verzekering

  • Maker
    Discussie

  • wekki
    Deelnemer

      hey, ik ben vandaag bij verzekeringsagent geweest en heb gehoord wat ik moest betalen voor nen 911 3liter en hij was aant zien maar omdat ik nog maar 20 jaar ben is het bena niet te betalen voor mij (sport)
      maar der stond één 911 3 liter waar gezinswagen bij stond.
      Maar hij kon niet zien welk type ofzo weten jullie welk.
      Want ne sport ga ik momenteel niet kunne betalen.
      ik wist niet wat ik hoorde toen hij dat zee.
      is het echt waar???

    9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
      • 944 cabrio is meestal nen 3.0 16v 211pk of zoiets

        jaarlijkse taks is iets van een 607 euro per jaar

        inschrijvingstaks zal iets van een 150 of 200 euro zijn ongeveer

          ben juist wat te weten gekomen van ne maat van mij.
          zone 944 cabrio is altijd classic car want leeftijd is zoiezo 15 jaar want ze zijn maar van 89 tot 91 gebouwd maar weet iemand hoe verzekering daar op bepaald wordt en wat taks is.
          Menne maat heeft een golf1 1100cc dus kan ni echt gaan vergelijken 😕 .
          Mischien weten sommige mensen het hier.
          Als verzekering en taks meevallen. dat het niet de prijzen zijn als van gewoon verzekering enzo dan koop ik hem waarsch.

            [quote=”morgoth924″:s5jkxyjf][quote=”ken”:s5jkxyjf] de jongeren ook hetzelfde laten betalen maar als ze een ongeval doen en ze zijn in fout, dat ze dan hun premie verhogen met xxx% naar gelang de aard en de omstandigheden van het ongeval natuurlijk![/quote]

            Hier ben ik het niet mee eens, een verzekering zie ik als een soort van sociaal vangnet. Met dit systeem zou je meer gefortuneerde mensen enorm bevoordelen in hun mobiliteit ten opzichte van een minder bedeelde die eens pech heeft gehad. Rotte appels zouden niet meer toegelaten mogen worden tot het verkeer, ongeacht of ze ervoor kunnen betalen.

            Ik voel zelf ook meer voor verplichte rijvaardigheidstests, als je zoals eerder aangehaald op je 26 een achttal van deze proeven succesvol achter de rug hebt, zal de kwaliteit van je rijkunsten enorm verbeterd zijn! Een doorgedreven rijvaardigheidsstage zou trouwens in het praktische examen moeten zitten, een rijbewijs halen wordt er duurder door (die gefortuneerde medemens zal het worst wezen), maar als de verzekeringsmaatsschappijen merken dat het aantal ongevallen met jonge chauffeurs daalt, dan dalen ook de premies en win je er dus bij. Dit alles moet op lange termijn gebeuren naast een mentaliteitswijziging die voor een aantal jonge chauffeurs toch nog hard nodig is, da’s moelijk, maar campagnes als BOB hebben hun effectiviteit bewezen.

            Ik ben zelf een jonge chauffeur van 23, veel rijervaring heb ik dus niet. M’n rijbewijs heb ik via de vrije begeleiding gehaald, een goedkope manier (dè doorslag bij mij) en in mijn ogen met een goede begeleider ook een erg geschikte manier. Probleem kan hem hier bij de begeleider liggen natuurlijk, de reden waarom rijscholen deze methode eruit willen. Daar valt ook veel voor te zeggen; iedereen opgeleid door een professional. In ieder geval heb ik reeds één rijbehendigheidsstage gevolgd (uit eigen zak betaald, vond ik verplichting tegenover mezelf, m’n passagiers en m’n medeweggebruikers) en da’s zeker niet m’n laatste! Jammer dat m’n verzekering voorlopig dit (nog) niet beloont met een premiedaling.[/quote]

            waar doe je zo’n rijbehendigheidsstage?
            en wat kosten die stages?

              [quote=”ken”:1e6npuvg] de jongeren ook hetzelfde laten betalen maar als ze een ongeval doen en ze zijn in fout, dat ze dan hun premie verhogen met xxx% naar gelang de aard en de omstandigheden van het ongeval natuurlijk![/quote]

              Hier ben ik het niet mee eens, een verzekering zie ik als een soort van sociaal vangnet. Met dit systeem zou je meer gefortuneerde mensen enorm bevoordelen in hun mobiliteit ten opzichte van een minder bedeelde die eens pech heeft gehad. Rotte appels zouden niet meer toegelaten mogen worden tot het verkeer, ongeacht of ze ervoor kunnen betalen.

              Ik voel zelf ook meer voor verplichte rijvaardigheidstests, als je zoals eerder aangehaald op je 26 een achttal van deze proeven succesvol achter de rug hebt, zal de kwaliteit van je rijkunsten enorm verbeterd zijn! Een doorgedreven rijvaardigheidsstage zou trouwens in het praktische examen moeten zitten, een rijbewijs halen wordt er duurder door (die gefortuneerde medemens zal het worst wezen), maar als de verzekeringsmaatsschappijen merken dat het aantal ongevallen met jonge chauffeurs daalt, dan dalen ook de premies en win je er dus bij. Dit alles moet op lange termijn gebeuren naast een mentaliteitswijziging die voor een aantal jonge chauffeurs toch nog hard nodig is, da’s moelijk, maar campagnes als BOB hebben hun effectiviteit bewezen.

              Ik ben zelf een jonge chauffeur van 23, veel rijervaring heb ik dus niet. M’n rijbewijs heb ik via de vrije begeleiding gehaald, een goedkope manier (dè doorslag bij mij) en in mijn ogen met een goede begeleider ook een erg geschikte manier. Probleem kan hem hier bij de begeleider liggen natuurlijk, de reden waarom rijscholen deze methode eruit willen. Daar valt ook veel voor te zeggen; iedereen opgeleid door een professional. In ieder geval heb ik reeds één rijbehendigheidsstage gevolgd (uit eigen zak betaald, vond ik verplichting tegenover mezelf, m’n passagiers en m’n medeweggebruikers) en da’s zeker niet m’n laatste! Jammer dat m’n verzekering voorlopig dit (nog) niet beloont met een premiedaling.

              Anoniem

                als ze u gewoon zouden verplichten van een cursus te volgen en deze elk jaar te herhalen totdat je uit de risico categorie komt, zouden er ook al minder ongevallen gebeuren. De cursus zou veel goedkoper zijn vanwege het aantal contracten dat ze zouden doorgeven en de chauffeurs zouden veel stuurvaster zijn. Tegen dat je van je 18 tot 26 dit 8 keer zou gedaan hebben tov nooit moet er toch een verschil zijn. Dan is het risico minder tov nu.
                Dan de verzekeringspremie wel aan passen natuurlijk zodanig dat een jongere geen premie moet betalen waar ie blauw van wordt.

                  de verzekeringen zijn inderdaad een oplichting naar jongeren toe
                  ik zelf zijn er 25 en merkte al van af mijn 18de op dat ik geen porsche mocht kopen toen zij vroegen met welke wagen wenst u zich te verzekeren en ik daarop antwoorde. zij zijden al direct kwrees dat da beke te duur zal zijn voor u. eigenlijk niet verantwoord dat de wetgever en de verzekeringsmaatschappij niet ieder geval appart bekijkt
                  ipv hen te beoordelen op hun leeftijd of hoelang zij hun rijbewijs al hebben of de pks van de wagen precies of ze kunnen een skoda niet opzetten en zwaarder maken. ze zouden beter kijken naar het karakter dat een pers. vertoond
                  trouwens ze zouden moeten weten dat porschisten rijden met verstand en zeker niet de cowboy uithangen

                    ik heb men lesje al geleerd, ik geef toe op sommige auto’s krijgen jonge chauffeurs beter geen verzekering maar wete als ge is iets voor gehad hebt dan begint je verstand wel te werken zalle.
                    Heb eens zwaar ongeval gehad met corrado, veel sjans gehad dat er ik niets had maar tegen die snelheid zal dat geen 2 keer lukken.
                    met het minderen voor een bocht had hij zen poepje gelicht en ben ik beginne slippen. ben bocht nog doorgeraakt, wel langs binnekant (sjans gehad dat er geen tegenlingers waren) maar op dat uur kon dat slecht.
                    en ben achter bocht direct terug beginne slippe en er uit gegaan op ne muur.
                    sindsdien denk ik wel een beetje meer na 😕 .
                    Wel spijtig dat het op die manier moet moja

                    ken

                      Ook ff reageren.
                      De verzekeringen profiteren toch een beetje van de jonge chauffeurs vind ik persoonlijk hoor… als je die bedragen hoort… das ni te doen…
                      Ze moeten een ander systeem uitvinden voor de jongeren, want nu betaalt iedere jonge chauffeur mee omdat er enkele jongeren teveel drinken en die veroorzaken dan ongevallen of omdat ze te wild rijden (ze denken dat ze kunnen rijden, maar ze hebben te weinig ervaring).
                      een andere systeem zou beter zijn ➡ de jongeren ook hetzelfde laten betalen maar als ze een ongeval doen en ze zijn in fout, dat ze dan hun premie verhogen met xxx% naar gelang de aard en de omstandigheden van het ongeval natuurlijk!

                      En ik denk ook als je met een Porsche rijdt, dat je wel voorzichtig bent
                      je moet toch steeds met je verstand rijden.

                        Hoe oud is je 911? Normaal wordt je verzekering berekend op het aantal kw van je auto, je leeftijd, woonplaats, joe lang je je rijbewijs hebt enz…
                        Ben je bij een bank verzekerd of bij een onafhankelijke agent?
                        Rij je dagelijks met je 911 of af en toe?

                        Dat speelt allemaal een rol.

                        911 “gezinswagen” ??? haha

                      9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.