Verwijderen PORSCHE-letters op achterklep

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Verwijderen PORSCHE-letters op achterklep

• Maker
    Discussie
  • Heeft er iemand ervaring met het de-badgen (verwijderen) van de letters P O R S C H E op de achterklep ? Ik wil hetzilverkleurige opschrift vervangen door zwarte letters. Ik heb al filmpjes bekeken op YouTube maar had graag geweten of er hier iemand ervaring in heeft. Ook spuiten met Plasti Dip is een optie. Dan hoeven ze niet verwijderd te worden. Op YouTube lijkt dat een eenvoudig klusje. Graag jullie ervaringen

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • :applaus:
      mooi gedaan :first:

0

Foto 1. : Cayman-logo en P O R S C H E in chroom
        Foto 2. : Cayman-logo verwijderd en P O R S C H E in zwarte blinkende letters

Attachments:
        • image-2-3-4-5-6.jpeg
        • image-2-3-4-5-6-7.jpeg
        0

Even ter info : vandaag het “Cayman – logo ” van mijn zwarte Cayman gehaald.
          Dat was een zéér eenvoudig klusje. Wat heet ( NIET-kokend ) water erover, logo wat warm stoken met de haarföhn en dan met een zeer dun visdraadje tussen het logo en de lak een op-en neerwaartse beweging maken. Het logo was op 1 minuut verwijderd. De resterende lijm op de lak verwijderd met HG stickerverwijderaar ( geen invloed op de lak )
          Effen met een klei erover, poliermiddel met mijn DAP900 aangebracht en een laagje wax. Resultaat : weg logo en totaal NIET zichtbaar waar het logo heeft gestaan. De auto is van bouwjaar 10/2014. Dus het logo heeft er ruim 2 jaren opgezeten. Een klusje van korte duur met mooi resultaat. Nu de letters P O R S C H E nog verwijderen en vervangen door blinkend zwarte letters die ik heb besteld bij Porsche Centrum Paal.
          Foto’s volgen. Eerst mijn achterste ruit en kleine zijruitjes donkerder laten tinten.

0

heb ze zelf ook onlangs verwijderd, met flosdraad, tips gekregen hier op t forum :up:
            hier een draadje, kan je eens even lezen –> https://porscheforum.be/forum/41-porsche-nieuws/126572-wie-heeft-het-al-gedaan

0

Ik heb ze ook vervangen , met een haardroger effe verwarmen en dan met een plastiek spateltje eraf doen.. wel eerst aftekenen waar dat ze plakken , dan kan je de nieuwe op de zelfde plakken.
              Marc

0
            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.