Vervanging van Boxster 2001

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Vervanging van Boxster 2001

• Maker
    Discussie
  • Ben ondertussen langzaam aan het uitkijken naar een topoccasie Cayman of Boxster ter vervanging van mijn Boxster van 2001.
    Er is helemaal geen haast bij, maar elke gouden tip is welkom.
    Van particulier kopen, boezemt me wat angst in.
    Ben zelf van Keerbergen.
    Als jullie tips hebben i.v.m. betrouwbare handelaars, graag ….
    Ik denk daarbij aan Car Concept in Mechelen, auto’s Kurt in Haacht.
    Alle opinies welkom, ook voor verdere locaties.
    Werd door een Porsche Center doorverwezen naar Leimbergen in Aalst o.a.
    Iemand ervaring mee?
    Of toch maar gaan voor een grote en betrouwbare à la Van Beurden?
    Bedankt op voorhand.
    Eddy

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • pech kan je altijd hebben natuurlijk, maar hoeveel cabriorijders (los van het merk) doen onderhoud aan hun kap buiten de normale wasbeurt?
      de geleiders en scharnieren hebben af en toe ook hun smering nodig. zolang de kap/dakrand en afdekkap/kofferklep mooi parallel van elkaar bewegen kan er weinig fout lopen; en (laat) controleren zodra je een abnormaal (motor)geluid hoort.

0

Heb een 986 en- 987 (tiptronic) gehad , nooit zware techn problemen gehad wel op beide de cabriokap ” kapot gehad ” !!
        Mijn huidige 981 rijdt Super .is echt een andere auto !..is immens verschil met de vorige
        Ik heb tevens de PASM en PSE ( sport exhaust )=niet goedkoop tov een boxsterprijs maar een dikke +++
        Dus als je uitkijkt : dit zijn super opties .

0

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/284838799?asrc=st|as

bij een porsche centrum, die zullen je allicht kunnen begeleiden voor het papierwerk
          best simpel te doen

0

Klopt volledig en dan wordt het prijsverschil met een 981 nog een 10K. Recent en met weinig km: eind 40K. bij professionele verkoper. In Duitsland krioelt het van prachtige Caymans en Boxsters van 2013 met een 20000 km.
            Maar dan moet die ingevoerd worden en daar ben ik – waarschijnlijk geheel ten onrechte – bang van.
            Vandaar dat heel wat mensen me al aangeraden hebben voor een 981 te gaan.
            Blijkt een hemelsbreed verschil in rij-ervaring tussen 987 en 981. Heb het van horen zeggen; kan het zelf niet bevestigen.
            Ga zeker ook eens kijken naar de 718, maar dan zitten we al in een heel andere prijscategorie en … met 4-cylinder.
            Ben er zelf nog niet volledig uit.
            In elk geval: bedankt voor de tips.

0
            S2

Wow, sowieso PDK, dus minimum een 2.9 Facelift vanaf bouwjaar 2009. De 2.7 was enkel met Tiptronic.

Da’s wel een heel ander budget 🙂 Je zal toch snel vooraan in de 30K zitten (particulier) als de km wat hoger mogen zijn, anders zal het achteraan in de 30K worden (lage km-stand bij professionele verkoper).

0

Was een manuele en wil sowieso PDK.

0
                S2

Die bij Carrera Motors is niets geworden?

0

Bij Leimbergen staat een zwarte Cayman en een witte Boxter (ja, zonder de s).

0

Dank voor de vlugge reactie. Het is echter een S en een geaccidenteerde. Wel pas gezegd nadat ik ernaar gevraagd had.
                      Was echt niet wat ik van een topoccasie verwacht …

0

Er staat een Cayman van 2006 bij de Schuur in Booischot. Geen idee of dit een betrouwbare garage is maar gaan kijken kan nooit kwaad en het is niet zo ver van Keerbergen, hé!

0
                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.