Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › verzekering oldtimer?
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 5 maanden geleden door Angelo.
-
MakerDiscussie
-
7 augustus 2013 om 17:38
Hallo ,
Ik heb even de search gebruikt maar er komen zoveel topics op die erniets mee te maken hebben..
Hierbij dus de vraag: hoeveel betalen jullie aan verzekering voor je oldtimer? met O plaat in belgie.mvg
Glen -
MakerDiscussie
-
[quote=”WES-RS” post=138703]Dan vind ik €110 best veel voor een O-plaat en maar 18pk. 😕
Moeten ze normaal gezien geen geld bijgeven als je maar zo weinig vermogen hebt als een slak op steroïden?Is maar een geintje hoor, de klassieke 500tjes vind ik nog steeds één van de leukste en mooiste wagentjes! :up:[/quote]
:happy: :happy: :happy:
Ze hadden me wijs gemaakt dat het 218 pk was :bounce:waarom ik een O plaat neem? voor mij simpel – US import en geen GVA + heb andere velgen etc
-> d’Ietere en hun procedure.. duurt 6 maand ofzo
Dus daarom O plaat , is toch enkel voor af en toe bij goed weer.. Verder moet de wagen volledig in orde zijn , anders rijd je er niet mee.. vind ikmvg
Het stuk omtrent keuring dat werd uit het voorstel geknipt en laten ze over aan de gewesten.
Dus blijft momenteel een eenmalige keuring. :applaus:[quote=”zipper” post=138761]@porsche,sinds 1 july 2013 zijn er geen restricties voor o platen,je mag rijden waar en wanneer je wil,juist de wage nni verhuren of woon werk verkeer gebruiken,maar daar dient ne oldie ook ni voor.
Dus oldtimer heeft niks minderwaardig tgn gewoon platen :up:
Wat de keuring betreft is toch maar geldklopperij,dat je auto in perfecte staat is of ni ,als zij hun quota afkeuring niog ni hebben,dan hangd ge ,en weet waar ik van klap uit het verleden :bounce:[/quote]
Klop hetgeen je zegt, de wetgeving is hier recentelijk in versoepeld.
Hoe zit dat eigenlijk met de keuring want daar vindt je weinig over terug, is die éénmalig ?@porsche,sinds 1 july 2013 zijn er geen restricties voor o platen,je mag rijden waar en wanneer je wil,juist de wage nni verhuren of woon werk verkeer gebruiken,maar daar dient ne oldie ook ni voor.
Dus oldtimer heeft niks minderwaardig tgn gewoon platen :up:
Wat de keuring betreft is toch maar geldklopperij,dat je auto in perfecte staat is of ni ,als zij hun quota afkeuring niog ni hebben,dan hangd ge ,en weet waar ik van klap uit het verleden :bounce:Marsh is een makelaar, geen verzekeraar.
Ze hebben wel veel ervaring met oldtimers via de Belgische oldtimerclubs.
Ik heb me een jaartje via makelaar Erard bij maarschappij National Suisse verzekerd, maar heb mij dit zwaar beklaagd.
Erard is een perfect makelaarskantoor dat zeker het checken waard is, maar NS heeft er echt een soepje van gemaakt. Zelfs even schrik gehad dat ik op de zwarte lijst ging belanden door hun geklungel…Dan maar bij mijn eigen werkgever een polis afgesloten en mooie voorwaarden gekregen. Mijn 11’je is nog geen oldtimer maar ik betaal minder dan 200€ BA + RB.
[quote=”porsche” post=138657][quote=”Mikey” post=138643]+1
Als je wagen origineel is en in orde waarom dan O-plaat, ik begrijp het ook ni
Ik betaal 110 voor BA[/quote]
110 euro, dat is wel heel weinig hoor, bij welke maatschappij zit jij.
Zelf zit ik bij AG met een BM -2[/quote]Marsh
Dan vind ik €110 best veel voor een O-plaat en maar 18pk. 😕
Moeten ze normaal gezien geen geld bijgeven als je maar zo weinig vermogen hebt als een slak op steroïden?Is maar een geintje hoor, de klassieke 500tjes vind ik nog steeds één van de leukste en mooiste wagentjes! :up:
110 euro maar pas op ik rij met een zware Fiatje 500.
O-plaat is zo groot als mijn bumper 😀
[quote=”Mikey” post=138643]+1
Als je wagen origineel is en in orde waarom dan O-plaat, ik begrijp het ook ni
Ik betaal 110 voor BA[/quote]
110 euro, dat is wel heel weinig hoor, bij welke maatschappij zit jij.
Zelf zit ik bij AG met een BM -2waarom ik met een O-plaat rijd op m’n 51 jaar oude engelse dame? ik zal je één voorbeeld geven:
mijn stuurbekrachtiging kan er niet tegen dat je torsie op de voorwielen zet zonder dat de motor draait. het ding gaat er telkens van lekken.
en om eindeloze discusies onder de brug te vermijden, met acute hypertensie tot gevolg, blijf ik daar liever weg.+1
Dit is ook mijn mening.
Elke keer ik een wagen met O-plaat zie, vraag ik me steeds af wat er mis mee zou zijn… 😕OT: Ik betaal €277 (als jonge bestuurder met BM4) voor onbeperkt rijden.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.