verzekering Porsche, waar?

Home Forum Porsche Talk verzekering Porsche, waar?

• Maker
    Discussie

• maartenmattan
    Deelnemer

Beste vrienden,

Graag wens ik info waar ik mijn Porsche boxster 987 die binnekort wordt geleverd kan laten verzekeren…

Eigenlijk vraag ik me af wat dat mij gaat kosten ongeveer.
      En heeft iemand een suggestie waar ik mijn verzekering eventueel kan nemen.

Ben juist 25jaar 🙂 , bonus malus 7

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 69)
    • Anoniem

[quote=”torig”:3o1rpd6j][quote=”fdeville”:3o1rpd6j]
        Hewel, laat ons eens allemaal onze cijfertjes geven: mijn 996 van 2001 is officieel geschat op 39,800 euro btw incl. en in kleine omnium betaal ik jaarlijks, bij Ethias, 2060 euro. Dit is dus inclusief de gewone verzekering en rechtsbijstand. En eveneens met gewoon alarmsysteem (type VV2).
        Als ik jouw cijfers zie dan heb ik het gevoel dat ik teveel betaal.[/quote]

Mijn 996 van 2002 is niet geschat, maar ik betaal voor een kleine omnium toch zo’n 900 à 1300EUR* dacht ik. Ik heb daarbij géén franchise (niet voor glasbreuk, bij diefstal, … nooit. ). Wou ik full omnium dan zou het op zo’n 3.5k komen mét een heftige franchise :s

Ik ben er echter maar 26, maar heb wel BM 5. En ja, mijne makelaar heeft dat heel goed geflikt 😉

* De reden dat ik het nu niet precies meer weet is omdat ik een paar maand voor de Boxster had moeten bijbetalen en dan het verschil met de 996. Dus ik moet het nog even nakijken.[/quote]
        Ik ben 39 😥 en heb BM0. Bij welke maatschappij zit je voor die prijs ? Ik ben zinnens te veranderen, want ik word ‘geringeld’ bij Ethias…

[quote=”fdeville”:2595qa54]
          Hewel, laat ons eens allemaal onze cijfertjes geven: mijn 996 van 2001 is officieel geschat op 39,800 euro btw incl. en in kleine omnium betaal ik jaarlijks, bij Ethias, 2060 euro. Dit is dus inclusief de gewone verzekering en rechtsbijstand. En eveneens met gewoon alarmsysteem (type VV2).
          Als ik jouw cijfers zie dan heb ik het gevoel dat ik teveel betaal.[/quote]

Mijn 996 van 2002 is niet geschat, maar ik betaal voor een kleine omnium toch zo’n 900 à 1300EUR* dacht ik. Ik heb daarbij géén franchise (niet voor glasbreuk, bij diefstal, … nooit. ). Wou ik full omnium dan zou het op zo’n 3.5k komen mét een heftige franchise :s

Ik ben er echter maar 26, maar heb wel BM 5. En ja, mijne makelaar heeft dat heel goed geflikt 😉

* De reden dat ik het nu niet precies meer weet is omdat ik een paar maand voor de Boxster had moeten bijbetalen en dan het verschil met de 996. Dus ik moet het nog even nakijken.

Mijn gewone doch verplichte B.A. verzekering kost 200 euro jaarpremie inclusief taksen en met de enige beperking dat ik de P niet mag gebruiken voor beroepsdoeleinden.(geen probleem want ik heb een firmawagen).
            Mijn rechtsbijstand kost 49 euro jaarpremie inclusief taksen bij een echte onafhankelijke maatschappij, marktleider in België en Europa, als bijkomend voertuig.

Dit ter info,
            Eric

@Eric63: dat is een eerlijke prijs volgens mij, ik betaal net geen 800€ voor kleine omnium, rechtsbijstand enz…

@Fdeville: volgens mij betaal jij ook teveel

Anoniem

[quote=”eric63″:gdyci85f]Ik heb navraag gedaan bij mijn makelaar voor een kleine omnium (brand, diefstal, glasbraak en natuurrampen) in werkelijke waarde (=waarde dag voor het ongeval bij totaal verlies, lees brand of diestal), zonder vrijstellingen en met het huidige alarmsysteem (geen CJ1)voor de 993 van 10/1994 met een gemiddelde dagwaarde van 30.000 euro.
                Premie : 733 euro inclusief taksen.
                Ik heb weliswaar geen vergelijkingsbasis, dus is de vraag is dit een correcte premie of toch aan de dure kant 🙄 ❓

Eric[/quote]
                Als ik jouw cijfers zie dan heb ik het gevoel dat ik teveel betaal.

Ik heb navraag gedaan bij mijn makelaar voor een kleine omnium (brand, diefstal, glasbraak en natuurrampen) in werkelijke waarde (=waarde dag voor het ongeval bij totaal verlies, lees brand of diestal), zonder vrijstellingen en met het huidige alarmsysteem (geen CJ1)voor de 993 van 10/1994 met een gemiddelde dagwaarde van 30.000 euro.
                  Premie : 733 euro inclusief taksen.
                  Ik heb weliswaar geen vergelijkingsbasis, dus is de vraag is dit een correcte premie of toch aan de dure kant 🙄 ❓

Eric

Setakira, ik dacht dat ze dan een formule gingen toepassen.
                    Bijvoorbeeld: waardebepaling op 1/1/x.
                    Schade op 1/7/x. Waarde – (factoren * 6 maand) = waarde op 1/7/x.

Ben ingewikkeld aan het doen om te zeggen dat je taxatiewaarde waarschijnlijk niet gelijk is aan het bedrag dat zal uitgekeerd worden.

Let wel, mijn makelaar zei dat het kon zijn dat voor een diefstalverzekering de premie “even hoog zou kunnen zijn als voor een nieuwe Porsche”.
                    Nu ja, we zien wel. Niet geschoten, altijd mis.
                    En op mijn 996 betaal ik echt niet wat ik zou betaald hebben op bijvoorbeeld een nieuwe Cayman S (scheelt 3k).

@993S
                    hopelijk helpt het iemand 8)
                    Ik hoop echt dat ze het betaalbaar gaan kunnen verzekeren.

Er is al een eerste geïnteresseerde aan wie ik de contactgegevens heb doorgespeeld. Ik vermoed dat we eerstdaags dan wel wat zullen vernemen, en hopelijk is het goed nieuws!!!!

Best een waardebepaling laten doen door een expert.

Is bij de meeste verzekeringsmaatschappijen ook vereist om oudere wagens omnium te verzekeren.

De vraag die ik mij altijd bij een diefstal of total-loss stel is wat de dagwaarde van de wagen is voor een verzekeraar. Is dit wel de exacte waarde van de wagen want we weten allemaal als ze moeten uitbetalen dan doen ze allemaal moeilijk.
                        Is het niet beter om eerst een rapport op te laten stellen van de exacte waarde van je wagen en deze te laten updaten om de x-jaren? Zo is er geen discussie mogelijk indien er iets voorvalt. Sommige wagens blijven hun waarde houden of stijgen nu éénmaal in waarde (als ze goed onderhouden worden).
                        Of is deze meerkost van deze attesten niet de moeite?

Voila Torig , dat is wat de mannen hier nodig hebben.
                          Dus bij deze is er al tenminste één kanaal waar je je oude P kan verzekeren tegen diefstal.
                          Zogauw ik iets hoor van mijn makelaar dan post ik het ook hier.

Kan iemand eigenlijk een idee geven van wat een verzekering classic car ongeveer kost voor ne 3.2 van ’85 voor iemand da 24 is, en al een verzekering heeft lopen gehad aan bonus malus 6, als da al uitmaakt 🙂 ) .

[quote=”993S”:1evhh7lh]
                              Het gaat over een aantal eigenaars van “oude” Porsche’s die willen weten of ze uberhaupt een kleine omnium kunnen afsluiten.
                              Gegevens zullen zeker volgen als je familie eerst laat weten of hij oude Porsche’s tegen diefstal kan verzekeren. Dus auto’s die voor bv 97 gebouwd zijn.[/quote]

Ik heb het eens nagevraagd. Volgens hem is diefstal géénszins een probleem – weliswaar zal je de dagwaarde van je auto uitgekeerd krijgen bij diefstal (lijkt me ook niet meer dan normaal?).
                              Voor een kleine omnium zei hij dat inderdaad de meeste maatschappijen dat verwerpen, maar middels een goede makelaar moet het mogelijk zijn.
                              Zijn modus operandi is dan ook bij de verzekeraars waar hij mee samenwerkt* te verklaren dat hij het voertuig gezien heeft en de algemene staat kan omschrijven. Eventueel kan het zijn dat een inspecteur de wagen ook even moet nakijken, of dat er als tussenoplossing foto’s naar de verzekeraar worden gestuurd om de “status” van de wagen te laten vastleggen.

Wie interesse heeft mag me per PB om de contactgegevens vragen.

Even een situatieschets: de man was jarenlang kantoordirecteur van een Dexia in het dorp. Na zijn pensioen is hij zich steeds met verzekeringen blijven bezighouden. Beetje bezigheidstherapie/hobby zeg maar.

* : om mij toen ik 20 was aan een verzekering te helpen voor mijn Yamaha R1 -toen 150pk- heeft hij maar liefst 11 verzekeraars gecontacteerd om de beste voorwaarden vast te krijgen (en uberhaupt een bereidwillige verzekeraar te vinden).

[b]Begrijp
                              a/ dat ik hier niks aan verdien
                              b/ dat de man niet kan toveren
                              c/ dat ik het ten stelligste zou appreciëren als u énkel contact opneemt als u daadwerkelijk interesse hebt!
                              Gaat de deal daarna niet door of zijn de voorwaarden niet interessant, dat is uiteraard jouw vrijblijvende beslissing.
                              [/b]

Hij is in Oost-Vlaanderen (dichtbij Gent) gevestigd. Alle contact verloopt doorgaans via telefoon, ‘k zou niet weten of hij een emailadres heeft. Een site alleszins niet 😉

Anoniem

[quote=”fdeville”:y85iwngg][quote=”spikey”:y85iwngg]kan iemand mij vertellen waar ik een verzekering ‘klein omnium’ voor een porsche 993 aan een voordelige prijs kan krijgen?

de banken/verzekeraars waar ik tot nu heb aangeklopt willen geen klein omnium geven voor auto’s ouder dan vier jaar…

zou wel een streep door mijn rekening zijn…[/quote]
                                Ik zit bij Ethias voor mijn 996 van 2001. Was geen enkel probleem voor een kleine omnium.[/quote]
                                Vergeten aan toe te voegen: ik had ook een kleine omnium via Ethias voor mijn 964 van 1992. En ze hebben daar nooit moeilijk over gedaan of weigerachtig tegenover gestaan. Of was dat misschien omdat ik al wat ouder 😳 ben (39) ?

[quote=”torig”:29md2b8l]
                                  Ik kan gerust eens luisteren bij hem als men mij de gegevens van de wagens kan doorspelen.
                                  [/quote]

Het gaat over een aantal eigenaars van “oude” Porsche’s die willen weten of ze uberhaupt een kleine omnium kunnen afsluiten.
                                  Gegevens zullen zeker volgen als je familie eerst laat weten of hij oude Porsche’s tegen diefstal kan verzekeren. Dus auto’s die voor bv 97 gebouwd zijn.

hier ook altijd fortis;

Ik betaal 340 voor een 944 ben 23 en BM 7 denk ik

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 69)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.