genoeg” is een relatief begrip hee,
              genoeg voor wat? als je 120 rijdt nog snel in te halen?
              OF bij 160? of …
              Bij welke omstadigheden (sneeuw, regen, droog,…)

              ik denk dat iedereen zijn rijstijl aanpast aan waar hij het meest mee onderweg is, en als je eens meer hebt, dan ben je aangenaam verrast (als ik van de DD in de P of op de motor stap).

              omgekeerd na een weekendje porsche in Duitsland, betrap ik me er soms op dat ik een inhaal maneuver afbreek (nog voor het begonnen is) in de DD omdat ik toch iets te overmoedig was en dacht daar ga ik eens snel voorbij (NOT). 😛

                Ik heb me de vraag ook al gesteld, vanaf hoeveel pk heb je eigenlijk genoeg. Genoeg as in: dat je nooit meer denkt van ah damn als ik hier nu wat meer power had da zou toch ideaal zijn.
                Ik denk met de huidige technologie dat lichtgewicht wagens met een 600-800pk all you need zijn, type Zonda etc. om van u speedkick af te geraken he :p. (met voldoende lessen etc etc etc.)
                Voor on the road denk ik vooral dat het koppel echt wel meer sensatie geeft dan pk’s (snelheid)

                  ja, dat went ook. 🙁

                  Oom heeft opleiding tot F16 piloot gevolgd en die wist me dat te vertellen.

                    het is inderdaad spijtig dat die gewenning zo snel optreedt, en op alle vlakken… zelf de geur van een nieuwe auto en dergelijke, we worden het zo snel gewoon…

                    En misschien soms ook wel een beetje gevaarlijk? Ik betrap mezelf soms op de gedachte van ‘hmmm, zo spectaculair zijn die remmen nu toch ook weer niet”… maar als ik mezelf dan bedenk van welke snelheid is soms diende afgeremd te worden op een korte afstand en met uiteindelijk nu toch ook geen pluimgewichtje… tja, dan moet je toch beseffen dat het een ferme prestatie was…
                    Maar die gewenning zal inderdaad de reden zijn waarom sommigen op den duur zich toch laten verleiden tot chiptuning, of voor wie de centen heeft, meer… Heb onlangs op You Tube of Facebook een filmpje gezien van een testrit met een 9ff getunede wagen met 1200 PK, en het was hallucinant om de commentaren van die journalist te horen, die oa zei dat hij zelden of nooit meegemaakt had bij volle acceleratie dat zijn benen nadien tindelden, omdat het bloed eruit weggetrokken was!!! 😯 😯 zou zo iets snel wennen? 😆

                      Indeed the flesh is weak

                        Inderdaad, ik heb ook al gemerkt dat slechts af en toe met de Porsche rijden een remedie is voor de ‘gewenning’. Maar als er ne Porsche in de garage staat valt daar toch moeilijk aan te weerstaan hoor… en die brede heupen blijven me verleiden 😉

                          Bijvoorbeeld
                          als je savonds na het werk uit je 1.6hdi 90pk mazoutstoof kruipt en je maakt dan nog even een toertje met de P 😆

                            wat erna?
                            Het klopt die power went zeer snel. en dan rijdt je ermee en okee, het is nog steeds een bom, maar de gewenning treed toch op.

                            Wat kan je er na doen om nog ‘verrast’ te worden

                            In eerste instantie rijden zonder de tractie controle 🙂 is altijd zeer leuk.
                            Ik herinner me dat bij het serieus doorduwen, dat de tractie controle toch al iets te laat was, maar als ze uit staat kan je pas echt lol hebben 🙂

                            en dan denk ik dat het wel degelijk tunen wordt… andere turbo met regelbare druk,
                            chippen,…

                            een andere optie is hem een tijdje laten staan en met een ‘gewoon’ autoke rijden…
                            dan ben je toch weer verrast, want het omgekeerde went ook natuurlijk 🙂

                              porschky schrijft:

                              de 996TT bieden nu eenmaal tweedehands een uitstekende prijs/prestatie ratio die weinig andere auto’s kunnen bieden met een gelijkaardige betrouwbaarheid! Of men het nu standaard wil houden, of geflipte chiptunings wil laten doen… En de prijzen worden vermoedelijk ook nog steeds wat gedrukt door de reputatie van duur in verbruik en onderhoud te zijn…

                              Laat hem maar ‘gewoon’ stock en betrouwbaar zijn. Chiptuning is echt wel het allerlaatste waar ik momenteel aan denk, den duw die je krijgt is nu reeds ruim voldoende 😉 Als ik een 996TT tien jaar geleden zou gehad hebben, dat zou niet goed gekomen hebben. Ge moet u echt leren beheersen in deze wagen. En doordat het allemaal zo moeiteloos gaat rij je ook veel te rap veel te snel… Ach ja, laat ons hopen voor het behoud van het rijbewijs 🙄

                              De enige bedenking die ik me maakte was van “wat daarna?” 😆

                              😆 Inderdaad, dat heeft mijne pa me ook al gezegd… it cannot get much faster than this

                                de 996TT bieden nu eenmaal tweedehands een uitstekende prijs/prestatie ratio die weinig andere auto’s kunnen bieden met een gelijkaardige betrouwbaarheid! Of men het nu standaard wil houden, of geflipte chiptunings wil laten doen… En de prijzen worden vermoedelijk ook nog steeds wat gedrukt door de reputatie van duur in verbruik en onderhoud te zijn…

                                De enige bedenking die ik me maakte was van “wat daarna?” 😆

                                  Neen, dat is em niet. Er stond/staat inderdaad een blauwe 996TT te koop bij CM (ongeveer dezelfde prijs maar wel dubbel aantal km: 155d ipv 74d). Wagen zag er op het eerste zicht wel mooi uit, maar heb er niet mee gereden of hem horen draaien. De schijven waren iig heel dringend aan vervanging toe.

                                    Liggen tegenwoordig goed in de markt de 996 TT, 2 vrienden van mij hebben recent elk één gekocht. 8) 8) 8)

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.