Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › verwarming garage
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door bccars.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
:happydance: :happydance: :happy:
dat leer moet ook onderhouden worden hé. :engeltje: 😉
:drink:John beton, ik denk dat je in jouw geval liever probleem van extra vocht hebt, niet ?
En banden wat harder zetten, op 4 bar, als hij lang stil staat…
[quote=”Hendrik914″ post=150659] vocht [/quote]
En meer dan je denkt ❗
Ik zal je de foto’s besparen van de wagens die ik uit de stalling heb gehaald met een WIT interieur 💡
SCHIMMEL
Ventilatie is 1 – conserveren is 2 …
Als je ‘m echt lange(re) tijd stil gaat zetten, denk dan inderdaad ook aan de rubbers — ruitenwissers, banden, rubbers van deuren en kleppen.
Het beste is de wagen schoon, droog en gepoetst weg zetten – inderdaad kan het zeker geen kwaad om voor het stallen het leer te behandelen.
ik zou zo als de foto iets nemen om hem warm te houden maar denk dat ik ook niet meer uit de garage kom :engeltje:
Ramen een beetje open zetten is al voldoende
Als je hem lang wegzet kan je ook een A4’tje onder je ruitenwissers steken. voorkomt dat de rubbers op je ruit gaan “plakken”
Leder eens goed behandelen (invetten) kan ook geen kwaad…Voor roest relatieve vochtigheid best zo laag mogelijk.
Als je een ontvochtiger gebruikt wel zien dat je garage redelijk goed is afgesloten. anders ga je de wereld ontvochtigen 😉
Waarom zet je ‘s morgens het raam van je slaapkamer open?
Je laat warme vochtige lucht naar buiten en koude lucht naar binnen.
Zelfs als het vochtig weer is en de buitenlucht zou (zou!) 100% relatieve vochtigheid bevatten, dan nog haal je eigenlijk drogere lucht binnen. Heel eenvoudig omdat de koude (en in het slechtste geval) vochtige buitenlucht opwarmt en omdat warme lucht meer vocht kan bevatten dan koude. De relatieve vochtigheid daalt dus door opwarmen enkel en alleen, zonder dat je de lucht door een droger moet jagen.Nog een reden, je wagen heeft warm, koelt af, de hoeveelheid vocht in je wagen blijft dezelfde, dus de relatieve vochtigheid stijgt, tot die 100% bereikt. In tegenstelling tot wat veel Vlamingen denken of zeggen, is 100% het hoogst mogelijke. 200% bestaat niet, zelfs 101% niet. Het resultaat is dauw, condensatie. Lucht die 100% relatieve vochtigheid bereikt door temperatuurdaling, bereikt zijn dauwpunt. En dat wil je niet in je wagen, geloof ons maar.
Bedankt al voor de tips. Ik gebruik een hoes van Joma parts. Waarom moeten ramen van wagen open? Welke is de ideale vochtigheidsgraad en temperatuur?
Verwarming is zeker niet het beste.
Ik gebruik een ademende hoes en een ontvochtiger. Droge lucht is het beste.
Ook in gedachten houden dat warme lucht meer vocht kan bevatten dan koude lucht.
Vandaar dat men spreekt over relatieve luchtvochtigheid.Zeker geen buitenhoes gebruiken, daar kan het vocht niet weg en heb je het verkeerde effect 😉
[quote=”911 passion” post=150588]Iemand een idee hoe ik hem op een goede en zuinige manier kan beschermen tegen de koude en vochtigheid?[/quote]
Ventilatie ❗
Je kan er dus niet zomaar even een hoes over trekken 💡
… en mocht het te vochtig zijn: dan kan je er een luchtdroger neer zetten, aangezien je elektriciteit hebt.
Zelf zet ik de wagen schoon en droog weg – met de ramen open – en dan pas de afdekking er overheen.
Molton lakens of een ademende hoes …..Zoals eerder gezegd….
In een droge garage met een hoes erover is al veel waard, je kan je plafond extra isoleren en als je een metalen poort heb zou ik deze zeker isoleren.In mijn vorige 3 dubbele garage had ik het plafond en de 3 metalen poorten geïsoleerd, die winter was het tot -15°, het water dat binnen stond was verre van bevroren.
Een garage die niet goed geïsoleerd is en je gaat ze extra verwarmen, is hetzelfde als dweilen met de kraan open…..
Een droge geventileerde ruimte is voldoende, verwarming hoeft niet, wel minimale vochtigheidsgraad en dat verkrijgt men niet door de temperatuur te verhogen.
Een ruimte carport (dakoversteken rondom) is beter dan een vochtige garage.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.