VIN tracking via het internet: geen aanrader!

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen VIN tracking via het internet: geen aanrader!

• Maker
    Discussie
  • Misschien ben ik weer stom bezig maar heb zonet voor de fun het VIN nr van de 944 via vindecoderz.com opgevraagd en het aantal km’s heeft me steil achterover laten vallen. Vraag is natuurlijk….vanwaar komt die kmstand en is die site uberhaupt betrouwbaar? Iemand ervaring mee?
    Thx

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Wim

Jammer dat ze dit dan niet op de officiële manier doen, want is dan veel van de km stand te achterhalen op deze manier.

Gokken kan iedereen, maar meestal komt daar geen winst uit. 😉

Idd. Ze rekenen met een slordige 17000km/jaar.
        Dus wat hebben we weer geleerd: wees voorzichtig met zulke dingen en maak gebruik van de officiële weg zoals door Wim aangegeven!

Geef eens een vin in met een net een hoger of lager nummer
          Dan geeft deze telkens min of meer dezelfde kms stand
          Waarschijnlijk een op leeftijd gebaseerde theoretische simulatie
          Dikke bs dus

Wim

Als ze naar het land van oorsprong gaan b.v Duitsland, kun je dit opvragen bij de TUV, daar worden vanaf begin de km standen ook bij gehouden.
            Heb dit bij mijn geïmporteerde BMW ook gedaan, en klopte perfect met wat op de teller stond.
            Dus als ze die gegevens bij de site opvragen op dat moment is het een optelsom, en/of kun je zien of de teller terug gezet is bij import.
            Maar veel mensen weten hier geen notie van en slikken de km stand bij de verkopende partij.

Oef. Is dus klinklare onzin. Heb met trouwens vergist van website. Het was vindecoderz.com en voor de Boxster geeft die ook meer dan 100000km extra.
              Klinklare onzin dus. Wellicht een trukje om het “volledige” rapport tegen betaling op te vragen. De overige info halen ze simpelweg uit het VIN nr.
              Check die van jullie ook maar eens…. ❓
              Fyi: de Boxster heeft volgens hen ongeveer 167000km en in realiteit heeft hij er net een goede 66000km. En daar ben ik 99% zeker van. De 944 kwam op meer dan 400k km uit :mrgreen:

Ik ook… Snap ook nooit hoe ze dat doen bij oude, vaak geïmporteerde auto’s.

ik ben benieuwd

Heel veel! Het zou me echter verbazen dat een website het aantal km’s van een 25-jarige auto zou kennen… zal eens een test doen met de Boxster…

Wim

Van weinig of heel veel km’s dat je achterover viel. 😉

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.