Verwijderen air bag

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Verwijderen air bag

• Maker
    Discussie
  • Weet iemand of je bij een 993 het originele stuur mag vervangen door een sport stuur zonder airbag? Kan je ermee door de keuring raken?

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Dank u Rocco. Dat is meteen duidelijk. De reden om het stuur te veranderen naar een sportstuur met verlengde naaf is het feit dat ik 1.98 m groot ben. Zou comfortabeler zijn om te rijden. Ik moet aan de andere kant wel zeggen dat dat bij mijn 993 toch al beter meevalt dan vorige oudere 911 jes die ik gehad heb.
      Al die verboden zijn voor mij nogmaals de bevestiging dat Belgie geen autoland is, hier mag gewoon niets, behalve betalen. Alles wat in de lijst verboden wordt zijn net die dingen dat ze in die Amerikaanse autoprogrammas zoals Fast’n loud, edm., wel veranderen.

0

Nee mag niet, je kan het natuurlijk proberen en hopen dat ze het niet merken en er niks van zeggen

‘Volgende verbouwingen zijn ronduit verboden 1. tinten en folies op voorste zijruit en voorruit 2. zonneband op voorste zijruit 3. verwijderen van sluitmechanisme van de koffer 4. verwijderen van greep van de als passagiersdeur gebruikte koffer 5. verwijderen sluitmechanisme deur 6. wijziging structuur motorkap 7. wijzigen van afstand tussen motor en motorkap 8. vervangen motorkapscharnier 9. spoiler in materiaal met lage absorptiegraad 10. topchops 11. afzagen van origineel spatbord dat deel uitmaakt van de dragende structuren 12. hinderen of onmogelijk maken van de werking van de airbag 13. verwijderen van de airbag 14. driepuntsveiligheidsgordel vervangen door tweepuntsgordel 15. afdekken van signalisatie 16. monteren van NOS-fles 17. plaatsen van startknop 18. wegnemen van derde stoplicht 19. plaatsen van vierde stoplicht 20. bevestigen van wiel dmv centrale bevestigingskit 21. wijzigen remsysteem 22. vergroten van spoor dmv spoorverbreders 23. wijzigen of monteren van stabilisatorstangen 24. monteren van ander type ophangingsrubber 25. wijzigen van uitgangsdiameter van originele uitlaatdemper 26. monteren van versnellingsbak met andere overbrengingsverhoudingen 27. motortuning 28. monteren van niet-wegklapbare zetels in twee- of driedeursvoertuig zonder de achterbank en veiligheidsgordels en de verankeringspunten van de achterbank te verwijderen. 29. monteren van velgen met adapter los van de velg 30. monteren van stuurwiel met niet-vervormbare adapter ‘

De meesten hier wachten tot hun wagen 25 jaar is en beginnen dan te prutsen aan de veiligheid, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een airbag wel degelijk nut heeft 😉

Proficiat met de aanwinst trouwens :up:

0
      2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.