verwarming SC-cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 verwarming SC-cabrio

• Maker
    Discussie
  • kan er iemand mij de verwarming van een SC cabrio ’83 uitleggen?
    niet dat ik het al nodig heb maar ik heb naast mijn handrem 2 hendeltjes.
    hierop staan pijltjes met “ON” en “OFF” op. ik weet dat dit voor de verwarming is, maar nu mijn vraag mag ik daar aan komen of komen die zelf omhoog zoals bij een half thermostatische?
    dank u

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • idd… Als je die hendels nar boven zet treedt automatisch de blazer in het motorcompartiment in werking om zo de warme lucht via de varmtewisselaars naar binnen te voeren.

ok bedankt allemaal 8)

Hallo,

ik dacht dat de SC Cabrio niet de draaiknop had tussen de zetels. Deze draaiknop staat in verbinding met een temperatuursensor en regelt zo een electromotor die de kleppen aanstuurt… 🙄 om zo de temp te regelen.
          Een hele uitleg om te zeggen dat bij jou dit gebeurt: hendels naar boven is verwarming op, naar beneden af… De hendels op het dashboard dienen voor de blazer en mengen warme/koude lucht.

dat van die hendels dat klopt, maar die draaiknop is nergens te vinden.
            maar ik denk dat ik dat alleen met de hendels naast de handrem en die op het dashbord doen. het is nog niet nodig dus ik heb nog tijd om het wat uit te zoeken. 😉

Ik weet niet of dat bij een SC ook zo is , bij mijn 84-er 3.2 zwat er boven waar de 2 hendels zijn (dus ook aan de handrem) nog een draaiknop.
              Ik had wel airco dus daardoor stond die misschien daar.
              In elk geval moet er ergens een knop zijn voor de snelheden ( 0,1,2,3 ) en de hendels moeten voor warmelucht naar boven staan.

draai knop????
                ik weet dat da bij de coupe zo is ma ik heb da niet denk ik 😕
                ofwel?

Die hendels zijn idd voor de verwarming.
                  Die moet jezelf omhoog zetten omde kleppen van de verwarming te openen.
                  Electrisch gaat dat niet.
                  De draaiknop bepaald de snelheid van het blazen van de warme lucht

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.