vliegen naar brussel

Home Forum Zeverhoekje vliegen naar brussel

• Maker
    Discussie
  • hey guys,

zit momenteel in milaan en zou maandagmiddag terugvliegen met brussels airline….. ben vertrokken net voor de aswolk. achter me rug de boel dicht gedaan. nu zou ik maandagmiddag weer terugvliegen om 18:00. Hoe kom ik nu te weten of mijn vlucht normaal gaat doorgaan of dat ze eerst de hele gestrande hoop doorgang geven? wordt op de website van zaventem of brusses airline niet veel wijzer…. hier in milaan al evenzeer niet. Ja, en heb geen zin in een fuik van gestrande passagiers te lopen die allemaal willen vliegen…..zoek ik liever een alternatieve manier. hoe kom ik nu te weten of mijn vlucht normaal gaat doorgaan of dat mijn stoel wordt vergeven aan de al aanwezige passagiers…..en ik dadelijk oncomfortabel mijn beurt moet afwachten ergens….. iemand een idee?

grts,

rob

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • Goed nieuws. Geniet nog maar even !

Alain ik ben op tijd terug. Bevestiging gekregen dat ze vrijdagnacht 23.00 uur zullen vertrekken, dus zaterdagmorgen rond 05.30 uur zullen we normaal in Zaventem landen. Dan recupereren en thuis wat controleren en tegen zondag zijn we terug OK. Neckermann heeft ook laten weten dat ze ALLE kosten op zich nemen, dus dat scheelt ook weer.

Uiteindelijk is het voor ons (als alles nu loopt zoals gepland) 4 extra dagen geweest, weliswaar met wat stress maar vandaag gaan we ons eens extra laten verwennen en aan het zwembad gaan liggen (spelen met de kids).

Enkel voor 1 groep die hier met een andere touroperator zitten loopt het niet goed. Zij zijn dag en nacht bezig om zelf een vlucht te regelen en voor hun loopt de rekening al vanaf donderdag vorige week wel. Een vlucht via Hurghada zou hun 450 euro/persoon kosten. Zit hier maar met 4 mensen (2 kinderen). Eerst 200 euro/dag aan hotel, een paar 100 euro aan GSM en internet en dan nog de taxi naar Hurghada en de vlucht. Voor die mensen is het een hele dure vakantie geworden en een zeek vol stress. En ze hebben nergens hulp gekregen. Zelfs de ambassade en het ministerie van Buitelandse zaken helpen hun niet verder.

Anoniem

Net alles eens doorgelezen… nogal een soep!
          Zo te lezen is Rob thuis en Audiotronics nog niet?
          Mijn schoonbroer is deze namiddag huiswaarts kunnen vertrekken.
          En dat vanuit België. Oorspronkelijk zat hij vast in Frankfurt (beurs), moest eerst nog langs in Madrid en dan naar huis in Estoril-Portugal.
          Dankzij een Belgische collega was hij dus wel eerst tot in België geraakt.

😐

Onvoorstelbaar 😯

Vanmiddag iemand gesproken die terug is uit Tunesië. Hij was met Club Med daar. Hij had geen klagen over de communicatie. Gewoon 2 dagen langer aan strand, uiteraard wel altijd gaan checken voor nieuws. Ze zijn teruggevlogen met extra vluchten van TNT.

Ik hoop maar dat jullie op tijd terug zijn voor Stuttgart ?

Groeten,
              Rufie.

Wij zitten nog steeds vast in Egypte. Enige wat er deze voormiddag is weeral gezegd is dat we … minstens nog 24 uren moesten wachten op … nieuws. Blijkbaar zijn alle buitelanders al weggehaald en terug gevlogen, enkel de Belgen zijn hier nog. Zaventem zou nog steeds vierkantig draaien, bravo weeral voor Belgie APELAND.

Ondertussen loopt de rekening snel op. Maar enkele (17) Belgen met een andere touroperator zijn volledig in de steek gelaten. Die moeten zelf hun terugvlucht regelen en betalen. En betalen ook nu al hun hotelkosten. Er zitten hier al Belgen vast sinds vorige week donderdag. En niemand doet iets, ambassades, ministeries …

Wat ook frustrerend is dat dieje pippo van een Schouppe op TV vermeld dat alles terug in orde is. Moest hij nu hier zijn hij hing aan de hoogste boom te bengelen. Sommigen zijn er onderdoor gegaan.

Maar we blijven positief denken en ik hoop zaterdag of zondag in Belgie te zitten. Al een geluk dat we met Neckermann Belgie/Thomas Coock Belgie zijn want zij zijn de enige Belgische touroperator die nog iets van info geeft. De rest krijgt gewoon al een week totaal geen info. Eigenlijk schandalig dat zoiets zomaar kan.

YES….. we zijn thuis. vanmorgen om 06:00 gaan rijden, was wel een mooie rit door zwitersland, frankrijk, duitsland heen….hebben weer de helft van europa gezien. toch nog 180 uit die focus geknepen….. 😯 totdat we de tomtom zagen, was het ineens 14km minder…..ja, zo kan ik ook autos verkopen :mrgreen:

Grts,

Rob

Zou leuk zijn .
                    Zijn een deel van je kosten toch vergoed .

haha, helaas, is het vrouwtje dat er van profiteerd nu ik er niet ben, zei dat de auto verlatings angst had…. 😀 D .. zit zelf nog steeds in milaan.

hadden vandaag een nieuwe vlucht gekregen van de booking company om 18:40 maar hebben ze op het laatste moment weer gecanceld. toen stonden we al voor de balie in de luchthaven, dan maar weer terug naar milaan.

morgenvroeg 06:00 gaan we rijden en hopen morgen middag thuis te zijn…. heb wel met mensen gesproken op de luchthaven die toen ze van ons hoorden dat we een auto hadden vroegen of ze tegen betaling met ons mee konden rijden…die moesten nu 200 euro per nacht betalen voor een hotel en konden geen huurauto bemachtigen die nog naar het buitenland mocht. echter helaas, ging niet….

grts,

rob

Rob is blijkbaar thuis geraakt .
                        Vanavond zag ik de Cayman toch buiten staan .
                        De eerste keer in dagen

Zonnige groetjes uit Egypte 😆

Wij moesten normaal gisterenmiddag terug naar Belgie vertrokken zijn maar zoals verwacht geen terugvlucht. Een geluk we zitten nog in het resort en niet ergens op een veldbed (wel alles zelf te betalen). Van Neckermann en Thomas Cook krijgen we nul,nul info of uitleg. Principe “trek uw plan”. Ongeveer een 300 Belgen hier in het resort alleen al vast en niemand weet hoe of wat.

Normaal zou er deze voormiddag iemand meer uitleg komen geven maar als ik sommigen zie rondlopen vrees ik dat ze die persoon gaan “lynchen”. Wijzelf hebben nu nog maar 1 extra nacht maar sommigen moesten vorige donderdag al terug naar Belgie gevlogen zijn en dit aan gemiddeld 200 euro per extra nacht (2 volwassenen en 2 kinderen), de rekening loopt snel op.

Nu is een groep aan het bekijken of ze een alternatieve oplossing vinden. Mogelijk de Rode Zee overgeraken en dan via het wegennet. Zelf geef ik voorkeur om te proberen naar Malaga (Spanje) te vliegen en daar dan mijn broer te gaan bezoeken. Zelf zie ik het nog positief in en maken ze er een extra vakantie van maar sommige mensen hier gaan uit wanhoop stomme dingen doen als dit nog lang duurt 🙁

[quote=”Kustom creations”:p5x1lz82]Geniet van het weer ginder Rob, hier blijft het nog even dicht, dus terug komen zit er niet in.[/quote]

ha koen,

Ja klopt, daar was ik al achter ondertussen….. wordt extra overnachting maar hebben al een oplossing. Vliegen zit er idd deze week niet meer in. We hebben de Ford Focus(1.6 diesel of zoiets, bij 120 zijn de versnellingen op, tsss…) die we dit weekend al hadden gehuurd kunnen doorhuren om naar brussel te rijden. Was ook niet evident, de huurautos mochten eigenlijk het land niet meer verlaten. waren er al teveel vertrokken…. maar is toch gelukt en we kunnen morgen 1000+ km kachelen… we raken toch thuis…

grts,

rob

Geniet van het weer ginder Rob, hier blijft het nog even dicht, dus terug komen zit er niet in.

Beslist, ik blijf in België.

Mensen,
                                  Ik zit nog in Belgie.
                                  Heb collega’svast zitten in Dubai, Istambul, New York, Malaga 🙂 )

zeg me waar de sleutels van jullie porsche liggen en ik neem verlof en kom je ophalen 🙂 )

Ga bedrijfje starten, JoeBar-Repatriering 🙂 )

gr,
                                  J

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.