Vleugels

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Vleugels

• Maker
    Discussie
  • beste collegas

na al die porsche te hebben gezien vraag ik me af hoeveel soorten originele vleugeltypes er eigenlijk zijn gemaakt voor de 911
    en wanner werd de eerste vleugel er opgeplaatst

mijn vriend heeft altijd een walvisvleugel gehad maar nergens kom je die nog tegen op een porsche is die dan zo uniek?

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • [quote=”porschke”:3h7tmojs]de reden dat je die whaletails zo weinig tegenkomt is omdat die rubber niet meer gemaakt wordt en deze veel scheurt omdat de beugel die daar ingewerkt zit om deze te bevestigen van ijzer is en dit roest, veel mensen willen geen gescheurde vleugel en halen die spoiler van de wagen 😉
      ik heb ook de whaletail maar met het kleine tweede rooster en vindt het ook verschrikkelijk dat deze scheurt maar vind deze spoiler zo mooi dat ik maar aan het bidden ben dat iemand het ooit in zijn hoofd krijgt deze opnieuw te maken[/quote]

Dit is de whaletail waarover je het hebt :

http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=15278

de reden dat je die whaletails zo weinig tegenkomt is omdat die rubber niet meer gemaakt wordt en deze veel scheurt omdat de beugel die daar ingewerkt zit om deze te bevestigen van ijzer is en dit roest, veel mensen willen geen gescheurde vleugel en halen die spoiler van de wagen 😉
        ik heb ook de whaletail maar met het kleine tweede rooster en vindt het ook verschrikkelijk dat deze scheurt maar vind deze spoiler zo mooi dat ik maar aan het bidden ben dat iemand het ooit in zijn hoofd krijgt deze opnieuw te maken

merci mensen voor de info moet zeggen dak nu al heel wat ben te weten gekomen en zo ook over onze vleugel die ik persoonlijk den uniekste vindt

[quote=”targaboy”:1khf7rza]beste collegas
            ….
            mijn vriend heeft altijd een walvisvleugel gehad maar nergens kom je die nog tegen op een porsche is die dan zo uniek?[/quote]

Ik heb ook op m’n P zo’n turbo-whaletail van de éérste generatie (met een groot extra rooster in verwerkt). Deze vleugel staat niet apart op de motorkap, maar bestaat uit één stuk (zoals de ducktail).

Persoonlijk denk ik niet dat ze minder vaak voorkomen dan de duck.

HIER het beloofde linkje dat ik al eerder geplaatst had en DEZE PAGE heb ik ook nog gevonden. Hier staan alle spoilers op die je voor de 996 kan krijgen 😉

Ik heb ergens op dit forum eens een linkje geplaatst met de verschillende originele “tails” die Porsche op zijn modellen heeft uitgebracht.
                Ik zal het eens zoeken en hier bijzetten.
                DIT zijn andere “tails” die je kan bestellen voor je P 😉

in de whaletail van had je voor de turbo 2 versies, 1 met een klein en 1 met een groot rooster achter het gewone rooster, het was voor extra koeling en soms voor de airco, het grote rooster achteraan was voor de interkoeler heb ik mij ooit laten wijsmaken 🙄

De eerste achtervleugel verscheen eind ’72 (vooraleer iedereen weer begint over de Carrera RS ’73) bij de voorstelling van de 2,7 Carrera RS. De zogenaamde ducktail werd vanaf modeljaar ’74 zij aan zij met de walvisvleugel aangeboden. Aangezien de ducktail ivm de veiligheid tov de voetgangers niet meer mocht (USA), werd de walvisstaart algemeen als optie op de carrera’s en 911. De turbo (3,0 liter) kreeg dezelfde, maar had nog een extra roostertje. Dacht dat het te maken had met de airco (???) of extra oliekoeler (??)

De 3,3 turbo had een intercooler en werd bovenop de motor geplaatst. Hierdoor diende het design van de achterspoiler te veranderen. Deze achterspoiler werd ook een optie op de 911 SC.

Met de intro van de 3,2 werd het design weer aangepast en kreeg de achterspoiler een rooster dat lijkt op dat van de 3,3 turbo.

Groeten

🙂

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.