verzekeringsprobleem?? jullie mening…

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen verzekeringsprobleem?? jullie mening…

• Maker
    Discussie
  • ik ga ff hier mijn probleem neerpennen, misschien kan iemand van jullie me wat raad geven want ik weet het ff niet meer….

3 tal maand geleden staat men wagen geparkeerd op een parking te gent, een aanhanger is van een bestelwagen gevlogen, resultaat: deuk in men deur en spatbord, persoon (nederlander) had netjes zen gegevens achtergelaten…

dus papiertjes ingevuld alles geregeld bij de verzekering

2dagen later= mooi weer. Ik wil men dakje openen en halverwege is er geen beweging meer in te krijgen. Ik meld dit ook aan de garage als de wagen binnenmoet voor expertise

Na de expertise (1 week later) krijg ik van de expert te horen dat het dakprobleem niet kan verderkomen van het ongeval, ik betwist dit en krijg vervolgens een (2de) expertise bij demontage aangeboden.

Deze 2de expertise kan pas 2 (!!!) maand later gebeuren (net voor de herstelling)

Een week voor ik men wagen moet binnenbrengen voor de 2de expertise (en eventuele herstelling) rijd een collega van me nog eens tegen men wagen (geparkeerd op de parking van men werk) met als gevolg een grote barst in men voorbumper. bij Verellen vertellen ze me dat deze ook dient vervangen te worden

Ik vraag uitdrukkelijk aan de mensen van Verellen mij te contacteren ivm de beslissing van de expertise alvorens tot herstelling over te gaan, dit hebben ze dus niet gedaan en de wagen is zonder mijn toestemming hersteld (dus alles behalve het dak)

ik krijg vervolgens mijn wagen terug en stel de volgende gebreken vast:
    -windgeruis vanaf 90 km/u te horen aan de herstelde deur
    -airco/ ruitenwissers en lichten doen het soms niet, soms wel (na mermaals herstarten is dit opgelost)
    -dak is nog steeds stuk

Ik ben dus in de verste verte tevreden met de afhandling van de 2 schadegevallen aan men wagen

ik heb ondertussen al MEERMAALS contact opgenomen met zowel Verellen als mijn verzekeringsagent en geen van beide kan mij een pasklare oplossing geven…

vandaag gaat de wagen nogmaals binnen bij Verellen om te KIJKEN wat het probleem is… verder als kijken komen ze daar volgens mij niet… 👿

De herstellingen zouden aan de verzekering net geen 3000€ kosten, ik zou dan al zo denken dat het dan toch wat deftig gemaakt zou worden…

het enige wat men agent voorstelde was een soort ‘ombudsdienst’ in te schakelen, maar of dit veel gaat uithalen, langs alle kanten sta ik gewoon in de kou…

conclusie: ben je niet tevreden==> PECH zoek het zelf maar uit 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • Stuur mij anders even een PB zodat ik je verder kan helpen.
      Ikzelf ben ook met een soortgelijk geval bezig en kan je misschien wat tips geven

vooraleer je een advocaat inroept, altijd eerst (vriendelijk) een aangetekend schrijven met een duidelijke ingebrekestelling met het terloops vermelden van eventuele verdere juridische stappen.

zolang je hen niet in gebreke stelt, maakt het noch voor de verz mij noch voor de garage uit of je nu honderd of duizend telefoontjes pleegt.

alle schade waarvan je kan aantonen dat ze duidelijk een ‘causaal verband’ vertonen (dus ze moet door het ongeval veroorzaakt zijn) met het ongeval dient de verzekeringsmaatschappij op zich te nemen. als uit een expertise (veronderstel dat het hier gaat om een minnelijke expertise en niet een expert aangeduid) blijkt dat schade aan het dak niet het gevolg is van het ongeval, gaat dit wel niet onder je verzekering vallen. hopelijk toont de 2e expertise wel het causaal verband aan, want als 2 expertises geen causaal verband aantonen, ga je dat niet kunnen weerleggen voor een rechter.

als een garage een grote herstelling doet waarbij je dan ook nog eens eerst uitdrukkelijk stelt dat ze moeten wachten tot het resultaat van de expertise, had verellen dit moeten doen. maar ja, anderzijds ga je dat niet kunnen bewijzen.
        alle zaken die hersteld zijn, maar achteraf toch niet goed hersteld blijken te zijn dient te garage opnieuw correct te herstellen (hiervoor die ingebrekestelling dus). als ik me niet vergis, is het herstel van die zaken een resultaatsverplichting en komt verellen hier dus te kort.

Heb je een uitgebreide rechtstbijstand in je autopolis of een afzonderlijke rechtsbijstandpolis ? In principe wel aangezien je voor de schadebegroting reeds een tegenexpert liet aanstellen.
          Hetgeen wij, zelf ook verzekeringsmakelaar, zouden doen, is de beide experten opnieuw ter plaatse te roepen bij Verellen en alle gebreken laten vastellen door deze experten.
          Indien dit geen oplossing is, op basis van de waarborg rechtsbijstand voor contractuele geschillen een derde expert aanstellen die alle partijen dan ook maar dient te verzoenen.
          Indien de herstelling niet deftig is uitgevoerd, is het dikke zever dat AXA de betaling niet kan tegenhouden. Uiteindelijk ben je zelf de schadelijder en dan ook begunstigde van de vergoeding, tenzij je een volmacht tekende bij de hersteller.
          Waarschijnlijk zal Verellen een conventie lopen hebben met AXA, waardoor het voor hun moeilijker is de vergoeding van de schade aan jou te doen ipv aan Verellen.
          Zet wat druk achter je agent en vraag hem het nodige te doen zodat deze zaak spoedig wordt opgelost, want hoe langer je wacht hoe moeilijker het zal worden.

Axa zal alleszins geen tussenkomst leveren voor deze zaak. Je moet eerst rechtsbijstand hebben en pas nadien kunnen schadegevallen in aanmerking komen voor hun tussenkomst.

Hoe je je problemen mer Verellen oplost weet ik niet maar met AXA kan je ze oplossen door je rechtsbijstand in te schakelen als je die hebt.

Je vraagt hem om de rechtsbijstand te activeren (om alle bovengenoemde redenen) en de tegenpartij aan te manen/dagvaarden. Bij tegenpartij stel je dan AXA zelf voor (dus niet Verellen of wie je ook aanreed).

Voor de verzekeringspartij betekent dit:

1. Een onafhankelijke advocaat op hun kosten
              2. Een eigen advocaat (meestal interne juridische dienst) van AXA zelf om zich te verdedigen tegen hun eigen rechtsbijstand.

Voor een eenvoudige zaak loopt de kost van AXa dan al vlug op tot 1000 tot 2000e afhankelijk of het tot conclusies en gerechtelijke stappen komt. Mogelijks komen ze dan tot een minnelijke schikking met jou.

Alles wel via aangetekend schrijven doen.

Succes.

Michel

wagen is juist terug van Verellen en de volgende O zo prachtge uitleg gekregen….

(ik had men moeder ermee naar ginder gestuurd en ze heeft ook duidelijk laten horen dat we alles behalve tevreden waren van hun service)

klachten van mij waren:
                – windgeruis boven de 90 km/u aan de door hun herstelde deur
                – raam gaat enorm traag naar beneden
                – airco/ wissers en verlichting werken soms wel, soms niet
                – defect dak

hun uitleg:
                – raam staat 2 a 3 mm lager dan normaal, daardoor het geruis, dit konden ze moeilijk ontkennen dus maakten ze ook geen probleem voor om dit te herstellen
                – electrische toestanden zou komen doordat mijn contactslot ineens VERSLETEN is (dus weeral niet hun schuld)
                – dak ==> ook TOEVALLIG slijtage

tot op de moement van het ongeval heb ik nooit het minste probleem aan men wagen gehad, nu ineens scheelt er vanalles en dan zou het slijtage zijn… zouden er zulke naieve mensen bestaan die hun praatjes nu ook echt geloven?

morgen wederom afspraak bij de verzekeraar

kan ik eigenlijk ook aanspraak maken op een vergoeding voor men benzine en uren verlet? want die beginnen ook al aardig op te lopen door meermaals moeten heen en weer te rijden… 😈

Ikzelf heb ( al een paar keer gemeld ) ook geen echte (lees geen ene ) positieve ervaring met die garage en mij zien ze er ook nooit meer.

Ik herken je ervaring en reactie en geloof me , wij zijn niet de enigste.

ik denk dat ik met de zomer in aantocht toch maar is bij de kleine zelfstandige ga horen, want als ik op de officiele professionelen moet wachten kan het zijn dat ik van de zomer geen enkele maal cabrio heb kunnen rijden ❗

sorry dat ik jullie lastigval met mijn klaagrede, maar k vind het er echt niet meer serieus aan toegaan…nooit zet ik daar nog een voet binnen

binnen een uurtje gaat iemand met mijn wagen nogmaals bij verellen langs (kan zelf niet door het werk)

ben eens benieuwd wat het ditmaal gaat zijn…

wij zijn zelf ook zelfstandigen, maar hoe ze daar met hun ‘klanten’ omspringen… dat kan er bij mij niet in hoor, dito bij AXA

waren bij verellen wel zo vriendelijk om ff te melden dat ik de dakschade kon laten repareren bij hun voor 1050 euro (like that’s gonna happen 🙄 )

Dat met je dak kan puur toeval zijn. Ik heb dat ook gehad met mijn 993…. kabeltje af … zomaar ineens!
                      Luc heeft dat wel deskundig hersteld voor een prijs die merkelijk lager ligt dan wat je hierboven vermeld. Maar iedereen weet dat een officieel Porsche center duurder is qua werkuren dan een onafhankelijke zelfstandige. En begrijpelijk ook , toch?

[quote=”RSR”:3mg75cdt]
                        En is nog wel 1 ding en dat is dat snel werken en goed nooit samen gaan.

[/quote]

Wij doen hier niets anders 😉

[quote=”knoet”:5py2e1h9]ge hebt volkomen gelijk 😉

vergelijkingen met TB moogt ge wel gerust
                          achterwege laten hoor, doet niet ter zake…

[/quote]

Ik doe dit maar daar het daar meer regel dan uitzondering . Daar wordt alles (en het enigste forum dat ik ken waar zo gewerkt wordt) gequote en quotes gequote en quotes van quotes gequote etc 😉

Ik heb de mails misschien niet goed gelezen maar is er een tweede expertise gedaan door de verzekering ?

Is het expertiseverslag afgetekend ? Normaal heeft de garagist daartoe een volmacht.

Hoedanook, indien de deur niet goed hersteld is, dan ligt de kwestie bij de garagist en normaal kun je via de rechtbank een aanstelling van een deskundige vragen die een tegensprekelijke vaststelling kan doen.

Je hebt bij de vergoeding van de schade ook recht op wachttijd (eventueel 3 dagen) en de herstelduur en dit aan 20 euro per dag.

Knoet, De bekabeling van de lichten, enzo zitten voor en stuk aan of achter de vleugel die ze hebben vervangen. Ja kap zit alles achteraan en normaal zou het en kabel kunnen zijn en deze kost 20.69 euro stuk (ex BTW ) per kant als er niets anders en vrong heeft gekregen. Dan heb je de rader kast en de twee steunen met de bolletjes er op deze durven ook eens breken.

Ik heb ook niks dan problemen met axa, er rijd een buitenlander tegen mijn wagen, mijn wagen wordt total loss verklaard door een expert die ik zelf moest regelen ! De tegenpartij verklaard op papier dat ze in fout zijn en stuurt een brief om te vragen hoeveel ze moeten betalen.
                                Dat is nu een jaar geleden, ik bel wekelijks naar mijn verzekeraar en naar de juridische dienst van axa, ik krijg steeds het antwoord, we zijn er mee bezig…
                                Vorige week de klap op de vuurpijl, Axa vraagt me of het toch niet zou kunnen dat ik in fout ben… terwijl ze getuigenverklaringen hebben en een brief van de tegenpartij waarin ze zeggen in fout te zijn en vragen hoeveel ze moeten overmaken…

Ik heb twee keer een ongeval gehad in mn leven, twee keer bij axa, en twee keer niks dan gezever en miserie, ik ben ondertussen veranderd van verzekering maar de miserie met axa is nog steeds niet opgelost…

ge hebt volkomen gelijk 😉

vergelijkingen met TB moogt ge wel gerust
                                  achterwege laten hoor, doet niet ter zake…

dit is dus niet het eerste probleem met de verzekering dat ik heb, altijd jaren bij KBC geweest zonder problemen, nu overgeschakeld naar AXA omdat ze alleen daar me nog een kleine omnium wilden geven op een wagen ouder dan 5jaar… sindsdien is het precies dat ik nog niks als problemen heb gehad… bvb verzekeringspapieren niet tijdig afleveren, dan controle krijgen, wagen in beslag + boete…. half jaar zever met advocaat, man man man , ik ben het allemaal serieus beu 😮 x

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.