Verwarming 928 S4

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Verwarming 928 S4

• Maker
    Discussie

• Creve Ivo
    Deelnemer

Vandaag heb ik de eerst lange rit met de dame gereden. Ze bolt lekker voor zo’n oud w**f :applaus:

Nu is het tijd om de komende donkere avonden wat van haar “slechte gewoontes” op te (proberen) lossen.

Het is eerst is de verwarming.
      Er is geen warme lucht en de fan die doet het ook niet. Zouden beide problemen dezelfde oorzaak hebben ???

Op de verschillende fora spreken ze over de “fan controling resistor”. (een weerstand/bimetaal) achter de fan)

Op andere spreken ze over de heating valve. Ik denk dat dit een klep is die het warm water naar de radiator van de verwarming moet sturen?? Klopt dat??

Omdat er totaal geen warme lucht uit de kanalen komt, zou ik eerst naar die valve kijken?? Goed gedacht. Ik hoop dat er iemand met enige ervaring is en mij op weg kan helpen.

Alvast bedankt.

Ivo

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • Vandaag die valve eens gedemonteerd. Die zag er goed uit. Die valve is in rust open, dus het warm water stroomt naar de radiator voor de verwarming. (ook al zou deze velve lekken).

Door dat ik wat koelwater kwijt was, heb ik heb ik wat bijgevuld. Na een proefritje kwam er zowaar een beetje warme lucht uit de roosters. Dus misschien te weinig koelwater??

Weet er iemand hoever het vatje gevuld moet zijn. Er staat niet duidelijk een aanduiding op. Iets wat op een pijl lijkt wijst tot het midden van het vatje. Zou dat het peil zij of zou dat het min. zijn?? Iemand een idee ?

Dan is er nog de ventilator, dat is voor de volgende keer.

Ivo

Als je dat zou kunnen doorsturen, graag.

En idd. die valve zou zorgen voor steeds warme lucht (als ik het goed begrepen heb). En bij mij is er juist geen verwarming, dus zal het waarschijnlijk ergens anders zitten. ‘k ga ze er wel eerst eens uithalen, dit lijk mij het simpelste om te demonteren.

Alvast bedankt.

Bij mij was het front losgekomen van de behuizing, kon je er niet aan zien, en dat veroorzaakte dat ik alleen warme lucht had. Misschien is het zo simpel. 😀 Anders al Uw HVAC leidingskes overlopen. Heb er zelf is een schema van getekend. Indien nodig zoek ik het even terug voor je.

Dat is ook een schuifknop.

Je kan die gemakkelijk verschuiven, maar de lucht blijft koud.

Ondertussen heb ik de valve gevonden. Zal ze eens demonteren en kijken of ik daar iets aan kan zien.
              Ik had ook gelezen dat die leiding dikwijls afgeknepen is, om zo de warmte buiten te houden in de zomer (bij niet werkende arico), maar dat is bij mijn niet het geval.

Werkt de schuifknop van de temperatuurregelaar normaal? Of is dat al anders bij een S4?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.