verwarmings probleem

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 verwarmings probleem

  • Maker
    Discussie
  • Hey porschisten! Verleden jaar een 964 c2 gekocht en ondertussen al wa problemen mogen oplossen.
    Waar ik nog geen oplossing voor heb is het volgende: de garage houder vertelt me dat mijn blazer van de verwarming blijft werken omdat mijn ccu naar de kl**ten was.
    Andere ccu gevonden( vriend met 964 heeft hem getest in zijn wagen, werkt perfect) installeer in mijn 964, niks verschil. Blazers blijven werken, zelfs met contact af.
    Ik verwijder steeds mijn zekering anders loopt mijn batterij leeg.
    Vriend steekt mijn oude ccu in zijn 964, werkt perfect. Dus aan de ccu ligt het niet. Zit ondertussen met een ccu op overschot.
    RARARA.
    Iemand een idee?
    Grts Floere.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Floere, als je ideeen hebt of acties maakt die anderen (cq. je Dame) niet begrijpen, dan heet dat VISIE!! :drink:

      Uiteindelijk komt het allemaal goed! :up:

      Op voorhand denkt men ‘Hij snapt er niks van’ en achteraf als het allemaal goed uit gaat pakken zeggen ze ‘Dat je een gelukzak bent, die mazzel heeft gehad’ … :mrgreen:

        Peter en Rocco THANKS!!

          fanblower1.png
          Zit vanvoor achter de zekeringkast onder die plastiek kap
          fan964.png

            Als je al die problemen en kleine prutsen zelf hebt opgelost zal je nog meer van je 964 kunnen genieten.
            Dat maakt de band die je hebt met jou porsche sterker :first: :first: :first:

            :respekt:

              Je moet eens rustig op die bergvillsite lezen, er staat de werking en foto’s van de hele airco verwarming coolers … link hvac details klikken en dan naar …

              Front interior fans
              The front fans are placed in the back end of the luggage compartment, under the windshield beneath a black plastic tray. Fan speed is adjusted by the user and the operation is supervised by a feedback wire. The 964 CCU have a minumum fan speed of 1, despite the “0” fan speed setting on the knob. The 993 CCU allow fan speed from 0 to 4. The CCU use Pulse-Width-Modulation to control the fan speed in four steps, and this signal is wired to the high current driver Final Stage placed behind the fuse box. The CCU will sense a failing high current driver or fan motor and shut down the PWM signal. If the high current driver fails completely and short the transitorized output, the fan will run continuously. Pulling fuse 1 will stop the fans. The front fans will automatically be shut down if there is a fault in the rear AUX fan. See below for details. The right fan motor is Bosch# 0 130 063 023. Porsche part number are: left: 964 572 015 01, right: 964 572 015 01. See these links for more info on how to change these fans: Link 1, Link 2, Link 3

              En klik dan op de fotolinks op de site … meer kan ik ook niet doen alles staat er uitgelegd

                Airco is afgekoppeld , is ook nog een probleem.
                CCU werkt perfect zoals peter aan haalde.
                eerste probleem is dus de fan die blijft werken. ga in het weekend eens uitpluizen.
                heeft er iemand een foto ivm “the high current driver for regulating the front fan speed” zodat ik weet hoe dit zaakje er uit ziet.
                mijn vrouw heeft me zot verklaard da’k zo’n wrak gekocht heb! maar da’s de scharme vind ik. ( ze bekijkt me dan met een koppel ogen)!!
                leer ondertussen wel hoe de P in mekaar zit.
                grts floere.

                  Het gaat hier niet over ccu ventilatortje in de ccu dat blijt draaien.
                  Maar over de front blowers van de verwarming bij Floere .
                  Ccu van Floere werkt ook in mijn 964 perfect dus die is het zeker niet.

                    Klinkt mij toch in de oren als een eigenwijze (kapotte) airco unit!!

                      Ik weet er ook niet alles van, maar ik herinner bepaalde zaken en links van mijn eigen zoektochten waarmee je hopelijk aan de slag kan, het zijn al complexe systemen vanaf de 964 waar je veel geduld moet hebben om er wijs uit te geraken :bounce:

                        Wat je zegt deepee!!!!
                        Dit forum is formidastis.
                        Leer, en heb hier al veel geleerd!

                          way to go rocco !! at your service, floere. binnen 10 min een pasklaar antwoord voor een probleem dat een jaar aansleept 😯 . toch geweldig zo’n forum.

                            Ook was bij Floere de zekering van die rear fan stuk .
                            Dus denk dat hij die fan best eerst even nakijkt.
                            Maar ik ben geen verwarmingspecialist hè

                            Veel succes Floere

                              Van de bergvill website …

                              Front fans always on, even when ignition is off
                              A faulty “Final Stage”, the high current driver for regulating the front fan speed. It’s mounted just behind the fuse box in the trunk, under the black plastic cover. Pulling fuse 1 will stop the fans.

                              Rear fan always on, even when ignition is off
                              The rear fan is supposed to run at ignition off for up to 20 minutes to cool the engine, depending on the temperature in the fan air tunnel. If the fan does not stop, the rear fan temp sensor may be disconnected or faulty, or the fan relay may be damaged. The connectors for the air inlet vacuum actuator and the temperature sensor can be mistakenly reversed. (993 only)
                              See the details page for more info.

                              http://www.porschehvac.bergvill.com

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.