Verzekeringsvraag

Home Forum Zeverhoekje Verzekeringsvraag

• Maker
    Discussie
  • Gezien de toch wel hoge belangstelling van dieven in 964’s en 993’s de laatste tijd is mijn broer van plan zijn 993 tegen diefstal te verzekeren (het zogenaamde klein omnium dus). Helaas berekenen meeste grote verzekeringsmaatschappijen de te betalen premie op basis van de originele nieuwwaarde en komt men op belachelijk hoge premies uit. Deze zijn overdreven temeer daar de wagen slechts 5000 kilometers per jaar aflegt en de rest van zijn tijd in een veilige garage doorbrengt. Via een advertentie in een Porsche-magazine zijn we alreeds een vrij gunstige premie van 1.326 euro op het spoor gekomen. Bij welke maatschappij hebben jullie je Porsche’s verzekerd? Of weet iemand een maatschappij waar het tarief nog lager zou kunnen liggen?
    Alvast bedankt!

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Vriendelijk bedankt voor de reacties ❗
      De wagen wordt inderdaad enkel als tweede (hobby-) wagen gebruikt.

Anoniem

Voor een klassieke porsche als tweede wagen? Erard verzekeringen.
        Mijn maat heeft daar zijn 356 omnium laten verzekeren, eerst laten schatten en dan op die waarde de verzekeringspolis bepaald krijgen.
        Ikzelf heb er mijn elfje ook verzekerd maar niet omnium.

ken

ga eens horen bij ING zou ik zeggen…

dit zou ergens rond de 750€ moeten zijn hoor… zeker niet meer voor een kleine omnium

Anoniem

[quote=”Godspeed”:23aadsry]Gezien de toch wel hoge belangstelling van dieven in 964’s en 993’s de laatste tijd is mijn broer van plan zijn 993 tegen diefstal te verzekeren (het zogenaamde klein omnium dus). Helaas berekenen meeste grote verzekeringsmaatschappijen de te betalen premie op basis van de originele nieuwwaarde en komt men op belachelijk hoge premies uit. Deze zijn overdreven temeer daar de wagen slechts 5000 kilometers per jaar aflegt en de rest van zijn tijd in een veilige garage doorbrengt. Via een advertentie in een Porsche-magazine zijn we alreeds een vrij gunstige premie van 1.326 euro op het spoor gekomen. Bij welke maatschappij hebben jullie je Porsche’s verzekerd? Of weet iemand een maatschappij waar het tarief nog lager zou kunnen liggen?
            Alvast bedankt![/quote]
            Ethias verzekert op basis van de geschatte, huidige waarde. Was geen probleem met mijn 996, dus zullen ze ook wel doen voor een 993 vermoed ik.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.