Vieze lucht in cockpit

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Vieze lucht in cockpit

  • Maker
    Discussie
  • Ik heb nogal wat last van uitlaatgassen binnen in mijn 3.2 cabrio. Ik heb gemerkt dat dit vooral voorkomt wanneer ik de warme lucht hendeltjes (rechts naast bestuurderszetel) open zet. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn??

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Bij loskoppelen (van de slangen) zal inderdaad de geur weg zijn – ook als er olie in de dorpels is gekomen 😐

        En anders de warmtewisselaars al eens loskoppelen, normaal is dan de geur weg en dan is het een kwestie van gewone of SSI te bestellen 😉

          Nee – wij hebben dan weer oliekoelers die ze verstopt hebben in 1 van de voorschermen …

          …. om nog maar te zwijgen over die opde motor zit :sarcastisch

          On Topic ➡

          .. kan inderdaad zijn dat er (van een verleden) olie in het “verwarmings-systeem” zit … daar kan je weinig aan doen 😐

          – ook kunnen het lekke warmtewisselaars zijn ➡ die kan je (laten) vervangen – evt. voor SSI 💡

          Inderdaad de boel inspecteren op een autobrug … en hopelijk de oorzaak kunnen achterhalen

            Rij er mee naar de specialist, met de P op de brug is het euvel snel ontdekt en verholpen.
            Gelukkig heb ik dat soort zaken niet aan de hand met de 928…
            Maar die heeft dan weer een nieuwe radiator nodig wat jullie luchtkoelers nooit hoeven te betalen :wtf:

              Sorry, kan het niet laten, is sterker dan mezelf en ik weet dat het flauw is :

              tanden poetsen ????? :mrgreen:

              XXX

                Heb dat ook, maar mijn ganse uitlaatlijn is al vervangen. Ik zit wel met aan beide kanten een olielek die mot op de warmtewisselaars komt en die verbrande olielucht komt dan mee naar binnen. Beestje staat nu stil voor winterwerkje en deze lekjes staan op ‘t lijstje. Moet effe wachten op mijn kameraad want lukt pas in januari… Heb ik nu alle tijd om mijn dak af te regelen 😀

                  Vermoedelijk olielekje en wat in de wisselaars gelopen.
                  Als het veel olie is kan je dit testen door de aanzuiglucht via de turbine los te maken.
                  Er is dan geen luchtstroom meer door de wisselaars en die beginnen de olie te verdampen met rook tot gevolg. Bij mij was er een tijd geleden een lek op 1 van de retourbuisjes en dat zorgde zo voor serieuse walmen binnen in de wagen !

                    Ik vermoed ook dat de warmtewisselaars versleten zijn…

                      n mijn Kever ook. Dringend uw verwarmingspotten laten nakijken. Niet zo gezond. Anders steeds een kanarievogeltje meenemen als je rijdt. Als het vogeltje van zijn stokje is gevallen moet je dringend een pitsstop maken.

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.