- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
23 maart 2013 om 14:21
Artikel uit het nieuwsblad:
Vijf Porsches voor minder dan 15.000 euro
De mythe van Porsche is eindelijk toegankelijk. Hier volgt een selectie van vijf Porsches die je kunt vinden voor minder dan 15.000 euro. Voor die prijs mag je natuurlijk niet de meest mythische modellen verwachten, maar ze verdienen hun merklogo wel.
Porsche Boxster (1996 – 2004)
Een Boxster vind je al voor minder dan 10.000 euro, maar je kunt beter voorzichtig zijn en een paar biljetten extra neertellen. Voor 15.000 euro heb je een van de eerste versies met de traditionele zescilinder boxermotor met 2,5 liter en 204 pk. De prestaties zijn niet explosief en de afwerking doet de merkreputatie geen eer aan, maar het plezier is er wel dankzij het fantastische weggedrag en het karakteristieke motorgeluid.
Porsche 924 Turbo (1981 – 1984)
De 924 is de verstoteling van het merk. De oorzaak: een motor voorin, bovendien een viercilinder-in-lijn van Volkswagen-origine gekoeld door water. Je vindt deze auto al voor 6.000 euro. Maar deze Turbo-versie is een heel ander verhaal. Met drukvoeding toont deze motor een veel scherper temperament, met minimaal 170 paarden. De constructeur garandeert 230 km/u topsnelheid en minder dan 8 seconden voor de spurt van 0 tot 100 km/u. Niet aarzelen, deze is zeker het overwegen waard.
Porsche 944 S2 (1989 – 1991)
Met de 944 ging Porsche verder op de weg van de sportwagen met viercilindermotor voorin. Maar deze keer was het een motor uit eigen huis. Het is trouwens één van de grootste viercilinder seriemotoren: 3 liter cilinderinhoud en 211 pk! Deze Serie 2 is erg geslaagd en biedt uitstekende prestaties in combinatie met een weggedrag van topniveau.
Porsche 928 S (1980 – 1983)
De 928 is opnieuw een sportwagen met motor voorin, maar speelt in een andere categorie. Deze keer tellen we acht cilinders en een vermogen van 300 pk in deze S-versie. Deze GT is geenszins uit de mode en kan nog altijd wedijveren met huidige sportwagens dankzij zijn opmerkelijke evenwicht en uitstekende weggedrag. Een gemakkelijke auto, gereputeerd om zijn betrouwbaarheid. Maar let op voor de facturen in geval van panne.
Porsche 912 E (1975 – 1976)
De 912 is een 911, maar dan met de viercilindermotor uit de 356. Hij werd eind jaren zestig vervangen door de 911 T met teruggeschroefde flat six, om uiteindelijk in 1975 terug te keren, maar alleen op de Amerikaanse markt door de oliecrisis. De 912 E was gebaseerd op een 2.7-versie en uitgerust met een tweeliter viercilinder van Volkswagen-origine die 90 pk leverde bij 4.900 tr/min. Amper meer dan 2.000 exemplaren werden geproduceerd in het enige productiejaar. Noem het een rustige 911 die economisch is in gebruik.
Volledig artikel:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.