verwarming 944 S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 verwarming 944 S

• Maker
    Discussie
  • De verwarming van de 944 S is niet meer traploos regelbaar, het is alles of niets. Bij het minste omdraaien van de regelknop gaat de warmte volle bak.

Naar het schijnt is er ergens een regelpompje in het motorcompartiment. Waar bevindt zich dit “pompje”, zijn er andere oorzaken? Sommigen beweren dat er één of andere “weerstand” moet vervangen worden.

Heeft er iemand een oplossing?

Waarvoor dank.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • ik zelf heb het toen gemaakt met stripbandjes enz.. 8) werkt prima
      en het heeft al 2 jaar goed geholpen zonder los te komen(niet dat de p veel buiten komt ) 🙁 D

En ik die dacht dat ‘der Teufel’ het graag warmpjes had…

Eindelijk tijd gevonden om verder te zoeken.

LARSY 11 had gelijk. Het metalen “stangske” voor de luchtklepregeling is losgevallen: ouderdom van de vastzetting in nylon.

Nu op zoek naar de nylon clipsen voor de vastzetting. Ongeveer 15 mm hoog en 10 mm diameter. Heeft iemand dit ter beschikking: 6-tal stuks. Waar kunnen we eventueel bestellen. Alle tips welkom.

Alvast onze dank aan iedereen, speciaal LARSY 11, voor de tips.

eerst even verduidelijken, heb je climatronic of niet
            die heeft namelijk een temperatuur sensor, waar een vacuum slangetje lucht inzuigt van de cabine

als dat slangetje los zit, kun je zelfde fenomeen krijgen

Heb je al eens gekeken onder het stuur (aan u rechter knie of iets lager tegen de midden console)
              daar zit het probleem bij elke 944 . > dat het metalen ‘stangske’ los komt van ouderdom (heel moeilijk te zien,je moet echt gaan liggen en met een zaklamp kijken)
              Ik heb het zelf ook al gemaakt (ik kreeg alleen maar warme lucht toen).

Wim

Weet niet of er bij een 944 een potentie meter zit, maar mijn kachel was ook alles of niets en daar was de pot.meter kapot.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.