VIN nr van 964 targa 1991

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 VIN nr van 964 targa 1991

  • Maker
    Discussie

  • Franky
    Deelnemer

      Vraagje voor de kenners.
      Na het bekijken van een US 964 targa uit 1991 viel mij het volgende op.
      Het VIN nr op de koffersticker WPO BB2 968MS 440158
      Het VIN nr op chassis boven reservewiel WPO ZZZ 96 ZMS 440158
      Is dit normaal bij een US 964?
      ZZZ is toch Europa en ROW?
      Verder zijn bumpers en lichten Europees gezet ( geen achtermistlichten)
      Welke andere verschillen zijn er nog bij een US 964?
      Katalysator? Pk verschil, uitlaatsysteem, rijhoogte,…?

    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • Hallo,

        In Amerika geven ze meer detail info bij het VIN nr van de wagen mee, Europees zijn de ZZZ telkens maar een opvulling.

        Als je naar de keuring gaat zorg dat je eventueel info hierover verzameld. Ik heb het voor gehad op de keuring werd er mij gezegd dat het twee verschillende chasisnr waren, en wagen volledig afgekeurd, tot ik mijn uitleg ging doen bij de stationschef, die was er wel van op de hoogte. 😮

          [quote=”Beemerrun” post=256234]Verklaart niet het verschil in VIN nr, sticker nr is US /Canada , chassis nr is Europa/ROW.
          Serienr is op beide identiek.
          Iets klopt hier toch niet?[/quote]

          Is altijd zo. op USA papieren staat de nummer van de sticker, het is belangrijk bij invoeren dat je op de Belgische papieren dan de ingeslagen nummer laat zetten. De meeste keuringstations weten dit, D’ieteren geeft hier ook attesten voor.

            Mercikes, ik wist dat ik hier de juiste info zou krijgen 😉

              lees deze topic eens door; die kan je mss wat duidelijkheid brengen.
              en wat de verschillen betreft …

              Differences between 964s for the US market and ROW, where ROW=Rest of the world ex Switzerland, are (to tbe best of my knowledge):

              No bumperettes on front bumper or rear bumper for ROW
              Rear centre section of rear Bumper
              Rear bumper bar
              Lighter bumperbar supports front and rear (ROW doesn’t have 5 mph collision requirement)
              Collision bars in doors mandatory in US cars
              Headlights and headlight surrounds
              No front sidelights on US cars
              Sometimes different cigarette lighters
              Tail lights
              In-dash headlight height adjuster missing in US version
              Foglights, standard on ROW
              No third brake light on ROW
              Smaller fuel tanks for US cars
              Different springs and shocks (due to increased height for US cars)
              Different gearbox gearing
              Different knee pads depending on model (i.e. US with 2 airbags, ROW single or no airbag)
              Different radios
              More powerful engines on some ROW models
              ROW only some models:
              No rear seats or seat backs
              No rear belts

              The US models are somewhat heavier. Nobody knows the exact difference, estimated at 25 kgs.

                Toch wel…ook een amerikaan is een duitse auto geweest.
                Hij heeft dus echt wel een Europees chassisnummer

                  Verklaart niet het verschil in VIN nr, sticker nr is US /Canada , chassis nr is Europa/ROW.
                  Serienr is op beide identiek.
                  Iets klopt hier toch niet?

                    gaan eens naar deze website https://www.stuttcars.com/technical/vin-decoder/
                    onder deze tekening staat het verschil uitlegd tussen ROW vs US/canada

                      je kan beide nummers hier intikken en dan krijg je voor beiden een resultaat, dat ik hier niet ingevoegd krijg :bounce: :bounce:
                      Dit nummer: WPO BB2 968MS 440158 geeft je iets meer details

                    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.