Vier keer meer oldtimers bij autokeuring

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Vier keer meer oldtimers bij autokeuring

  • Maker
    Discussie
  • Vier keer meer oldtimers bij autokeuring.

    Vorig jaar werden in de autokeuringsstations in ons land 44.430 oldtimers aangeboden voor een technische controle .

    Klik

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • Ik heb hier een paar wagens van +25jaar welke goed genoeg zijn om dagelijks te gebruiken
      Meer nog ik zou we meer willen gebruiken, ook om te gaan schoppen, werken e.d.

      Echter, er hangt een O-plaat op
      Niet omdat dit verschil maakt in tax
      Niet omdat de wagen technisch niet zou slagen

      Maar omdat g*dverd!kk@ je voor die wagens een ‘Belgisch’ gelijkvormigheidsattest nodig hebt :bounce:
      En ik heb nu eens geen goesting in al die zever se

      Zeker weten, zonder de GVA-zever, hing er een normale plaat op mijne (duitse) 944 & 928

        Je hebt idd 2 soorten mensen: zij die oldtimerliefhebber zijn en hun auto niet veel uithalen en hem daarom op oldtimerplaten zetten en de profiteurs die profiteren van het systeem. Aan de andere kant, als de wet het mogelijk om minder te betalen, waarom zou je er geen gebruik van maken? Als de echte oldtimerliefhebbers er maar weer niet het slachtoffer van worden 😐

          De geruchten die ik hoor vanuit de BFOV spreken van een overgangsmaatregel naar de 30 jaar toe.
          Er zou vanaf 20 jaar steeds 10 procent minder taksen betaald moeten worden(dat is toch iets wat de BFOV erdoor wil krijgen).
          Dus een auto van 19 jaar oud betaalt de volle pot en eentje van 27 jaar oud daar nog een fractie van.
          Ook de term oldtimers zou herbekeken worden voor de keuring.

          Nederland zit mun zijn 40 jaar toch wel vlot boven de 30 jaar die Europa oplegt.
          Maar wie weet eens Turkije deel is van Europa dan vinden we wel een toffe constructie met exportplaten.
          We geven daar een of andere toffe ambtenaar/politicus wat zakgeld en die lost onze problemen wel op dan.

          Wim

            En dan gaan jullie net als wij naar de 40 jaar voor hij echt oldtimer is. 💡

            Hier hebben deze lui het al voor de echte liefhebber verziekt.

            J

              Die profiteurs zijnde de johnnies en crapullies die met oude autos rondrijden zonder dat ze een eigenlijke auto voor dagelijks gebruik hebben, gewoon omdat het nu kan.
              Eruit filteren die gasten, verplichte eerste wagen als daily driver of geen oldtimerverzekering of keuring.
              Ik krijg de schijterij van een of andere marginaal die met zijn mercedes wrak dagelijks rondrijdt me een rookpluim van hier tot in keulen, met zijn lekker goedkope o-plaat.
              Die verpesten het straks voor de echt oldtimer liefhebber, pas maar op.

                dat vind ik toch wat ongelukkig verwoord. profiteurs zijn diegene die dagelijks met hun O-plaat rijden (naar hun werk/school of gepensioneerden/renteniers die er boodschappen mee gaan doen).
                anderen maken naar mijn mening gewoon gebruik van bestaande wetgeving. net zoals meer dan de helft van de werknemers met een firmawagen die niet nodig hebben voor de job. het is gewoon een fiscaal vriendelijke verloning. niks mis mee zolang de wetgever dit toelaat.
                nu komen de groenen op de proppen met een mobiliteitsbudget wat helemaal naast de kwestie is en niks oplost.
                laat alle firmawagens een kilometerboekhouding bijhouden of een tracklogger installeren; wie het voertuig niet voor minstens X procent professioneel gebruikt er vol op belasten. er zouden binnen de kortste keren heel wat minder files staan, maar de NV belgie kan blijkbaar de inkomsten van de accijnzen op brandstof niet missen.

                Ive

                  ik heb lang getwijfeld tussen een 911 sc van jaren ’80 en de boxsterS van 2006.
                  Het uiteindelijk voor de boxster gekozen wegens het cabrio-rijden.
                  Ik ben blij dat ik nu niet als profiteur bekeken wordt en netjes rijtaks en inschrijving betaal :wtf:

                  (bedoeld op voorgaande post)

                    [quote=”JV” post=231380]Logisch gevolg van de versoepelde wetgeving. Hier staat er ook eentje op nog wat onderdelen te wachten voor zijn omdtimerkeuring. En nummer twee staat klaar om naar België getransporteerd te worden. Momenteel is dit een enorm interessante investering om te doen. Het zijn wagens die niet meer in prijs zullen dalen, enkel stijgen.[/quote]

                    What goes up, must come down. Het eerste product dat ongelimiteerd in waarde blijft stijgen, moet ik nog tegenkomen.

                    Feit dat er 4x meer oldtimers worden ingeschreven is inderdaad te wijten aan de versoepelde regelgeving. Ik snap ook niet waarom dat ze die toen hebben doorgevoerd, dit heeft een hele meute aan profiteurs meegebracht.

                      Logisch gevolg van de versoepelde wetgeving. Hier staat er ook eentje op nog wat onderdelen te wachten voor zijn omdtimerkeuring. En nummer twee staat klaar om naar België getransporteerd te worden. Momenteel is dit een enorm interessante investering om te doen. Het zijn wagens die niet meer in prijs zullen dalen, enkel stijgen.

                    9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.