verzekering

  • Maker
    Discussie
  • hey, ik ben vandaag bij verzekeringsagent geweest en heb gehoord wat ik moest betalen voor nen 911 3liter en hij was aant zien maar omdat ik nog maar 20 jaar ben is het bena niet te betalen voor mij (sport)
    maar der stond één 911 3 liter waar gezinswagen bij stond.
    Maar hij kon niet zien welk type ofzo weten jullie welk.
    Want ne sport ga ik momenteel niet kunne betalen.
    ik wist niet wat ik hoorde toen hij dat zee.
    is het echt waar???

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
    • Verzekeringen 🙄 Breek mijn mond niet open.

      Toen ik 21 was had ik een gelijkaardig gevalletje: ik wou een Yamaha YZF-R1 moto verzekeren. 156 pk.
      Kostte mij: ➡ 1043EUR BA !!!
      Pure afzetterij, vooral omdat je moto’s niet voor eigen schade e.d kunt verzekeren, en je zonder verzekering niet de baan op kan.
      En ‘t was de enige maatschappij uit 11 (!!) die me uberhaupt wou verzekeren.
      Uiteindelijk heb ik een crash gehad in Duitsland (ieder weekend de Eifel intrekken, de streek beter en beter leren kennen en tenslotte na een paar maand daar “rondtoeren” aan 200-250… 😯 Ik was jong en onbezonnen zeg maar). Dus heb er voor ‘t baanrijden de brui aan gegeven en zoek nu mijn soelaas op’t circuit.

      Om terug meer on-topic te geraken, en als aanknopingspunt: véél hangt van je makelaar (en dus je “geluk”) af.
      Mijn makelaar was net 2 grote contracten voor bedrijven (miljoencontracten, eentje ervan was voor Sidmar zei hij) aan het bespreken en heeft botweg tegen de inspecteur met wie hij onderhandelde gezegd: ik kom met mijn dikke contracten bij u, maar mijne 23-jarige klant met een Porsche Boxster moet bij u betaalbaar verzekerd worden.
      Uiteindelijk kreeg ik volgend voorstel:
      620EUR BA, 1020EUR ‘halve omnium’, 2000EUR ‘full omnium’.
      Ik heb vrienden met A3’s, A4’s die ouder zijn én meer betalen 😯 😆 Ga dus zeker niet klagen.

      Daar ik ‘t risico niet wil nemen half omnium gedekt te zijn en een uil te treffen die mij ramt, zonder verzekering, waardoor ik weer voor de kosten mag opdraaien, heb ik de full omnium gepakt.
      Dat ga ik nog een jaartje of 2 doen (wordt deze zomer 24) en dan ben ik uit de “risico”klasse en zal’t wel beter meevallen.

      Ter info: mijn verzekeraar is nu dus Fortis AG.
      Dat was toen voor de moto ook al zo 😉

      Veel succes met je verzekeringsperikelen !
      Desnoods van de Europese wetgeving proberen gebruikmaken en eens in Nederland bij maatschappijen gaan aankloppen. Je zou wel je wagen daar dan moeten kunnen inschrijven (neem u een postbusje 😀 D

        och zwijg me over verzekeringen
        en eigenlijk ligt het meestal aan de verzekerings agent

        heb vorig jaar bijna 10 maand rond gereden met voorlopige verzekeringspapieren en omdat ik zlef gaan zoekn ben waar alles bleef kwam ik tot de conclusie dat de maatschappij niet op de hoogte was van de garage plaat chique boel krijgt maar eens iest voor

        zelfde als vrachtwagen dichte bak 5 op 2 meter had hij verzekerd als takelwagen
        hier op gereclameerd dat dat niet kon jaja hij ging het regelen en inderdaad alles geregeld zo goed dat er uiteindelijk een deurwaarder gekomen is en ik geschorst werd wegens niet betalen rekening

        nu zijn we met de ganse mesthoop vertrokken en de huiduge makelaar heeft alles netjes opgelost

        en hij doet ook akties voor eerlijke tarieven vooor jongeren maar betwijfel of je inderdaad een gunstig tarief krijgt voor een jonge bestuurder met een
        911

          hier kun je direct de premie uitrekenen, en die zijn schappelijk voor jonge bestuurders en sportwagens! 😉

          ken

            inderdaad Morgoth924 tis iets de verzekeringen…
            ik vind toch dat ze met een andere formule mogen afkomen voor de jongeren hoor…
            Ik snap je redenering zeker.
            Die 25+ chauffeurs moeten dan anders aangepakt worden, het probleem is ook als je dan hun rijbewijs intrekt voor x aantal maanden dat er sommige chauffeurs toch zullen rondrijden zonder… en een geldboete is toch al iets hé.

            zeg da wel da flitsen, kga hout vasthouden tot nu toe nog geen boete gehad… dat klopt
            maar ze zouden beter staan op de plaatsen waar het moet, bv hier een beetje verder is een school, bebouwde kom dus max 50km/u en tijdens bepaalde uren 30km/u en ik kan je verzekeren sommige die vliegen hierdoor tegen 70km/u en hier heb ik ze nog nooit ni zien staan….

            Dat klopt ook wat je zegt ivm de begeleider…

            die zijn zeer bekend hé! enkele vrienden zijn daar hun stage gaan volgen tot 2de graad en het is zeker ok
            Zelf heb ik mijn stage in Nijvel gedaan, bij Peugeot.

            Tis iets die verzekeringen.
            ik weet dat er wel een groot verschil kan opzitten… informeer je goed en bel een beetje rond.

              Kben nu ook mn rijbewijs aant halen, 2 maand ver 😛 dus binne een maandje gaak et afleggen.. Dus op 3 maand wa ik persoonlijk wel een goeie manier vind, krijd elke dag naar mn werk en terug + int wiekend.. Dus ervaring doe ik zobiezo wel op. Maar da sta los van de verzekering.
              Ne maat van mijne pa is verzekeringsagent en toen we daar aan het werken waren is da zobiezo te pas gekomen over de prijzen voor een verzekering, aangezien ne iets oudere 911 al betaalbaar is wou ik zo ene. Kzat ook altijd me het gedacht, al ik ene pak die ouder is dan 25 jaar dan ga da niks kosten.
              Da is dus helemaal verkeerd, zoals iemand al zei, tword berekend op het aantal Kw’s. En een oldtimer verzekering word normaal nooit aanvaard als je maar 1 wagen hebt. + bijkomende punt is, als je een ongeval hebt en er kan aangetoont worden dat de wagen voor dagelijks gebruik dient dan ga je ook zobiezo opdraaien voor de kosten. Da geld ook voor classic car verzekerig.

              Krijdt nu opt moment, deels met den traffic van mijne pa in de week die zobiezo op zijne naam sta en op andere momenten ast kan me diene van mn ma, ne laguna grandtour, wa mij da ga kosten weet ik nog nie opt moment, maar binnen een maandje azzek mn vast hopelijk heb ga ik die overkope en waag die op mijne naam late verzekeren. Die mens ee mij altijd gezegt dak max 78kw mocht hebben en dan was die perfect verzekerbaar en ging da als (gezinsverzekering) ik dan 3de wagen 700 euro kosten.. wa nie echt weinig is vind ek zelf.

              Ne porsche is normaal onverzekerbaar als je beginnend bestuur zijt of jong zijt. Maar als je dan naar 2 maatschappijen gaat die je afwijzen, die 3de moet je dan aanpakken ( of iets in diene aard ) tkomt der op neer , je geraakt altijd aan een verzekering, maar tegen welke prijs?
              Zo ee ne maat van mij ne Mini S gekregen. Die is 18 en ee juist hetzelfde voor gehad, ook eerst onverzekerbaar maar als ge genoeg wilt betalen geraakt ge der wel aan.

              En dan is der ook nog een mogelijkheid van eerste (hoofd-)bestuurder (gijzelf) en dan uw pa of ma als 2de bestuurder.

                Da’s inderdaad schandalig veel geld. Heel moeilijk op te hoesten voor jonge chauffeurs. Informeer eens bij erard (“verzekeringen” en vervolgens onderaan vraag en antwoord), zij claimen gespecialiseerd te zijn in oldtimer- en classic carverzekeringen.

                  [quote=”RSR”:3agxspic]3000 euro verzekering ??? amaai ik betaal ongeveer zo een 300 euro voor een 911 3.2 en voor de 530d ook al zo veel. Ni te doen man en ik dacht dat ik al te veel betaalde.[/quote]

                  reden is der staat sport bij da is maal 2 dan en ben nog maar 20 jaar.
                  Normaal geven ze dan ni rap verzekering (volksverzekering).
                  schandalige he toen ik 18 was moest ik op menne corrado 1500 euro verzekering betalen 😳

                    heb het ook al gehoord maar denk niet dat je een sportwagen gaat kunnen verzekeren daar 😉

                    zie al iemand met een paar maanden zijn rijbewijs al afkomen met een 911 turbo, “ja meneer tis voor die voordelige verzekering want kan nergens anders verzekerd worden, ben wel een zeer rustige chauffeur” 😆 😆

                      Ja dat kan er met te maken hebben maar zo veel verschil dat is pas erg 😕 ?:

                        dat is omdat hij zo jong is hé Luc,

                        ik betaal voor 3 wagens (classic car (928, 911 targa, mgb) +- 9000 oude belgische frankjes, wel op naam van ouders

                          3000 euro verzekering ??? amaai ik betaal ongeveer zo een 300 euro voor een 911 3.2 en voor de 530d ook al zo veel. Ni te doen man en ik dacht dat ik al te veel betaalde.

                            [quote=”RSR”:frni5mpu]Verzekeringen 😈 ik haat ze soms 😉 [/quote]

                            ge zet ni alleen maar taks en inschrijving zie ik al zitten, nu nog is luisteren bij verzekering.
                            Gewoon verzekeren ga al ni lukken denk (onbetaalbaar, zal een 3000 euro zijn, weet ik nu al) maar als classic car mischien wel maar dan zou er een optie op die kilometerbeperking moeten zijn want 5000 per jaar vindt ik maar weinig als je ermee naar’t buitenland zoekt te cruisen enzo 😀

                              Verzekeringen 😈 ik haat ze soms 😉

                                Ken;

                                Ik volg je heel goed in je redenering en ik ga voor een heel groot stuk mee met jou. Omstandigheden goed laten doorwegen bij het bepalen van de strafmaat is inderdaad erg belangrijk. Alleen zou ik iemand die onverantwoord rijdt (bv. onder invloed rijden) echt uit het verkeer willen halen. Indien het om een gefortuneerd persoon gaat, kan hij een fikse (en terechte) boete betalen, alsook een stijging van z’n verzekeringspremie. Na de tijdelijke intrekking van het rijbewijs, kan zo’n persoon weer gewoon in het verkeer komen en daar heb ik het moeilijk mee (eigenlijk heeft ie alleen een financiële straf gekregen). Zo’n mensen zouden daarom niet langer uit het verkeer moeten gehouden worden, maar wel “aangepakt” moeten worden, ervoor zorgen dat ze op een meer verantwoorde manier aan het verkeer gaan deelnemen, lukt dit niet, dan vliegen ze eruit. Hervallen? Nog strenger aanpakken! Helaas hol je zo steeds achter de feiten aan (er zijn dan al ongevallen gebeurd). Chauffeurs moeten dus beter gevormd worden van in den beginne, maar ook later er heel regelmatig aan herinnerd worden waarmee ze bezig zijn. Dat vraagt inspanningen, sensibilisering, eventueel en soort van doorgedreven verkeersopvoeding en dat zal niet iedereen even leuk vinden. Te veel campagnes werkt ook niet goed; gevaar voor afstomping, gewenning, “daar zijn ze weer” enz.. Tis moeilijk..

                                Over het flitsen: volledig akkoord, nu staan er veel hun tijd te verdoen, maar ‘t brengt op hé (hoorde iets van verdubbeling van onmiddelijke inningen 😮 ) ! En net omdat het opbrengt gaan ze hier nog wel even mee door, vrees en betreur ik.

                                Over de geschiktheid van een begeleider valt inderdaad ook veel te zeggen, misschien moeten ze ook aan een test onderworpen worden, helaas gaat het kostenplaatje ook omhoog hiermee. Zelf zie ik de methode van vrije begeleiding ook graag blijven, ik heb genoten van deze tijd!

                                Heb een rijstage gevolgd bij DEZE training school (maar er zijn er veel meer). Kost nu zo’n € 180 voor de eerste cursus dacht ik, daarna is het aan te raden vrij snel vervolgcursussen te volgen (die iets duurder zijn) en niet zoals ik een jaar wachten. Touring en vab geven regelmatig korting aan hun leden, kan handig zijn.

                                ken

                                  [quote=”morgoth924″:3nbflord]
                                  Hier ben ik het niet mee eens, een verzekering zie ik als een soort van sociaal vangnet. Met dit systeem zou je meer gefortuneerde mensen enorm bevoordelen in hun mobiliteit ten opzichte van een minder bedeelde die eens pech heeft gehad. Rotte appels zouden niet meer toegelaten mogen worden tot het verkeer, ongeacht of ze ervoor kunnen betalen.
                                  Ik voel zelf ook meer voor verplichte rijvaardigheidstests, als je zoals eerder aangehaald op je 26 een achttal van deze proeven succesvol achter de rug hebt, zal de kwaliteit van je rijkunsten enorm verbeterd zijn! Een doorgedreven rijvaardigheidsstage zou trouwens in het praktische examen moeten zitten, een rijbewijs halen wordt er duurder door (die gefortuneerde medemens zal het worst wezen), maar als de verzekeringsmaatsschappijen merken dat het aantal ongevallen met jonge chauffeurs daalt, dan dalen ook de premies en win je er dus bij. Dit alles moet op lange termijn gebeuren naast een mentaliteitswijziging die voor een aantal jonge chauffeurs toch nog hard nodig is, da’s moelijk, maar campagnes als BOB hebben hun effectiviteit bewezen.
                                  Ik ben zelf een jonge chauffeur van 23, veel rijervaring heb ik dus niet. M’n rijbewijs heb ik via de vrije begeleiding gehaald, een goedkope manier (dè doorslag bij mij) en in mijn ogen met een goede begeleider ook een erg geschikte manier. Probleem kan hem hier bij de begeleider liggen natuurlijk, de reden waarom rijscholen deze methode eruit willen. Daar valt ook veel voor te zeggen; iedereen opgeleid door een professional. In ieder geval heb ik reeds één rijbehendigheidsstage gevolgd (uit eigen zak betaald, vond ik verplichting tegenover mezelf, m’n passagiers en m’n medeweggebruikers) en da’s zeker niet m’n laatste! Jammer dat m’n verzekering voorlopig dit (nog) niet beloont met een premiedaling.[/quote]

                                  Ik zou dat systeem ook niet voor iedereen toepassen hé tot en met 25 jaar. En natuurlijk zou je ook de aard en de omstandigheden moeten bekijken van het ongeval ➡ bv als de chauffeur dronken is en hij reed te snel en daarnaast heeft hij ook nog een ongeval gehad, ja sorry maar daarmee heb ik geen medelijden hoor, die mag een serieus hoge boete betalen voor mij en zijn verzekeringspremie mag gerust een pakje stijgen hoor!! Stel je eens voor dat die persoon een andere persoon omver rijdt of tegen een andere wagen knalt en de andere persoon of zelf personen hebben een blijvend letsel tot gevolg of soms zelfs te dood…

                                  Iedereen kan pech hebben, maar je moet ook de omstandigheden van het ongeval bekijken, dit geval per geval. Ik spreek hier vooral over de mensen die dronken rijden en dat zijn niet alleen de jongeren.
                                  Ik vind zelf dat de politie meer alcoholcontroles moet toepassen ipv te staan flitsen op een autosnelweg bij droog weer…
                                  Ik vind het bv erger als er iemand in de bebouwde kom geflitst wordt tegen 80km/u bij droog weer ivm geflitst te worden tegen 160km/u bij droog weer op de autostrade met weinig verkeer.

                                  Zelf ben ik ook nog een tamelijke jonge chauffeur, ik heb ook mijn rijbewijs gehaald via de vrije begeleiding met een goede begeleider.
                                  Het is niet omdat je jong bent dat je je verantwoordelijkheden niet kent.
                                  Kijk eens rond als je rijdt, wat zie je het zijn niet alleen de jongeren die roekseloos rijden, maar ook de leeftijdgroep van 25+ jaar tot .. jaar.

                                  Die rijstages ok, kan misschien wel helpen, zelf heb ik er ook eentje gedaan een 3tal jaar geleden, alles werd er goed uitgelegd enz… zowel in de theorie als in de praktijk, als er iets gebeurd in het echt, dan gaat het natuurlijk allemaal veel rapper en daar is het ook niet altijd mogelijk om uit te wijken wegens plaatsgebrek of andere factoren, maar het is natuurlijk altijd goed meegenomen en je leert er wel uit vind ik.

                                  Dat de rijschool die vrije leermethode er wil uithalen, vind ik persoonlijk niet correct. Er zou zo’n tussenoplossing moeten zijn, of misschien moet de begelijder eerst een test ondergaan om te zien dat de begeleider nog bekwaam is om begeleider te mogen zijn…
                                  Ik vind het ook niet echt juist als je op 3-6 maanden je rijdbewijs wil halen (niet verplicht met begeleider – 20uren rijstage met de rijschool)omdat je dan je fouten die je maakt misschien niet gaat zien en daarvoor dient die begeleider juist, hij moet je op je fouten wijzen.
                                  ok misschien is het soms moeilijk voor mensen om een begeleider te zijn… en ik weet ook dat het niet voor iedereen even gemakkelijk is natuurlijk.

                                  Dat is natuurlijk mijn mening hierover

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.